;
coinex

اعتراض کیم کارداشیان و کایلی جنر به تغییرات اینستاگرام

روز دوشنبه کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی شاهد اعتراض کیم کارداشیان و کایلی جنر به تغییرات اینستاگرام و فیسبوک و شباهت آن‌ها به تیک تاک بودند.

کایلی جنر و کیم کارداشیان از اینفلوئنسرهای محبوب و شناخته شده‌ی اینستاگرام هستند و در مجموع بیش از 686 میلیون دنبال کننده دارند. حال این دو سلبریتی معروف در روز دوشنبه، اعتراض خود را از اینکه اینستاگرام روز به روز بیشتر شبیه برنامه تیک تاک می‌شود اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: تیک تاک و اینستاگرام منبع خبری 40 درصد از جوانان!

اعتراض کیم کارداشیان و کایلی جنر به تغییرات اینستاگرام

کایلی جنر و کیم کارداشیان در پی اعتراض به تغییرات اینستاگرام، در صفحه‌های خود نوشتند: «اینستاگرام را دوباره اینستاگرام کنید و از تلاش برای تیک تاک بودن دست بردارید. ما فقط می‌خواهیم تصاویر زیبای دوستانمان را در این پلتفرم ببینیم. با احترام، از طرف همه کاربران.»

در واقع این دوستاره مشهور تنها معترضان این تغییرات نیستند، و دیگر اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی نیز اصلا از تغییرات اینستا و فیسبوک که برای رقابت با تیک تاک به وجود آمده است، راضی نیستند. اکثر مردم نیز با سلبریتی‌ها موافق بوده و از تغییرات ایجاد شده در این دو پلتفرم ناراضی هستند.

میزان تاثیر این دو خانم موفق روی مردم و افکار آن‌ها غیر قابل انکار است. کایلی جنر با 360 میلیون دنبال کننده و کیم کارداشیان با 326 میلیون دنبال کننده، سال‌های زیادی است که در اینستاگرام فعالیت دارند. پست‌ها و هر آنچه این دو سلبریتی در این شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، در یک چشم به هم زدن در فضای مجازی پخش می‌شود و این امر با توجه به تعداد دنبال کنندگان آن‌ها، کاملا منطقی است.

به عنوان مثال، در سال 2018، کایلی جنر با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد که پس از طراحی مجدد برنامه اسنپ چت، دیگر علاقه‌ای به استفاده از آن ندارد. بلافاصله پس از توییت او، سهام اسنپ چت، 8 درصد یعنی چیزی حدود یک میلیارد دلار کاهش یافت.

در این میان، هفته گذشته متا نیز نسخه جدید فیسبوک را که قسمتی به نام “Home” به آن اضافه شده بود و شباهت زیادی به قسمت For you اپلیکیشن تیک تاک داشت، معرفی کرد. در حقیقت فیسبوک مانند تیک تاک، طوماری بی پایان از محتواهای مورد علاقه کاربران را در تب Home به نمایش می‌گذارد.

اعتراض کیم کارداشیان و کایلی جنر به تغییرات اینستاگرام

این بخش جدید، بر اساس الگوریتمی خاص و با توجه به رفتار و علایق کاربران کار می‌کند. هدف اصلی فیسبوک از ایجاد چنین بخشی، درست مانند تیک تاک، این است که تا حد امکان مردم را سرگرم نگه داشته و باعث شود که ساعات بیشتری را در این شبکه اجتماعی سپری کنند.

اینستاگرام هم در این مدت تغییرات زیادی داشته است. برای مثال هر ویدیویی که کمتر از 15 دقیقه باشد به طور خودکار تبدیل به یک reel می‌شود و با ظاهر شدن در صفحه‌ی دیگران، توسط افراد بیشتری دیده می‌شود. علاوه بر آن، اینستاگرام در ماه مارس سال جاری، دو گزینه Favorites و Following را به این اپلیکیشن اضافه کرد.

همان طور که می‌دانید، با انتخاب گزینه Following مانند ورژن قبلی اینستاگرام، فقط پست‌های افرادی که دنبال می‌کنید، در صفحه شما نمایش داده می‌شود ولی گزینه Favorites پست‌های افرادی که دنبال نکرده‌اید اما مطابق با سلیقه و علاقه شماست هم نمایش می‌دهد. همچنین اینستاگرام در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که تصمیم دارد در آینده با ایجاد گزینه‌های دیگر، پست‌های بیشتری را بر اساس علاقه کاربران، در پیج شخصی آن‌ها به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره اعتراض کیم کارداشیان و کایلی جنر به تغییرات اینستاگرام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر