;
coinex

اختلال گسترده در شبکه اینترنت کشور امروز 10 مرداد 1401

از ساعاتی پیش و بنابر گزارشات واصله، بار دیگر اختلال گسترده در شبکه اینترنت کشور منجر به عدم دسترسی کاربران به بسیاری از وب‌سایت‌ها شده است.

در مدت اخیر و با اخبار مربوط به ایجاد محدودیت‌های اینترنتی و اجرای طرح صیانت، نگرانی‌ها درباره قطعی ناگهانی ارتباط ایران با دنیا به شکل قابل توجهی رشد کرده است. هفته گذشته، سوم مرداد ماه 1401 بود که اختلال گسترده اینترنت کشور برای ساعاتی دسترسی کاربران به دنیای آنلاین را قطع کرد و حال در مدت زمانی کوتاهی بار دیگر وضعیتی مشابه تکرار شده است.

بیشتر بخوانید: رفع فیلتر موتور جستجوی روسی یاندکس در ایران

اختلال گسترده در شبکه اینترنت کشور امروز 10 مرداد 1401

از ساعاتی پیش برخی کاربران در فضای مجازی از سرعت پایین اینترنت ثابت و همراه، در کنار عدم دسترسی به عموم وب‌سایت‌های داخلی و خارجی گزارش داده‌اند. نکته جالب توجه در این باره این است که به نظر دسترسی کاربران به شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌هایی چون واتساپ و یا توییتر همچنان برقرار است، اما بسیاری از وب‌سایت‌ها باز نمی‌شوند.

اختلال گسترده در شبکه اینترنت کشور امروز 10 مرداد 1401

همزمان با این شرایط و قطعی اینترنت ثابت چندین شرکت، شبکه موبایل نیز برای بسیاری از کاربران در برخی از مناطق تهران از دسترس خارج شده و علی‌رغم نمایش آنتن، امکان برقراری تماس وجود ندارد. این موضوع در مورد دو اپراتور همراه اول و ایرانسل توسط شماری از کاربران توییتر گزارش شده است.

اختلال گسترده در شبکه اینترنت کشور امروز 10 مرداد 1401

نت بلاکس به عنوان یکی از مراجع پیگیری محدودیت‌های اینترنتی در سراسر جهان نیز لحظاتی پیش، قطعی محسوس اینترنت در خطوط ثابت و اینترنت ایرانسل و شرکت ارتباطات زیرساخت را تایید کرده است. بنابر داده‌های این وب‌سایت، سطح دسترسی به اینترنت به نسبت میزان عادی، 21‌ درصد کاهش داشته است.

آرش کریم بیگی، مدیرعامل شاتل موبایل در واکنش به اختلال گسترده شبکه اینترنت کشور در توییتی نوشته:

متاسفانه به علت قطع یکی از نقاط حیاتی شبکه فیبرنوری شرکت ارتباطات زیرساخت،تقریبا تمام اپراتورهای کشور با اختلال شدیدی مواجه هستند. با وجود اینکه این اختلال خارج از شبکه و توان #شاتل_موبایل هستش؛ ولی به نوبه خودم لازمه از همه مشترکین بابت این تجربه عذرخواهی کنم.

اختلال گسترده در شبکه اینترنت کشور امروز 10 مرداد 1401

کاربر دیگری نیز در توییتی مرتبط با این شرایط نوشته:

در سه ماه اخیر شبکه اینترنت کشور یک روز بدون اختلال نبوده و الان هم شاهد یک قطعی قابل توجه در شبکه ثابت و همراه هستیم.هفته پیش از آقای وزیر پرسیدم چرا شبکه با این همه اختلال همراه شده؟ فرمودند:هیچ اختلالی در شبکه نیست و شما با سوالات فقط دنبال ایجاد حاشیه‌ هستی.

اختلال گسترده در شبکه اینترنت کشور امروز 10 مرداد 1401

لحظاتی پیش، علت اختلالات و قطعی گسترده اینترنت ظهر امروز، آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه هشت مخابرات تهران اعلام شد. در پی این آتش‌سوزی ارتباط مخابراتی ثابت و سیار در مناطقی از تهران، مختل شده است. در حال حاضر کارشناسان مخابراتی مشغول فعالیت برای رفع این اختلالات هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اختلال گسترده در شبکه اینترنت کشور 10 مرداد 1401 چیست؟ تجارب خود از قطعی اینترنت را با ما در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (12 نظر)

    سلام. هر روز اینترنت داره برام قطع و وصلی پیدا از سمت صبانت و مخابرات. یکی نیست بره این سیم و کابلا و فیوزای این صبانت و مخابرات رو بررسی کنه؟ یه مشت آدم بی سواد نشستن پشت اونجا هی میگن پاسخ احمقانه تحویل میدن مثل طوطی هی یه چیز غلطو تکرار میکنن! دیگه خسته شدم! یه نفر بره مشکل قطع و وصلی رو حل کنه!

    پاسخ

    بله دیگه
    تازه قیمت ها رو گرون هم میکنن
    و کیفیت هم تا خدا میارن پایین مردم هم نمیتونن کاری کنن مجبورن به ساز این ها برقصن

    پاسخ

    گران
    کیفیت داغون
    حجم محدود

    پاسخ

    واقعا دیگه شور ش در اوردن
    شما که بلد نیستید
    لطفا خواهشا بدین دست کار درست نه یک مشت بدون علم و فناوری .

    اینترنت کیفیت افتضاح اپلود و دانلود دیگه اینقدر افتضاح شده که دیگه بدرد …. میخوره

    گران که کردن مالیات و ارزش افزوده و …… میگیرن
    حجم محدود کردن یعنی دیگه

    پاسخ

    خیلی این قضیه مشکوکه

    پاسخ

    واقعا دیگه موندم اینها چی رو میتونن مدیریت کنن!؟
    وقتی همه شغلهای مهم مملکت رو میدی دست یه عده مذهبیه بدون تخصص و بیسواد
    طبیعیه مملکت به این وضعیت دچار بشه که خودتون دارید میبینید
    هر سال به جای پیشرفت پسرفت کردیم و دنده عقب رفتیم
    هرسال میگیم خوش به حال سالهای قبل..

    پاسخ

    سلام به ایرانی های عزیز
    متاسفانه من دیر مطلع شدم
    ایشالله دفعه بعد زودتر میام و به همه کمک میکنم

    پاسخ

    دمت گرم مشتی
    ژاپن خاکت کنن سامورایی

    پاسخ

    غرب تهران ایرانسل و شاتل موبایل کلا آنتن نداشت. اینترنت ثابت ایرانسل هم قطع شده بود. با اینترنت همراه اول هم خیلی از سایت ها و برنامه ها کار نمی کرد. حتی تپسی هم بالا نمیومد.

    پاسخ

    آره من امروز از یه ساعتی به بعد وارد برنامه سروش که میشد همش نوشته بود در حال اتصال ولی ب واتساپ راحت دسترسی داشتم و هیچ مشکلی نداشت

    پاسخ

    برای من از بعد از ظهر نت tdlteو دیتا قطع بود والان وصل شدا(ده شب) سایت ایرانسل رو راحت میاورد ولی سایت های ایرانی و خارجی رو نمیاورد و جستجو در مرورگر هم بعد از نود ثانیه میاورد

    پاسخ