;
coinex

شال گردن هوشمند منچستر سیتی وضعیت احساسی تماشاگران را تحلیل می‌کند

شال گردن هوشمند منچستر سیتی با استفاده از نوعی فناوری خاص می‌تواند احساسات تماشاگران را در زمان تماشای مسابقه فوتبال بررسی و تحلیل کند.

طی سالیان اخیر دنیای فوتبال با تحولات تکنولوژیکی خاصی مواجه شده است. از استفاده از جدیدترین ابزارها و فناوری‌های روز دنیا در تمرینات و تاکتیک‌های مربیان گرفته تا استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های مشابه در داوری مسابقات فوتبال، همه نشان از رسوخ چشمگیر تکنولوژی در دنیای فوتبال دارد. حال خبر از طراحی شال هوشمند منچسترسیتی رسیده که می‌تواند عملکرد جالبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تکنولوژی تشخیص آفساید نیمه اتوماتیک در جام جهانی 2022 قطر رونمایی می‌شود

شال گردن هوشمند منچستر سیتی

شال گردن هوشمند منچستر سیتی وضعیت احساسی تماشاگران را تحلیل می‌کند

شال گردن هوشمند منچسترسیتی که برای فصل آینده برای تعدادی از هواداران در دسترس خواهد بود، می‌تواند احساسات و هیجانات تماشاگران در زمان تماشای مسابقه را اندازه‌گیری کند.

منچسترسیتی که این روزها بعد از چند سال ناکامی در کسب عنوان قهرمانی اروپا حالا بار دیگر با هزینه‌های گزاف مالک اماراتی خود، چند ستاره مهم به ترکیب تیم پپ گواردیولا افزوده، چندی پیش از راه‌اندازی مجموعه NFT منچسترسیتی نیز خبر داد تا به نظر برسد تمرکز سیتی بیشتر روی حواشی است تا فوتبال!

در هر حال اما درباره شال هوشمند منچسترسیتی باید گفت که از نوعی سنسور بیومتریک برخوردار است که در تار و پود شال ادغام می‌شود و از این طریق می‌تواند داده‌های مربوط به احساسات، هیجانات، وضعیت فیزیولوژیک و حرکات بدن تماشاگر را بررسی کند. این شال با استفاده از حسگر زیستی EmotiBit در زمانی که روی گردن قرار می‌گیرد، سیگنال‌های زیستی بدن را در طول مسابقه ثبت و ضبط می‌کند.

شال گردن هوشمند منچستر سیتی وضعیت احساسی تماشاگران را تحلیل می‌کند

از سوی دیگر این شال گردن هوشمند طیف وسیعی از معیارهای فیزیولوژیکی من جمله ضربان قلب،‌ دمای بدن و پاسخ‌های احساسی کاربر را ثبت و انداز‌ه‌گیری می‌کند و با تکیه بر این موارد، اطلاعاتی درباره احساسات طرفداران در شرایط مختلف ارائه می‌کند. اشلی ماروساک مدیر بازاریابی جهانی ورزش سیسکو که به توسعه شال هوشمند من سیتی کمک کرده است می‌گوید:

ما در چند سالی که از همکاری‌مان با باشگاه سیتی می‌گذرد به طور مداوم به دنبال راه‌هایی برای اتصال طرفداران به ورزش مورد علاقه‌شان در سطح دیگری بوده‌ایم. شال گردن هوشمند برای ما و باشگاه منچسترسیتی پروژه جذابی است. این ابزارک می‌تواند فراز و فرودهای یک هوادار فوتبال را تشخیص داده و ثبت کند. ما از این طریق می‌توانیم بفهمیم که بازی، چه از لحاظ احساسی و چه از لحاظ فیزیولوژیک، چگونه بر هواداران مسابقه تاثیر می‌گذارد.

رایان شارو، مدیر مجموعه Octagon UK نیز که با سیسکو در این پروژه شریک است معتقد است که شال گردن هوشمند منچسترسیتی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا احساسات فیزیوبوژیکی طرفداران را درک کنند. او ادامه داد:

تولید این فناوری از ابتدا سفری باورنکردنی بود. ما بسیار هیجان‌زده هستیم که این شال تا چه حد می‌تواند ما را با هواداران و فرهنگ باشگاه آشنا کند.

شال گردن هوشمند منچستر سیتی وضعیت احساسی تماشاگران را تحلیل می‌کند

گفتنی است که آژانس تولید و فناوری Unit9 نیز به پیشروی این ابتکار کمک کرده است. البته شال گردن جدید به این زودی‌ها در دسترس همه طرفداران منچسترسیتی نخواهد بود؛ چراکه فعلا فقط تعداد محدودی از آن به طور آزمایشی بین طرفداران منچسترسیتی و نیویورک سیتی (دیگر تیم تحت مالکیت شیخ منصور) توزیع شده است. آیمریک لاپورته مدافع منچسترسیتی نیز اخیرا درباره شال هوشمند منچسترسیتی گفته:

این ایده درخشان است و ارتباط ویژه‌ای بین ما و با هواداران ایجاد می‌کند

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما پیرامون شال گردن هوشمند منچستر سیتی چیست؟ نظرات خود در این باره را با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: theguardian

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر