;
coinex

تاریخ پخش فصل دوم سریال آلپ ارسلان (Alparslan) [+جزئیات و داستان]

همزمان با اتمام فصل یک سریال ترکی Alparslan، فیلمبرداری فصل 2 آن آغاز شد. تاریخ پخش فصل دوم سریال آلپ ارسلان نیز از طرف عوامل سریال اطلاع رسانی شده است.

در قرارداد اولیه سریال بیداری سلجوقیان، قرار بود که سریال، ۳۳ قسمت ادامه پیدا کند و در این مدت داستان زندگی و دولت سلطان ملکشاه به تصویر کشیده شود. بعد از پایان ۳۳ قسمت، فصل دوم این سریال با نام سریال آلپ ارسلان به اکران‌ها بازگشت.

بعد از نمایش 27 قسمت، این فصل از سریال نیز خاتمه یافت. ساخت فصل دوم سریال آلپ ارسلان تایید شده است. برای اطلاع از تاریخ شروع فصل دوم Alparslan همراه ما باشید.

تاریخ پخش فصل دوم سریال آلپ ارسلان

یکی از بهترین سریال‌های تاریخی ترکی، سریال بیداری سلجوقیان است. فصل اول بیداری سلجوقیان بزرگ در سال ۲۰۲۱ آغاز به نمایش کرد و تا اواسط بهار پخش شد. موضوع این سریال در رابطه با دوران حکومت سلجوقیان و پبروزی‌های شکوهمندانه ملکشاه است.

تاریخ پخش فصل دوم سریال آلپ ارسلان
تاریخ پخش فصل دوم سریال آلپ ارسلان

در طول مجموعه شاهد به حکومت رسیدن ملکشاه، گسترش قلمرو در زمان وی، درگیری‌های سلجوقیان و باطنیون، فتح قلعه کوول و شکست ارتش روم هستیم. اما در فصل دوم این سریال که با نام آلپ ارسلان نمایش داده شد، ملکشاه دیگر نقش اصلی نبود و سلطان آلپ ارسلان جایگزین او شد. در صورتی که کنجکاو هستید تا بدانید فصل دوم آلپ ارسلان کی میاد همراه ما باشید.

خلاصه فصل یک سریال

ماجرای این سریال کاملا بر اساس واقعیت نوشته نشده است. نویسنده به کمک تخیل خود، با الهام از تاریخ، داستانی درام درباره پسر سوم ملکشاه یعنی «احمدسنجر» نوشته است. ملک سنجر مجبور بود به دور از پدر بزرگ شود و کسی هویت واقعی او را نشناسد. چرا که مادر او در زمان حضور در قصر، متهم به خیانت به شاه و جاسوسی شد.

تاریخ پخش فصل دوم سریال آلپ ارسلان
فصل دوم آلپ ارسلان کی میاد

ملکشاه (با بازی بوعرا گولسوی) و مادر سنجر «باش‌اوعلو خاتون» به صورت مخفیانه در خارج از قصر همدیگر را ملاقات می‌کردند. زمانی که ملکشاه به همراه پدرش آلپ ارسلان به جنگ رفت، پسر او متولد شد. اما خواجه نظام‌الملک از باش‌اوعلو خواست که دیگر با ملکشاه ملاقات نکند و برای این کار خانه او را آتش زد که شاه تصور کند در این آتش سوزی باش‌اوعلو مرده است.

خواجه مسئولیت تربیت و پرورش سنجر را برعهده گرفت. سال‌ها بعد،‌ زمانی که سنجر (با بازی اکین کوچ) جوانی برومند و یکی از دلیران ویژه خواجه نظام الملک شده بود، برای خدمت به دولت‌اش باز می‌گردد. او می‌داند که چرا مجبور بوده است از پدرش دور بماند و برای اینکه شاهزاده لایقی باشد تمام تلاشش را کرده بود. زمانی که به اصفهان می‌آید برای اولین بار پدرش را بعد از سال‌ها از نزدیک می‌بیند.

در طول سریال شاهد عاشقی سنجر، برملا شدن راز خانوادگی‌اش و جنگ‌های دلاورانه‌ او هستید. اما در کنار این ماجرا، مشکلات سیاسی حکومت سلجوقی نیز نمایش داده می‌شود. مردم تحت حکومت سلجوقیان، مسلمانان سنی هستند. اما باطنیون به رهبری حسن صباح، که اولین شیعیان ایرانی بودند تمام تلاش خود را برای نابودی سلجوقیان می‌کنند.

تاریخ پخش فصل دوم سریال آلپ ارسلان
تاریخ پخش فصل دوم سریال آلپ ارسلان

از طرفی حاکمان آناتولی سعی دارند که حکومت مستقل داشته باشند. آخرین همسر شاه در صدد به دنیا آوردن پسری است که بتواند ملکه ایران شود. بعد از به دنیا آمدن پسرش نیز، نقشه‌های بسیاری برای ضربه زدن به اطرافیان ملکشاه می‌کشد، تا بتواند شاهزاده‌های رقیب را از دور ولیعهدی خارج کند.

حکومت قسطنطنیه نیز سعی دارد ملکشاه را تضعیف کند و باعث سقوط سلسله سلجوقیان شود. البته باید بار دیگر اشاره کرد که این سریال کاملا بر اساس تاریخ نیست و سناریو آن با الهام از تاریخ به قلم درآمده است. هنگام تماشای سریال احساس تماشای یک مستند تاریخی را نخواهید داشت. صحنه‌های سریال کاملا جذاب و اکشن هستند و صحنه‌های احساسی، درام و عاشقانه نیز در سریال گنجانده شده است.

خلاصه فصل دوم سریال

در فصل دوم «Uyanış: Büyük Selçuklu» داستان زندگی، دولت و روابط سیاسی آلپ ارسلان به نمایش گذاشته شد. باریش آردوچ، یکی از خوش‌تیپ‌ترین بازیگران جذاب و خوب ترکیه، نقش سلطان آلپ ارسلان را ایفا کرد.

سلطان ارسلان سلجوقی مرد بزرگی بود که دروازه‌های آناتولی را بر روی ترک‌ها گشود و در یک جنگ نابرابر توانست سپاهیان بیزانسی را شکست دهد و پادشاه آن‌ها را به زانو در بیاورد. سریال آلپ ارسلان با یک جنگ قدرت آغاز می‌شود.

تاریخ پخش فصل دوم سریال آلپ ارسلان
تاریخ پخش فصل دوم سریال آلپ ارسلان

طبق روال سریال‌های تاریخی شاهد نبرد چند برادر برای کسب عنوان ولیعهدی و به ارث بردن تاج و تخت پادشاهی هستیم. روزی طغرل بیگ، اولین پادشاه و موسس سلسله سلجوقیان، قصد انتخاب ولیعهد خود را دارد، اما به او خبر تلخ و ناراحت‌کننده‌ای می‌رسد.

در واقع داستان این سریال از همین نقطه و رسیدن خبر هولناک تغییر می‌کند و به سمت قصه سلطان ارسلان سلجوقی می‌رویم. سپاهیان بیزانس که در منطقه آناتولی حکومت می‌کنند، در پی یک تنش سیاسی به مناطق مرزی سلجوقیان حمله کرده و عده زیادی از ترکمن‌ها را قتل عام می‌کنند.

در پی این حمله وحشیانه، سلطان طغرل بیگ تمامی پسرانش را با لشکری عظیم به جنگ با سپاهیان بیزانس می‌فرستد. این جنگ از یک نظر اهمیت بسیار زیادی دارد. نتیجه جنگ می‌تواند سرنوشت ولیعهد آینده را تغییر دهد و هرکدام از پسران شاه قصد دارند با فتح آناتولی، لیاقت خود را اثبات کنند.

در روند ساخت فصل دوم سریال هیچ تغییری ایجاد نشد. منظور این است که موزیک سریال، نحوه فیلمبرداری، لوکیشن‌ها و تمامی مواردی که برای ساخت یک سریال لازم است دقیقا مانند فصل یک، یا همان سریال بیداری سلجوقیان بزرگ بود.

تاریخ پخش فصل دوم سریال آلپ ارسلان
تاریخ پخش فصل دوم سریال آلپ ارسلان

بازیگر خواجه نظام‌الملک همان «مهمت اوزگور» است با چهره جوان‌تر، و با همان نوع اجرا، که این نکته طبیعی است و اگر به این صورت نبود خطا بود. اما در این فصل داستان سلطان آلپ ارسلان و مجادله‌های او برای رسیدن به سلطنت را مشاهده می‌کنیم.

در مسیر لشکرکشی شاهزاده آلپ ارسلان به سمت مناطق ترکمن نشین، یک اتفاق عجیب مسیر سریال را به طور کلی تغییر می‌دهد. در حالی که شاهزاده‌های سلجوقی در اردوگاه مشغول استراحت هستند، گروهی از افراد ناشناس به آن‌ها حمله می‌کنند و قصد کشتن ولیعهد را دارند.

بیشتر بخوانید:

تاریخ پخش فصل ششم سریال سیب ممنوعه

علی‌رغم مخالفت فرماندهان، آلپ ارسلان آدمکش‌ها را تعقیب می‌کند و این تعقیب و گریز او را به یک دختر ترکمن می‌رساند. ارسلان سلجوقی به طور تصادفی جان یک دختر ترکمن به نام آکچا (با بازی فاحریه اوجن) را نجات می‌دهد.

در فصل دوم با کاراکتر آکچا خاتون آشنا می‌شویم که به عنوان نفوذی در قبیله آلپ ارسلان نفوذ می‌کند. اما عشقی میان او و آلپ ارسلان به وجود می‌آید. از این لحظه یک روایت عاشقانه نیز به سریال الپ ارسلان اضافه می‌شود. البته آکچه رازهای مخوف زیادی را پشت چهره زیبایش پنهان کرده و خطرات زیادی از جانب او، ولیعهد سلجوقی را تهدید می‌کند.

تاریخ پخش فصل دوم سریال آلپ ارسلان
تاریخ شروع فصل دوم Alparslan

اما رفته رفته مشخص می‌شود هدف آکچا کمک به سلسله سلجوقی است. او را در کودکی از پدرش (بعدا مشخص می‌شود خواجه نظام‌الملک پدرش بوده است) جدا کرده‌اند. آکچا به کمک یکی از سران بیرانس متوجه حقایق می‌شود. او نیز در کودکی به اسارت گرفته شده و یکی از دوستان صمیمی آلپ ارسلان بود که با پنهان کردن هویت واقعی‌اش و با کمک آکچا سعی داشتند کافران را نابود کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ترکی

آلپ ارسلان یکی از مهم‌ترین پادشاهان ترک است و فتوحات او باعث گسترش سرزمین ترکیه و مقدمه‌ساز تشکیل امپراطوری عثمانی بوده است. او در نبرد با سپاه بیزانس توانست لشکریان دشمن که تعدادشان چهار برابر بیشتر از سپاه سلجوقیان بود را شکست دهد و بعد از فتوحات فراوان، آناتولی را تصرف کند.

سناریو فصل دو نیز با الهام از واقعیات نوشته شده است. در واقع رفع تکلیفی برای اینکه بگویند حقایق تاریخی را به تصویر نکشیده‌اند. البته این نکته که تاریخ دقیق در سریال نمایش داده نشده صحیح است.

تاریخ پخش فصل دوم سریال آلپ ارسلان
تاریخ پخش فصل دوم سریال آلپ ارسلان

با تایید ساخت فصل دوم آلپ ارسلان یا همان فصل سوم سلجوقیان بزرگ، می‌توان در رابطه با سناریو فصل جدید تخمین زد. بازیگر فاحریه اوجن، که نقش آکچا خاتون را ایفا می‌کرد، در پایان فصل دو کشته شد و در فصل بعدی حضور نخواهد داشت.

حضور باریش آردوچ در نقش آلپ ارسلان در فصل بعدی این سریال هنوز به صورت رسمی اطلاع رسانی نشده است، اما به احتمال زیاد بار دیگر شاهد حضور این کاراکتر خواهیم بود.

تاریخ پخش فصل سوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ

فصل سوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ در واقع همان فصل دوم سریال آلپ ارسلان خواهد بود. در این فصل ادامه سلطنت آلپ ارسلان نمایش داده خواهد شد. با اتمام تعطیلات تابستانی، فیلمبرداری این سریال آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین مینی سریال های ترکی

به این ترتیب مانند تمامی سریال‌های پاییزانه ترکی می‌توان انتظار داشت که با آغاز پاییز، فصل دوم سریال آلپ ارسلان از شبکه TRT1 ترکیه به نمایش درآید. فصل یک این سریال نسبت به دیگر سریال‌ها با کمی تاخیر منتشر شد. به دلیل فیلمبرداری زمانبر و سخت این سریال تاریخی، احتمال دارد که امسال نیز نمایش آن با کمی تاخیر آغاز شود.

در صورت اعلان رسمی تاریخ پخش فصل سوم سریال بیداری سلجوقیان بزرگ از طرف عوامل سریال، این مطلب به روز رسانی خواهد شد.

عوامل سریال Alparslan

تاریخ پخش فصل دوم سریال آلپ ارسلان
تاریخ پخش فصل دوم سریال آلپ ارسلان
  • نام ترکی فصل یکUyanış: Büyük Selçuklu 
  • نام ترکی فصل دوم: Alparslan: Büyük Selçuklu
  • ستارگان فصل یک: بوعرا گولسوی، اکین کوچ، سودا ارگینجی، سزین آک باش اوغلو، مهمت اوزگور
  • ستارگان فصل دو: باریش آردوچ، فاحریه اوجن، مهمت اوزگور، باریش باغچی
  • ژانر: تاریخی،‌ درام، اکشن
  • سازنده: امره کونوک
  • پخش از: TRT 1
  • محصول: ترکیه
  • زبان: ترکی
  • تولید سال: 2020 و 2021

سوالات متداول

موضوع فصل دوم سریال آلپ ارسلان چه خواهد بود؟

در فصل دوم این سریال، ادامه ماجرای به سلطنت رسیدن سلطان آلپ ارسلان نمایش داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سریال آلپ ارسلان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر