;
coinex

تدوین قانون جامع رمزارزها توسط مجلس آغاز شده است

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از تدوین قانون جامع رمزارزها خبر داد. طرح رمزارزها با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط و بخش‌های علمی دانشگاهی اجرا خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مجلس قصد دارد کارگروهی جهت تدوین قانون جامع رمزارزها تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران

تدوین قانون جامع رمزارزها

مدت‌هاست که بحث قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در نهادهای مربوطه داغ شده اما علی‌رغم مصاحبه‌های انجام شده تاکنون هیچ اقدامی در راستای تبیین قانون مشخص و دقیق در زمینه رمزارزها توسط مجلس صورت نگرفته است. علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در جریان نشست روز گذشته مجلس اعلام کرد:

در کمیسیون اصل 90 مجلس بنا بر وصول شکایاتی از طرز کار دولت در حوزه رمزارزها تصمیم گرفته شد که با کمک وزارت‌خانه‌های اقتصاد، نیرو، صنعت معدن تجارت، سازمان بازرسی کل کشور، بانک مرکزی، سازمان بورس، نهادهای امنیتی و ستاد تحول دولت و ریاست‌جمهوری قانون جامع رمزارزها تدوین شود.

تدوین قانون جامع رمزارزها توسط مجلس آغاز شده است

وی در ادامه افزود: «به دلیل نبود یک قانون جامع و دقیق برای فعالیت در حوزه رمزارزها، کمیسیون اصل نود نظرات تمامی بخش‌های ذی‌نفع را دریافت کرده و به زودی قانونی در راستای فعالیت رمزارزها در کشور تبیین خواهد نمود».

پیش از این قرار بود در نشست اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به بحت تدوین قانون رمزارزها پرداخته شود، اما دولت اعلام کرد که قصد دارد لایحه‌ای مستقل در این خصوص تدوین کند. بحث اصلاح قانون مبارزه با قاچاق به طور موقت متوقف شده و تدوین قانون جامع رمزارزها به موضوع اصلی آخرین نشست مجلس تبدیل شد. سخنگوی کمیسیون اصل نود در ادامه تصریح کرد:

در جلسه امروز کمیسیون، لایحه رمزارزها با همکاری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تهیه شد و سندی نیز در ستاد تحول ریاست جمهوری در حال تدوین است. چهار سر فصل اصلی این سند تولید رمزارز، نگه‌داری رمز ارز، تبادل رمزارز و استفاده از رمزارز را شامل می‌شود. کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس نیز طرحی در این راستا تدوین خواهد کرد.

خضریان در صحبت‌های خود به بحث تفاوت نظر بین بخش‌های مختلف دولت در مورد رمزارزها نیز پرداخت. به عقیده او وزارت اقتصاد و دارایی نگاه توسعه‌ای به رمزارزها دارند اما بانک مرکزی به محدودسازی و کوجک‌سازی بازار رمزارزها معقتد است.

کمیسیون اصل 90 طبق صحبت‌های انجام شده به عنوان نهاد هماهنگ‌کننده به موضوع ورود کرد و کمیته مشترکی متشکل از تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط اجرایی، پروژهشی و بخش‌های علمی دانشگاهی و خصوصی مرتبط به وجود آورد. هدف این کمیته، اتحاد نظر و ایجاد توافق در راستای تدوین قانون جامع رمزارزها در کشور است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تدوین قانون جامع رمزارزها توسط مجلس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر