;
coinex

وزیر ارتباطات از راه اندازی اینترنت کودکان در آینده نزدیک خبر داد

راه اندازی اینترنت کودکان یکی از اهدافی است که دولت رئیسی با جدیت آن را دنبال می‌کند. آیا طرح اینترنت امن یا همان اینترنت کودکان راه به جایی می‌برد یا خیر؟

در ماه‌های گذشته، هر روز خبرهایی از وزارت ارتباطات درباره اینترنت امن به گوش رسید. همین چند وقت پیش، وزارت ارتباطات اینترنت امن را برای همه افراد کشور فعال کرد؛ اتفاقی که با واکنش‌های زیادی روبرو شد. حال وزیر ارتباطات از راه اندازی اینترنت کودکان خبر داده است. در این طرح که هدفش صیانت از کودکان و نوجوانان است، لیست سفیدی توسط وزارت ارتباطات ارائه خواهد شد که طبق آن کودکان و نوجوانان، فقط می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

راه اندازی اینترنت کودکان

خبرها درباره انتشار لیست سفید از 20 تیر ماه منتشر شده‌‌اند، اما همچنان چنین لیستی وجود ندارد. وزیر ارتباطات، لیست سفید و دسترسی فرزندان هر خانواده به سایت‌های مجاز را به اختیار والدین گذاشته است؛ اما به نظر نمی‌رسد چنین اتفاقی رخ دهد. از طرف دیگر، تردید فعالان و کارشناسان امر در اجرای این طرح، با توجه به مبهم بودن توضیحات وزارت ارتباطات نیز جالب توجه است. چرا که اهداف، شیوه اجرا و پیامدهای اجرای این طرح مشخص نیست.

راه اندازی اینترنت کودکان

اینترنت کودکان از جمله مسائلی‌ست که در دیگر کشورهای دنیا نیز رواج دارد؛ اما تفاوتش با ایران در این است که دولت‌ها استفاده از اینترنت کودکان را به عهده خود خانواده‌ها گذاشته‌اند. به این معنی که خانواده با استفاده از تکنولوژی که در اختیارشان قرار داده شده است، خودشان برای فرزندانشان دسترسی به اینترنت را محدود می‌کنند. اما ظاهرا در ایران وزارت ارتباطات به خود خانواده هم خیلی اطمینان ندارد. شاید برای همین است که اینترنت امن را برای کل ایرانیان فعال کرده است.

بااین‌حال، وزیر ارتباطات طرح را آماده اجرا دانسته و تنها مسئله زمان است!

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اینترنت امن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر