;
coinex

مشکل دوربین آیفون 14 اپل را کلافه کرده است!

به نظر می‌رسد که اپل در فرایند تولید آیفون جدید با مشکل دوربین آیفون 14 مواجه شده است که می‌تواند روند تولید و عرضه این محصول را به تاخیر بیندازد.

همزمان با ورود به سه ماهه سوم سال 2022 خبر رسیده که اپل در تولید خانواده آیفون 14 با یک مشکل مهم در بخش ماژول دوربین مواجه شده است. در حال حاضر بخش بزرگی از لنزهای دوربین عقب گوشی از مشکلات پوششی و ترک رنج می‌برند و این مسئله این شرکت را ناگزیر به عقب‌نشینی و یافتن تامین‌کننده جدید کرده تا باقی مانده سفارشات را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: ظرفیت رم سری آیفون 14 مشخص شد

مشکل دوربین آیفون 14

از آنجایی که لنزهای دوربین عقب آیفون 14 با مشکلات کیفی مهمی مواجه شده است،‌ اپل ناگزیر باید سفارش قطعات خود را از نو تنظیم کند. به گفته تحلیلگر معروف مینگ چی کو، یکی از تامین‌کنندگان اپل با این مشکل مواجه شده است اما از آنجایی که اپل چند تامین کننده برای یک قطعه دارد،‌ بنابر برنامه جدید کوپرتینویی‌ها مابقی سفارشات ماژول دوربین را که حدود 10 میلیون ماژول دوربین است از تامین کننده دیگری دریافت می‌کنند.

مشکل دوربین آیفون 14 اپل را کلافه کرده است!

افشاگر همچنین گفته که با وجود تغییر تامین‌کننده، بعید است که آیفون 14 با مشکل تاخیر در تاریخ عرضه مواجه شود. مطابق انتظار باید در سپتامبر سال جاری انتظار رونمایی از آیفون‌های جدید را در 4 نسخه، البته بدون نسخه مینی داشته باشیم. از سوی دیگر، پوشش لنز دوربین عقب و مشکلات دیگر نیز طی یکی دو ماه آتی برطرف خواهند شد.  افشاگر مطرح، مینگ چی کو، مشکل مذکور را اینگونه بیان می‌کند:

یک مسئله کیفی دیگر این است که آخرین تحقیقات من نشان می‌دهد که یکی از لنز های عقب آیفون 14 که ساخت Genius است، احتمالاً از مشکلات کیفیت پوشش رنج می‌برد. اپل حدود 10 میلیون سفارش لنز را از Genius به Largan منتقل کرده بود تا از تاثیرگذاری بر عرضه آیفون 14 جلوگیری کند.

گرچه در حال حاضر هیچ رقم دقیقی از تعداد آیفون‌های 14 که اپل قصد تولیدشان را دارد در دست نیست، اما پیش از این گزارش شده بود که تنها سامسونگ 80 میلیون پنل اولد برای اپل می‌سازد و مابقی سفارشات را نیز ال جی و BOE بر عهده گرفته‌اند. گفته می‌شود که تولید انبوه هر 4 مدل آیفون از کمتر از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد و باید انتظار تغییرات مهمی در دوربین و بخش‌های دیگر این گوشی را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره مشکل دوربین آیفون 14 اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر