;
coinex

فروش جهانی 1.3 میلیاردی Top Gun: Maverick ؛ رکوردی جدید برای تاپ‌گان!

تاپ گان یکی از بهترین فیلم های اکشن است که توانسته در دهمین هفته اکران‌اش به فروش فوق العاده‌ای برسد. در ادامه جزئیات فروش جهانی 1.3 میلیاردی Top Gun: Maverick را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) به کارگردانی جوزف کوشینسکی و نویسندگی ایرن کروگر، اریک وارن سینگر و کریستوفر مک‌کوری ساخته شده است. در این فیلم فوق‌العاده، بازیگران محبوبی همچون تام کروز، مایلز تلر، جنیفر کانلی، جان هم، گلن پاول، لوئیس پولمن، اد هریس و وال کیلمر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

فروش جهانی 1.3 میلیاردی Top Gun: Maverick

فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) درباره زندگی یک کاپیتان نیروی دریایی است که بیش از سی سال پس از فارغ‌التحصیلی از تاپ گان، به عنوان یک خلبان آزمایشی خدمت می‌کند.

فروش جهانی 1.3 میلیاردی Top Gun: Maverick ؛ رکوردی جدید برای تاپ‌گان!

ماوریک افتخارات زیادی کسب کرده‌ است، اما سرکشی‌های مکررش، او را از رتبه‌ی افسر پرچم‌دار دور نگه داشته‌ است و دوست و رقیبش تام آیس‌من کازانسکی مکرراً از ماوریک محافظت می‌کند تا مشکلی برایش پیش نیاید.

این فیلم توانسته است در دهمین هفته اکران‌اش به فروش جهانی 1.3 میلیاردی برسد. تاپ گان با فروش 13.8 میلیون دلار دیگر در سطح جهانی، در مجموع 671 میلیون دلار در بازارهای بین‌المللی کسب کرده است. از نظر فروش داخلی آمریکا نیز، 8.2 میلیون دلار اضافه کرد تا مجموع آن به 650.1 میلیون دلار رسید. این فیلم با فروش فوق العاده‌اش توانسته به یکی از پر فروش‌ترین فیلم‌های 2022 تبدیل شود.

فروش جهانی 1.3 میلیاردی Top Gun: Maverick
فروش جهانی 1.3 میلیاردی Top Gun: Maverick /  فروش جهانی 1.3 میلیاردی فیلم تاپ گان: ماوریک / فروش جهانی 1.3 میلیاردی Top Gun: Maverick

تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) در ششمین هفته آخر اکران خود در کشور کره جنوبی توانست به فروش 2.9 میلیون دلاری دست پیدا کند که ۳۲ درصد کمتر از آخر هفته قبل بود و مجموع فروش این فیلم در باکس آفیس کره اکنون به ۵۷.۸ میلیون دلار رسیده است.

این فیلم در ژاپن هم توانست به فروش 1.6 میلیون دلاری برسد و مجموعا 75.9 میلیون دلار فروخته شود. عملکرد این فیلم در تایوان با کاهش 28 درصدی با 400 هزار دلار، به مجموع 22.9 میلیون دلار رسید. بریتانیا در این آخر هفته 1.2 میلیون دلار به باکس آفیس فیلم اضافه کرد و تنها با 6 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته به 94.4 میلیون دلار رسید.

این فیلم در کشور عربستان هم عالی عمل کرده و توانسته 20.1 میلیون دلار به فروش برسد. در نهایت، استرالیا 875 هزار دلار به مجموع 60 میلیون دلار در باکس آفیس محلی خود اضافه کرده است.

Top Gun: Maverick با افت 14 درصدی در فرانسه با 990 هزار دلار به فروش 50 میلیون دلاری خود افزود. در آلمان، این فیلم 890 هزار دلار فروش کرد و در مجموع به 31.4 میلیون دلار رسید. این فیلم برابر با عملکرد خود در هفته گذشته، 360 هزار دلار دیگر در هلند با مجموع 11.1 میلیون دلار به دست آورد.

همچنین لازم به ذکر است که این فیلم فوق العاده توانسته نقدهای بسیار مثبتی هم دریافت کند. فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) در حال حاضر امتیاز ۹۷٪ (منتقدان) و ۹۹٪ (تماشاگران) را در راتن تومیتوز دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر