;
coinex

وان پلاس 10T رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

گرچه صبح امروز خبری مبنی بر لغو رویداد رونمایی وان‌پلاس منتشر شد، این شرکت چینی لحظاتی پیش وان پلاس 10T را با مشخصات فنی قابل توجهی رونمایی کرد.

وان پلاس لحظاتی پیش از قدرتمندترین گوشی خود با نام وان پلاس 10 تی رونمایی کرد. این شرکت امسال با تغییر استراتژی، تصمیم گرفته که نسخه غیر پرو پرچمداران خود را در نیمه دوم سال عرضه کند. گرچه به نظر می‌رسید 10 تی برای اقتصادی بودن بایستی از مشخصات فنی پایین‌تری برخوردار باشد، اما باید اذعان کرد که این دیوایس قدرتمند حتی از جهاتی وان پلاس 10 پرو را هم شکست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های وان پلاس (OnePlus)

مشخصات فنی وان پلاس 10T

در بخش نمایشگر، یک پنل اولد 6.7 اینچی با رزولوشن 1080 در 2412 و نرخ نوسازی 120 هرتزی و عمق رنگ 10 بیتی به کار رفته است که از استاندارد HDR10 پلاس پشتیبانی می‌کند.

اما یکی از موارد ارتقا این دستگاه نسبت به 10 پرو بی‌تردید مربوط به پردازنده است! جایی که 10 تی با چیپ قدرتمند و پرچمدار اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و 8 یا 16 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 روانه بازار شده است.

وان پلاس 10T رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

البته یک نسخه 12/256 این محصول مختص بازار هند هم عرضه می‌شود. اما از دیگر مشخصات سخت‌افزاری مهم اینکه، در این گوشی سیستم خنک‌کننده سه بعدی خاصی با برخورداری از بزرگترین محفظه بخاری که تاکنون وان پلاس به کار برده، تعبیه شده که وظیفه خنک‌کردن گوشی حین انجام فعالیت‌های پردازشی سنگین را دارد.

با وجود چنین سخت‌افزار قدرتمندی، بالطبع وان‌پلاس برای پایین نگه‌داشتن قیمت باید در برخی موارد دیگر گزینه‌های اقتصادی را برگزیند. یکی از این موارد بخش دوربین است به نحوی که در بخش دوربین این گوشی جدید به هیچ وجه در حد و اندازه‌های 10 پرو نیست. جایی که سنسورهای قدرتمند اولتراواید (50 مگاپیکسلی) و تله فوتو 8 مگاپیکسلی در وان پلاس 10 پرو با دوربین‌های اولتراواید 8 و ماکرو 2 مگاپیکسلی در وان پلاس 10 تی جایگزین شده‌اند.

وان پلاس 10T رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

خبر خوب اما اینکه سنسور 48 مگاپیکسلی سونی IMX766 به عنوان دوربین اصلی همچنان جای خود را حفظ کرده است. دوربین سلفی نیز سنسوری 16 مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ 1.0 میکرومتری و دیافراگم f/2.4 است.

در بخش باتری، وان پلاس 10 تی به یک باتری 4800 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 150 واتی SuperVOOC تجهیز شده است.

وان پلاس 10T رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

برای اطمینان خاطر از سلامت باتری در مواجهه با سرعت‌ شارژها و قدرت‌های متغیر ولتاژ، وان پلاس یک سیستم خاص یا به اصطلاح خودش موتور سلامت باتری (Battery Health Engine) را در این دستگاه به کار برده که در دراز مدت به طور قابل توجهی مانع از فرسودگی باتری گوشی می‌شود. بر این اساس وان پلاس مدعی است این باتری بعد از 1600 چرخه شارژ، همچنان 80 درصد ظرفیت خود را حفظ می‌کند.

وان پلاس 10T رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

پرچمدار جدید وان پلاس در رنگ‌های مشکی و سبز عرضه می‌شود و از 25 آگوست در دسترس خواهد بود. قیمت نسخه پایه 8/128 گیگابایتی این محصول 699 یورو است حال آنکه نسخه برتر 12/256 گیگابایتی برچسب قیمت 799 یورویی دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره وان پلاس 10T چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر