;
coinex

هک اینستاگرام عمران خان : کلاهبرداران اقدام به تبلیغ توکن کلاهبرداری نمودند!

اکانت اینستاگرام عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان هک شد و کلاهبرداران با هک اینستاگرام عمران خان دست به تبلیغ توکنی جعلی زدند.

عمران خان (Imran Khan)، نخست وزیر سابق پاکستان و رئیس فعلی حزب تحریک انصاف یکی از بزرگترین احساب سیاسی پاکستان به شمار می‌رود. طبق گزارش‌ها، عمران خان روز دوشنبه خبر هک اکانت اینستاگرام خود توسط کلاهبرداران را تأیید کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

جزئیات هک اینستاگرام عمران خان

عمران خان به نشریه داون گفته که حساب کاربری او به سرعت با کمک متا، مالک فیسبوک و اینستاگرام بازیابی شده است. او توضیح داد که خودش به تنهایی حسابی که 7.4 میلیون دنبال کننده دارد را مدیریت می‌کند. عمران خان خاطرنشان کرد که هکرها یک لینک ارز دیجیتال و تصویری از ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا را در صفحه اینستاگرام او پست کرده‌اند.

هک اینستاگرام عمران خان : کلاهبرداران اقدام به تبلیغ توکن کلاهبرداری نمودند!

لینک مخرب ارسال شده در صفحه اینستاگرام عمران خان به یک سایت جعلی با تصاویر ایلان ماسک و شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) منتهی می‌شود. کلاهبردران وعده اهدای رایگان بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، دوج کوین (DOGE) و لایت کوین (LTC) را به کاربران داده بودند.

کلاهبرداری از طریق وعده اهدای هدایای رایگان در پلتفرم‌های رسانه اجتماعی معروف نظیر توییتر و یوتیوب بسیار رایج است. در بسیاری از این طرح‌های کلاهبرداری تصاویر افراد و شرکت‌های مشهور مانند تسلا، ایلان ماسک، اسپیس ایکس، اپل، تیم کوک، استیو وزنیاک، وارن بافت و بیل گیتس مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن‌ها گاهی اوقات تصاویر مدیران شرکت‌های رمزنگاری، مانند مدیرعامل کوین بیس، برایان آرمسترانگ را نیز در صفحات جعلی خود نشان می‌دهند.

در جولای 2020، وزنیاک از یوتیوب و گوگل به دلیل تبلیغ کلاهبرداری‌های بیت کوین با استفاده از نام و تصویر خود شکایت کرد اما دادگاه به شکایت وزنیاک رأی نداد. علت این است که گوگل و سرویس زیرمجموعه‌ آن یوتیوب، توسط قانون فدرال محافظت می‌شوند. این قانون مسئولیت پلتفرم‌های اینترنتی در برابر محتوای ارسال شده توسط کاربران را سلب می‌کند.

در ماه ژوئن، حساب‌های رسمی ارتش بریتانیا در یوتیوب و توییتر دچار حمله هکری شد. هکرها به طریق مشابه با دسترسی به اکانت‌ها اقدام به تبلیغ پروژه‌های کلاهبرداری ارز دیجیتال نمودند. چندین شرکت رمزنگاری، از جمله Binance و Circle، در ماه می در تلاش برای مبارزه با کلاهبرداری‌ های مرتبط با کریپتو، یک پلتفرم گزارش کلاهبرداری رمزنگاری راه‌اندازی کردند. کاربران با استفاده از این پلتفرم قادر به گزارش کلاهبرداری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هک اینستاگرام عمران خان چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر