;
coinex

هشدار سیل در تهران ؛ شهروندان تهرانی مراقب تگرگ و سیلاب احتمالی باشید

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران از هشدار سیل در تهران خبر داد. به گفته وی، احتمال دارد در مناطق شمالی به ویژه در ارتفاعات تگرگ ببارد.

مدیر کل مدیریت بحران پایتخت، حامد یزدی مهر، تاکید کرده که دستگاه‌های اجرایی استان باید برای مقابله با سیلاب احتمالی آماده باشند.

او با بیان اینکه رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در نواحی مستعد و احتمال بارش تگرگ در مناطق شمالی به ویژه ارتفاعات استان تهران پیش‌بینی شده، در ادامه گفته که جاری شدن رواناب، آب گرفتگی بعضی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها از اثرات این مخاطره محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: علت وقوع سیل در تابستان چیست؟

هشدار سیل در تهران

یزدی مهر از صدور هشدار سطح نارنجی در استان تهران خبر داده و اعلام کرده است:

با توجه به رشد قابل ملاحظه ابر‌های همرفتی و فعالیت سامانه بارشی برای چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه تا پنج شنبه ۱۳ مرداد ماه این هشدار صادر شده است.

هشدار سیل در تهران

حامد یزدی مهر در ادامه اعلام کرده که در اثر وزش باد شدید لحظه‌ای، رخداد مه و کاهش شعاع دید در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی، احتمال اختلال در رفت و آمد خصوصا در جاده‌های کوهستانی وجود دارد. به همین خاطر، مردم می‌بایست طی این چند روز از کوهنوردی و همچنین پرواز با هواپیما‌های سبک و بالگرد اجتناب کنند. همچنین وی در ادامه افزود:

به مردم توصیه می‌کنیم از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده خودداری کنند همچنین نسبت به مستحکم سازی سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی توجه لازم را داشته باشند.

در نهایت، مدیرکل مدیریت استانداری پایتخت تاکید کرده تمامی دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های امدادی راهداری و شهرداری‌های این منطقه در حالت آماده باش قرار بگیرند و برای رویارویی با سیل در تهران آمادگی داشته باشند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

پایان خبر

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر