;
coinex

آمار فروش تبلت در سه ماهه دوم سال 2022 ؛ برتری چشمگیر اپل بر رقبا

موسسه بین‌المللی داده و اطلاعات (International Data Corporation)، به تازگی گزارشی از آمار فروش تبلت در سه ماهه دوم سال 2022 منتشر کرده است.

بر اساس گزارش IDC (موسسه بین‌المللی داده و اطلاعات)، تولید و فروش تبلت در سراسر جهان نسبت به سال قبل افزایش 0.15 درصدی داشته است. این در‌حالی‌‌است که کروم بوک‌ها نسبت به سال پیش با کاهش فروش 51.4 درصدی مواجه شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، کمپانی‌ها و شرکت‌های تولیدی مختلف 40.5 میلیون تبلت را در سه ماهه دوم سال جاری یعنی آوریل تا ژوئن روانه بازار کرده‌اند. اما در همین مدت، تعداد کروم بوک‌های موجود در بازار از 12.3 میلیون به 6 میلیون دستگاه کاهش یافته است.

آمار فروش تبلت در سه ماهه دوم سال 2022

در لیست آمار فروش تبلت‌ها که به تازگی منتشر شده است، شرکت اپل با در دست داشتن 31 درصد سهم بازار، پیشتاز این صنعت است. فروش اپل با 12.6 میلیون دستگاه نسبت به سال قبل با کاهش 2.89 درصدی روبرو شده است، اما همچنان این شرکت در صدر فروش قرار می‌گیرد.

آمار فروش تبلت در سه ماهه دوم سال 2022

پس از آن شرکت سامسونگ با 18.1 درصد سهم بازار و فروش 7.3 میلیون دستگاه در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. در این لیست، کیندل آمازون با 5.5 میلیون فروش و رشد 26.92 درصدی در سال، جایگاه سوم را دارد.

شرکت لنوو با فروش 3.5 میلیون دستگاه و کاهش 25.67 درصدی در سال، به رتبه چهارم سقوط کرده است و در پایان شرکت هوآوی با فروش 2.1 میلیون دستگاه، فهرست 5 کمپانی برتر را تکمیل می‌کند.

همچنین طبق گزارش IDC، به نظر می‌رسد که شرکت‌های تازه وارد در تولید تبلت، مانند شیائومی، ریلمی، اوپو و ویوو عملکردی قابل قبول و بالاتر از انتظار داشته‌اند. این شرکت‌ها کمک شایانی به رشد بازار فروش تبلت‌های اندرویدی در سه ماهه سوم سال کرده‌اند.

به طور کلی گفته می‌شود که افزایش فروش تبلت در بازار به دلیل استقرار حضور تبلت در پروژه‌های درسی و آموزشی و همچنین رویدادهای فروش ویژه مانند فستیوال 618 در چین و روز پرایم (Prime Day) در ایالات متحده است.

آمار فروش تبلت در سه ماهه دوم سال 2022

در بخش کروم‌بوک‌ها، نتایج ناامیدکننده‌ای از فروش سه ماهه آن‌ها منتشر شده است و همه تولیدکنندگان نسبت به سال قبل رشد منفی داشته‌اند. با این حال، شرکت دل (Dell) با فروش 1.5 میلیون دستگاه، همچنان در این بازار پیشتاز است. پس از آن شرکت ایسر (Acer) با فروش 1.3 میلیون دستگاه، در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

همچنین شرکت لنوو با فروش 1.2 میلیون دستگاه و در دست داشتن 19.4 درصد سهم بازار در جایگاه سوم قرار گرفته است. و در پایان اچ پی و سامسونگ به ترتیب با فروش 0.9 و 0.4 میلیون دستگاه در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آمار فروش تبلت در سه ماهه دوم سال 2022 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر