;
coinex

هشدار بانک مرکزی هندوراس درباره ارزهای دیجیتال: دارایی‌های رمزنگاری‌شده پشتیبانی ندارند

بانک مرکزی هندوراس بیانیه‌ای درباره فعالیت نهادهای مرتبط با ارزهای دیجیتال در این کشور صادر کرد. در حال حاضر بیت کوین در کشور هندوراس قانونی نیست.

بانک مرکزی هندوراس به دنبال شفاف‌سازی موضع مؤسسه‌های فعال حوزه کریپتوکارنسی در این کشور است. این سازمان بیان می‌کند که حتی با وجود محبوبیتی که این سازمان‌ها در کشورهای دیگر به دست آورده‌اند، ارزهای دیجیتال هیچ گونه پشتوانه‌ای نداشته و به راحتی تحت تأثیر نوسانات قیمتی قرار می‌گیرند. شهروندان می‌بایست مسئولیت هرگونه معامله‌ای که با ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند را برعهده بگیرند.

هشدار بانک مرکزی هندوراس

بانک مرکزی هندوراس موضع خود در مورد ارزهای دیجیتال را روشن خواهد کرد. برخی از کشورها کریپتوکارنسی‌ها را به عنوان بخشی از سیستم اقتصادی پذیرفته‌اند، اما برخی دیگر همچنان با چنین اقدامی مخالف هستند.

هشدار بانک مرکزی هندوراس درباره ارزهای دیجیتال: دارایی‌های رمزنگاری‌شده پشتیبانی ندارند

بانک مرکزی هندوراس اخیراً بیانیه‌ای درباره ارزهای دیجیتال صادر کرده است. این سازمان اعلام کرد که طبق قوانین ملی، تنها نهاد مجاز به انتشار پول و تضمین کارآمدبودن سیستم پرداخت، بانک مرکزی هندوراس خواهد بود. فعالیت نهادهای مربوط به ارزهای دیجیتال در کشور هندوراس همچنان قانونی نیست. وجود این نهادها تا به حال در هیچ لایحه‌ای تأیید نشده است. بانک مرکزی هندوراس به شهروندان این کشور هشدار داد و عنوان کرد:

دارایی‌های رمزنگاری‌شده پشتیبانی ندارند، بنابراین هیچ قانونی در زمینه با آنها وجود نداشته و استفاده از آن‌ها تضمین نشده است. رمزارزها از حمایت قوانین ملی بهره‌مند نیستند.

محبوبیت رمزارزها در کشور هندوراس

به عقیده بانک مرکزی هندوراس، یکی دیگر از مشکلات کریپتوکارنسی‌ها نوسانات شدید آنهاست. این نهاد اظهار کرد که درست همانند سال 2021، رمزارزها به طرز ناگهانی ارزش خود را از دست می‌دهند. در حال حاضر بازار رمزارزها بیش از 60 درصد از ارزش خود را از دست داده است. بانک مرکزی هندوراس به همین دلایل مخالف استفاده از کریپتوکارنسی‌ها به عنوان روش پرداخت است. مسئولیت کامل هرگونه معامله‌ای که با کریپتوکارنسی‌ها انجام شود برعهده خود شخص خواهد بود.

این واکنش بانک هندوراس ناشی از افزایش محبوبیت رمزارزها در این کشور است. یکی از مناطق رمزنگاری هدوراس به نام Prospera، بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته و به شهروندان اجازه می‌دهد تا با بیت کوین مالیات خود را پرداخت کنند. شهروندان Prospera از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف خواهند بود. بیت کوین در کشور هندوراس همچنان به عنوان یک ارز قانونی پذیرفته نشده است.

در ماه مارس، شایعاتی مبنی بر قانونی شدن بیت کوین در هندوراس بر سر زبان‌ها افتاد. برخی از رسانه‌ها در آن زمان گزارش دادند که شیومارا کاسترو (Xiomara Castro)، رئیس جمهور هندوراس، بیت کوین را به عنوان ارز قانونی اعلام کرده است. این شایعات در نهایت توسط بانک مرکزی نادیده گرفته شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره  هشدار بانک مرکزی هندوراس درباره ارزهای دیجیتال چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر