;
coinex

ناشنوایان با این عینک واقعیت افزوده می‌توانند مکالمه‌ها را بخوانند!

محققان به‌تازگی از عینک واقعیت افزوده رونمایی کردند که افراد ناشنوا و کم شنوا با استفاده از آن، به‌راحتی می‌توانند مکالمات اطرافیان خود را متوجه شوند.
این عینک واقعیت افزوده می‌تواند مکالمات را به نوشتار تبدیل کند و با نشان دادن آن در صفحه عینک، به فرد ناشنوا کمک می‌کند تا به راحتی سخنان دیگران را بخواند‌.

عینک واقعیت افزوده

این عینک که سه ماه پیش توسط محققان شرکت بریتانیایی XRAI Glass ثبت اختراع شده است، با دو صفحه نمایش واقعیت افزوده (Augmented Reality) و یک اپلیکیشن می‌تواند هر محتوایی را به شکل متن در اختیار فرد ناشنوا قرار دهد. بنابراین فرد ناشنوا یا کم شنوا می‌تواند از این عینک برای فهم و درک مکالمات اطرافیان خود و همچنین تماس‌های تلفنی استفاده کند.

عینک واقعیت افزوده

البته این عینک خالی از اشکال نیست و نقص‌هایی در آن وجود دارد. برای مثال این دستگاه فقط در محیط‌هایی که شلوغ نیستند کارایی دارد و نمی‌تواند همزمان سخنان چند نفر را به متن تبدیل کند. همچنین شیشه‌های این عینک مانند عینک آفتابی سیاه رنگ است که ممکن است مطابق سلیقه همگان نباشد.
به همین دلیل، این شرکت بریتانیایی فعلا ۱۰۰ عدد از این عینک‌ها را در ماه سپتامبر به طور آزمایشی وارد بازار می‌کند و در صورت استقبال افراد، تعداد بیشتری از این عینک‌ها را تولید خواهد کرد.

این عینک فقط در چند کشور و با قیمت ۳۹۹ پوند، معادل ۴۸۴ دلار، همراه با اپلیکیشن مخصوصش عرضه خواهد شد. البته خریدارانی که مایل به دریافت برخی امکانات و خدمات جانبی هستند، باید مبلغی را جداگانه بپردازند.
متاسفانه این روزها با همه گیری ویروس کرونا و استفاده بیشتر افراد از ماسک، ناشنوایان برای درک و فهم سخنان اطرافیان خود با مشکل مواجه شده‌اند؛ چرا که این افراد برای فهمیدن صحبت‌های دیگران به مهارت لب خوانی متکی هستند. حال این افراد می‌توانند با استفاده از عینک واقعیت افزوده، به راحتی و حتی با وجود ماسک، متوجه مکالمات اطرافیان خود بشوند.
هرچند کم شنوایان با استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن هم می‌توانند کم و بیش متوجه اتفاقات اطراف خود بشوند، اما این عینک به آن‌ها کمک می‌کند تا بدون نیاز به گوشی، مکالمات اطراف خود را بخوانند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عینک واقعیت افزوده چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر