;
coinex

سقوط موشک چینی در اقیانوس هند ؛ زباله فضایی چین بالاخره با زمین برخورد کرد

سقوط موشک چینی کنترل نشده در نزدیکی کشور مالزی خبر ساز شد. بخش عمده این راکت قبل از برخورد با زمین، هنگام ورود به اتمسفر از بین رفت.


سازمان ماموریت‌های فضایی چین اعلام کرد که تنها بخش کوچکی از این راکت با زمین برخورد کرده و بیشتر قطعات موشک، به لطف اتمسفر از بین رفته است. روز گذشته فرماندهی فضایی آمریکا اعلام کرد که راکت چینی لانگ مارچ 5B به صورت کنترل نشده بر فراز اقیانوس هند در ساعت 18:45 به وقت ایران، وارد جو زمین شده است. این خبر باعث ایجاد نگرانی برای برخی از کشورها شد؛ چرا که مکان دقیق سقوط لانگ مارچ مشخص نبود و این احتمال وجود داشت که در حوالی مکزیک و آفریقا برخورد کند.

جزییاتی درباره مکان سقوط موشک چینی کنترل نشده

کاربران فضای مجازی که شاهد سقوط موشک چینی کنترل نشده لانگ مارچ بودند، تصاویر و ویدیوهایی از لحظه سقوط آن ضبط و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند. این تصاویر باعث شد شایعاتی درباره برخورد شهاب سنگ با زمین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود. اخترفیزیکدان مرکز هاروارد-اسمیتسونین، آقای جاناتان مک دوول معتقد است که راکت چینی لانگ مارچ در مناطق کم جمعیت سقوط کرده و مکان برخورد آن در نزدیکی  سیبو، بینتولو یا برونئی است.

سقوط موشک چینی

رئیس ناسا، آقای بیل نلسون در واکنش به سقوط موشک چینی اینگونه اظهار کرد: جمهوری چین اطلاعات دقیق مسیر حرکت لانگ مارچ را در زمان ورود دوباره به اتمسفر زمین اعلام نکرد. تمام دولت‌هایی که در ماموریت‌های هوا فضا نقش دارند، باید در چنین مواردی اطلاعات را به موقع منتشر کنند؛ چراکه این اطلاعت می‌تواند از آسیب‌های جانی و مالی بسیاری جلوگیری کند، به ویژه درباره راکت لانگ مارچ که بسیار سنگین و عظیم بود.

ماموریت این راکت در واقع حمل دومین ماژول ایستگاه فضایی تیانگونگ بود. باید به این موضوع اشاره کنیم که علاوه بر سقوط موشک چینی لانگ مارچ، در آینده شاهد سقوط دیگر راکت‌های ساخت ابن کشور خواهیم بود. جمهوری خلق چین، پرتاب یک راکت لانگ مارچ دیگر را برای ماه اکتبر سال جاری جهت انتقال ماژول نهایی ایستگاه فضایی خود برنامه‌ریزی کرده و علاوه بر آن، در سال 2023 یک تلسکوپ را با همین نوع موشک به فضا پرتاب می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سقوط موشک چینی کنترل نشده چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر