;
coinex

ارائه دوره‌های متاورسی در دانشگاه توکیو آغاز شد

دانشگاه توکیو به زودی اقدام به ارائه دوره‌های متاورسی می‌نماید. این پروژه به منظور رفع کمبود پرسنل ماهر در حوزه فناوری‌های در حال توسعه راه‌اندازی شده است.

دانشگاه توکیو که آن را با نام Todai نیز می‌شناسند قرار است در اواخر سال جاری طیف گسترده‌ای از برنامه‌های مطالعاتی مرتبط با متاورس (Metaverse) را برگزار کند.

بیشتر بخوانید: متاورس چیست و چگونه وارد Metaverse شویم؟

ارائه دوره‌های متاورسی در Todai

طبق گزارش روز شنبه خبرگزاری محلی Asahi Shimbun، دوره‌های متاورسی برای دانش‌ آموزان مقطع دبیرستان و دانشجویان بزرگسال برگزار خواهد شد. هدف این دوره آماده‌سازی دانش آموزان برای بازار کار است.

نشریه Asahi Shimbun مدعی شد که برنامه‌های تحصیلی متاورس از طریق دانشکده اختصاصی این فناوری ارائه نخواهد شد. این دوره‌ها تحت نظر دانشکده مهندسی و دانشکده‌ تحصیلات تکمیلی مرتبط با مهندسی ارائه می‌شود. دانش‌ آموزانی که دوره‌ها را به پایان برسانند، گواهینامه شرکت در دوره را دریافت خواهند کرد.

ارائه دوره‌های متاورسی در دانشگاه توکیو آغاز شد

هدف ارائه دوره‌های متاورسی در دانشگاه توکیو، رفع کمبود پرسنل ماهر در بخش “تحول دیجیتال” و “فناوری‌های پیشرفته” است. مقامات دانشگاه توکیو همچنین تأکید کردند که تحصیل در متاورس موقعیتی را ایجاد می‌کند که هرکس فارغ از سن، جنسیت، موقعیت اجتماعی و منطقه سکونت، بتواند در این دوره‌ها مهارت لازم در حوزه مهندسی و علم اطلاعات را به دست آورد.

نام حوزه رمزارزها و توکن‌های غیرمثلی (NFT) به طور مشخص در برنامه دانشگاه توکیو عنوان نشده‌اند. با توجه به اینکه این حوزه‌ها با متاورس مرتبط هستند احتمالاً در دوره‌های متاورس دانشگاه توکیو به این موضوعات نیز پرداخته خواهد شد.

دانش‌آموزان دبیرستانی در دوره‌های متاورس، نمای مقدماتی از فضا، نقشه‌راه یافتن شغل در حوزه مهندسی، علوم و سایر زمینه‌های مرتبط را خواهند آموخت. به دانشجویان دانشگاه‌ و افرادی که در حال حاضر به عنوان نیروی کار مشغول به فعالیت هستند، از طریق دوره‌های آنلاین متمرکز بر هوش مصنوعی (AI) مهارت‌هایی نظیر کارآفرینی و فناوری ارتباطی آموخته خواهد شد.

در حال حاضر تعداد کمی از بانوان ژاپنی در رشته‌های مهندسی مشغول به تحصیل هستند. یکی از اهداف اصلی ارائه دوره‌های متاورسی در دانشگاه توکیو، جذب زنان بیشتر و تقویت نیروی کار بانوان در حوزه مهندسی و تکنولوژی خواهد بود.

در ماه‌های اخیر چندین برنامه‌ متاورسی در ژاپن راه‌اندازی شده است. شهروندان محلی این کشور از موارد کاربردی این فناوری آگاه هستند. روز دوشنبه، Japan Today گزارش داد که یک گروه پشتیبانی از فوکوکا (Fukuoka) به نام JACFA اقدام به راه‌اندازی یک اتاق پشتیبانی مجازی در پلتفرم متاورسی SecondLife نموده است. این گروه به طور اختصاصی بر روی افراد Hikkikomori (افراد منزوی که اساساً از ترک خانه خود امتناع می‌کنند) تمرکز کرده است.

مشکل انزوا و درون گرایی یک مسئله اجتماعی بزرگ در کشور ژاپن به شمار می‌رود. هدف متاورس ارائه خدمات و کمک‌های اولیه بدون فشار و اجبار به حضور فیزیکی این اشخاص در مراکز درمانی خواهد بود. در ماه آپریل گزارش شده بود که 3800 دانش آموز از مجموع 29 مدرسه تجاری حوزه‌های ورزش، فناوری، زیبایی، مهمان‌داری و… تحت NSG College League در Niigata، مراسم آغاز سال 2022 را در فضای متاورس برگزار کردند. این رویداد به دلیل جلوگیری از COVID-19 به صورت مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره ارائه دوره‌های متاورسی در دانشگاه توکیو چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر