;
coinex

ورود Dodge به دنیای خودروهای برقی ؛ پایان شکوهمندانه V8 جهنمی!

بسیاری از برندهای مطرح دنیای خودروسازی این روزها به سمت برقی شدن در حرکت هستند و حال خبر از ورود Dodge به دنیای خودروهای برقی رسیده است.

این روزها صنعت خودرو با سرعت بالایی به سمت برقی شدن در حرکت است و با چنین روندی برای محصولاتی مانند چارجر و چلنجر که به موتورهای V8 حجیم مجهز هستند دو راه بیشتر وجود ندارد. اول؛ حذف کامل از چرخه تولید و دوم؛ عرضه با پیشرانه برقی! به نظر می‌رسد که کمپانی مطرح داج (Dodge) راه دوم را برگزیده باشد، چراکه قرار است نسل جدید چلنجر و چارجر با پیشرانه برقی راهی بازار شود.

بیشتر بخوانید: خودرو برقی 300 هزار دلاری کادیلاک رونمایی شد

ورود Dodge به دنیای خودروهای برقی

ورود Dodge به دنیای خودروهای برقی ؛ پایان شکوهمندانه V8 جهنمی!

البته که پیش از این و درباره نسل بعدی چارجر و چلنجر از عرضه همزمان نسخه‌های برقی و بنزینی سخن به میان آمده بود، اما حالا بنابر گزارش منبعی موثق، تنها قرار است یک نسخه برقی عرضه شود. این منبع مدعی است که یکی از سخنگوهای داج در پاسخ به یک ایمیل تایید کرده که نسخه بعدی محصولات داج تنها با پیشرانه الکتریکی عرضه می‌شوند.

پلتفرم فعلی داج چارجر و چلنجر با نام LX شناخته می‌شود. این پلتفرم فول‌سایز در واقع متعلق به کرایسلر است و مربوط به سال 2005 است. نسخه به کار رفته در چلنجر LA و نسخه اختصاصی چارجر LD نامیده شده است. با توجه به عمر بالایی که این پلتفرم دارد،‌ انتخاب یک پلتفرم جدید برای نسل جدید محصولات از سوی داج به نظر منطقی می‌رسد.

پیش از این نیز داج با انتشار تیزرهایی، نوید ورود به دنیای خودروهای برقی را داده بود. این کمپانی آمریکایی سال قبل اعلام کرد که برای رونمایی از یک کانسپت الکتریکی آماده می‌شود و شاید در عرض چند هفته آن را رونمایی کند.

کانسپت الکتریکی داج در واقع پیش نمایشی از یک خودرو تمام الکتریکی برای سال 2024 است. به گفته تیم کونیسکیس، مدیرعامل داج، عرضه این خودرو به هیچ وجه به معنای پایان عمر موتورهای بنزینی نخواهد بود. با این اظهار نظر، برخی تصور می‌کنند که حتی با وجود عرضه نسل جدید با پیشرانه برقی، همچنان تولید نسل‌هایی از این محصول با پیشرانه بنزینی ادامه خواهد داشت.

ورود Dodge به دنیای خودروهای برقی ؛ پایان شکوهمندانه V8 جهنمی!

گفتنی است که داج یک خداحافظی باشکوه برای موتور V8 تدارک دیده و بنابر اخبار،‌ این کمپانی در نظر دارد نسخه ارتقا یافته‌ای از موتور معروف به هلکت را توسعه دهد. این نسخه با سوخت E85 سازگار است و 900 اسب بخار قدرت برای آخرین بازمانده چلنجر بنزینی به ارمغان خواهد آورد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ورود Dodge به دنیای خودروهای برقی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر