;
coinex

لپ تاپ های گیمینگ ROG Zephyrus 16 و ROG Flow X16 رسما رونمایی شدند

لپ تاپ‌های قدرتمند مخصوص گیمینگ کمپانی ایسوس با نام‌های ROG Zephyrus 16 و ROG Flow X16 با پشتیبانی از سیستم خنک کننده جدید معرفی شدند.

اخیرا کمپانی ایسوس چند لپ تاپ از سری ROG را در بازار هند معرفی کرد که به عنوان لپ تاپ‌های مخصوص گیم عرضه می‌شوند‌. در این میان شاهد رونمایی از دو لپ تاپ قدرتمند ROG یعنی Zephyrus 16 و Flow X16 بودیم که جدیدترین نسخه‌های عرضه شده این برند محبوب هستند. در ادامه، نیم‌نگاهی به مشخصات و امکانات این دو محصول خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2022

مشخصات لپ تاپ های گیمینگ ROG Zephyrus 16 و ROG Flow X16

ROG Zephyrus 16

در ابتدا درباره سری Zephyrus باید گفت که این لپ تاپ از نمایش‌گرهایی‌ با طراحی دوگانه پشتیبانی می‌کند. ابعاد صفحه نمایش اصلی این محصول 14.1 اینچ خواهد بود و تصاویر را با کیفیت 4k در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این لپ تاپ از پردازنده مرکزی AMD Ryzen 9 6900HX بهره می‌برد که با کارت گرافیک Nvidia Geforce RTX 3080 Ti همراه شده است.

چنین سخت افزار قدرتمندی سبب می‌شود که دمای لپ تاپ به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند؛ به همین دلیل کمپانی ایسوس از یک سیستم خنک کننده جدید در ROG Zephyrus 16 و ROG Flow X16 استفاده کرده است.

در این سیستم خنک کننده از 84 تیغه ARC Flow و ترکیب فلز مایع Conductonaut Exteme برای پردازنده گرافیکی استفاده می‌شود. این سیستم قادر است که دما را تا 15 درجه سانتی گراد نسبت به سیستم خنک کننده سنتی که در آن از خمیر‌های حرارتی استفاده می‌شد کاهش دهد.

Zephyrus 16 از قابلیت شارژ سریع 100 واتی با پورت USB Type C پشتیبانی می‌کند که به لطف این ویژگی، باتری 90 وات بر ساعت آن در کم‌ترین زمان ممکن شارژ می‌شود. علاوه بر این، Zephyrus دارای دو نمایش‌گر است که نمایشگر اصلی ROG Nebula و نمایشگر ثانویه Screen Pad Plus نامیده می‌شود.

باید گفت که هر دو نمایش‌گر می‌توانند تصاویر را با وضوح 4k به نمایش بگذارند و صفحه اصلی دارای حداکثر روشنایی 500 نیت خواهد بود و قابلیت‌هایی مانند Dolby vision و Adaptive sync و پوشش صد در صد طیف رنگ Dci P3 را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که یک دوربین IR در قسمت جلویی جهت استفاده از Windows Hello قرار دارد و هر دو پنل از ورودی لمسی و قلم پشتیبانی می‌کنند.

ROG Flow X16

همانطور که اشاره شد، دو لپ تاپ ROG Zephyrus 16 و ROG Flow X16 در لیست قدرتمندترین لپ تاپ‌های معرفی شده در بازار هند هستند و اکنون بعد از معرفی مشخصات Zephyrus به بررسی مشخصات Flow X16 می‌پردازیم.

Flow X16 دارای یک صفحه نمایش 16 اینچی خواهد بود که از با XG Mobile سازگاری دارد. سخت افزار این محصول شامل پردازنده مرکزی AMD Ryzen 9 6900HS می‌شود که با کارت گرافیک Geforce RTX 3070 Ti جفت شده است. باید به این موضوع اشاره کنیم که برخی از عناوین جدید دنیای گیم جهت افزایش جذابیت جلوه‌های بصری، از فناوری رهگیری پرتو نیز پشتیبانی می‌کنند که Flow X16 هم خوشبختانه به آن مجهز شده است.

این لپ تاپ، مانند Zephyrus از سیستم خنک کننده جدید Forest Force که با هیت‌سینک Pulstar همراه است بهره می‌برد. پنل جلویی Flow X16 به صفحه نمایش Nebula HDR مجهز شده است که از فناوری AmoLED نیز پشتیبانی می‌کند. در برخی از نمایش‌گرها که به فناوری HDR مجهز هستند شاهد اثر انعکاسی هستیم که می‌تواند کیفیت تصاویر HDR را کاهش دهد؛ اما Flow X16 جهت رفع این مشکل، از 512 ناحیه تیره کننده استفاده می‌کند که اثر انعکاسی تصاویر HDR را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد.

ROG Zephyrus 16 و ROG Flow X16

همانطور که اشاره کردیم کمپانی ایسوس ROG Zephyrus 16 و ROG Flow X16 را اخیرا در بازار هند عرضه کرده است. درباره قیمت این محصولات باید گفت که Zephyrus با قیمت 3122 دلار و Flow X16 با قیمتی معادل 2257 دلار قابل خریداری هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره لپ تاپ های گیمینگ ROG Zephyrus 16 و ROG Flow X16 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر