;
coinex

هوش مصنوعی به کمک توسعه شبکه برق چین می‌آید؛ رفع خاموشی‌ها در عرض 3 ثانیه

از زمان ظهور هوش مصنوعی، انجام بسیاری از کارها سرعت بیشتری گرفته‌ است. اینبار نوبت چین است که با استفاده از هوش مصنوعی شبکه برقش را توسعه دهد. اما هوش مصنوعی چطور می‌تواند به توسعه شبکه برق چین کمک کند؟

مهندسان چینی موفق به ساخت سیستم جدیدی از شبکه برق شده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند در کمترین زمان مشکلات مربوط به شبکه را بر طرف کند. قبل از این، راه اندازی مجدد شبکه بین 6 تا 10 ساعت طول می‌کشید اما حالا با استفاده از هوش مصنوعی این عملیات در عرض 3 ثانیه انجام می‌شود.

گزارش SCMP، از راه اندازی توسعه شبکه برق چین خبر داده است که مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می‌کند. این سیستم که قادر است در کسری از ثانیه تمامی اختلالات برقی را مرتفع کند، در شهر کوچک Qitailu  مورد آزمایش قرار گرفته که بیشتر از 200 خانوار در آن زندگی می‌کنند.

توسعه شبکه برق چین به کمک سرعت بالای هوش مصنوعی

شبکه برق جدید چینی‌ها مجهز به حسگرهایی است که هر کدام به صورت جداگانه عمل می‌کنند و سالم‌ترین مسیر را برای جریان برق تشخیص می‌دهند. در واقع می‌توان گفت هدایت این ساز و کار توسط هوش مصنوعی، باعث حذف انسان شده و مدیریت شبکه با سرعت بیشتری صورت می‌پذیرد.

ساز و کار جدید برق طی فرآیند سه مرحله‌ای باعث رفع قطعی برق می‌شود. این فرآیند شامل سه مرحله کشف محل ایراد، ایزوله سازی ایراد و بازگشت برق به شبکه می‌شود. این سیستم به شکلی طراحی شده که پس از تشخیص کوچکترین اختلال به سرعت شروع به ترمیم می‌کند. روزنامه دولتی چین به نقل از یکی از ساکنین روستای Qitailu  می‌نویسد: «حالا قطعی دیگر تقریبا اهمیتی ندارد. برق به محض قطع شدن بر می‌گردد و به هیچ وجه بر زندگی و کار مردم اثر نمی‌گذارد.»

طبق گفته‌های یکی از مهندسین ارشد شرکت دولتی چین، در شبکه‌های برق فعلی، برای هر مشکل کدی وجود دارد که پس از بروز آن مشکل، اپراتورها باید آن را شناسایی کرده و شروع به رفع آن کنند. اما در سیستم جدید، این وظیفه به عهده هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی با استفاده از حسگرهایی که دارد اطلاعات زیادی از جاهای مختلف دریافت می‌کند و با پردازش سریع خطاها می‌تواند با سرعت بیشتری مشکل را بر طرف کند. مهندسین امیدوارند که این سیستم به زودی در نقاط دور نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما هوش مصنوعی چه کمکی‌های دیگری می‌تواند به انسان کند. دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر