;
coinex

بهترین گوشی های جهان در ماه جولای 2022 بر اساس بنچمارک انتوتو

بنچمارک انتوتو بهترین گوشی های جهان در ماه جولای 2022 را معرفی کرد. بسیاری از گوشی‌هایی که در این رتبه‌بندی آمده، از پردازنده پرچمدار اسنپدراگون برخوردار هستند.

در جدیدترین رتبه‌بندی گوشی‌های تلفن همراه، انتوتو به سراغ برترین‌ها رفته است. انتوتو یک منبع معتبر برای سنجش عملکرد کلی دستگاه‌های هوشمند به شمار می‌رود.

این مرجع آماری در جدید ترین اقدام خود که مربوط به جولای 2022 می‌شود به سراغ رتبه‌بندی گوشی‌هایی رفته که بالاترین امتیاز را از لحاظ چیپست داخلی و بهینه‌سازی گرفته‌اند. در این رتبه‌بندی گوشی‌هایی که مجهز به چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 کوالکوم هستند بالاترین امتیازها را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:  بهترین گوشی‌های 2022

بهترین گوشی های جهان در ماه جولای 2022

بهترین گوشی های جهان در ماه جولای 2022 بر اساس بنچمارک انتوتو

مقام اول در فهرست بهترین گوشی‌های جهان در ماه جولای 2022، مختص به رد مجیک 7 اس شرکت نوبیا است. این گوشی پرچمدار از سیستم خنک کننده فعالی بهره می‌برد و بیشتر از 1.12 میلیون امتیاز دریافت کرده است. همچنین مقام چهارم این فهرست نیز با 1.099.567 امتیاز متعلق به رد مجیک 7 اس پرو از همین شرکت است.

در فهرست بهترین گوشی‌های جهان در ماه جولای 2022، حضور پررنگ گوشی‌های شیائومی را نیز شاهد هستیم. 12S ،12S Pro ،12S Ultra  و 12 Pro Special Edition مدل‌هایی هستند که نامشان در این فهرست آمده است که در این بین سه مدل ۱۲ اس، ۱۲ اس پرو و ۱۲ اس اولترا مقام ششم تا هشتم را به دست آورده‌اند.

 

در تمامی مدل‌های ذکر شده به جز 12 پرو Special Edition، از چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده شده است. مقام آخر این این لیست متعلق به شیائومی 12 پرو Special Edition با 1.022.207 امتیاز قرار دارد که مجهز به چیپست دایمنسیتی 9000 است.

به نظر می‌رسد در فهرست بهترین گوشی‌های جهان در ماه جولای 2022، دستگاه‌هایی که از چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بهره برده‌اند بیشترین امتیاز ها را دریافت کرده‌اند. با این حال مدیاتک ادعا می‌کند که چیپست پرچمدار دایمنسیتی 9000 پلاس، عملکرد بهتری نسبت به نسخه معمولی دارد.

چیپست پرچمدار دایمنسیتی 9000 پلاس، نسخه اورکلاک شده دایمنسیتی 9000 است. در این نسخه شاهد ارتقا فرکانس هسته فوق بزرگ X2 از 3.02 گیگاهرتز به 3.2 هستیم. همچنین سه هسته بزرگ A710 این چیپست روی فرکانس 2.85 گیگاهرتزی و هسته کوچک A510 آن نیز روی هم رفته بر فرکانس 1.8 گیگاهرتز فعال هستند. علاوه بر این می‌توان به افزایش 10 درصدی عملکرد پردازشگر گرافیکی Mali-G710 اشاره کرد که باعث بهتر عمل کردن راندمان این چیپست خواهد شد.

بهترین گوشی های جهان در ماه جولای 2022 بر اساس بنچمارک انتوتو

اگر بخواهیم دو چیپست دایمنسیتی 9000 پلاس و اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 را با هم مقایسه کنیم، شاید تفاوت چندانی نداشته باشند. با این حال در رتبه‌بندی اخیر انتوتو اختلاف 100 هزار امتیازی بین این دو چیپست وجود دارد.

پنجمارک انتوتو در رتبه‌بندی بهترین گوشی های جهان در ماه جولای 2022، فقط به عملکرد پردازنده محدود نیست. بلکه برای امتیازدهی به مشخصات فنی مانند تنظیمات و سیستم دفع حرارت نیز توجه دارد. در واقع می‌توان گفت تفاوت چندانی بین سری گوشی‌های 12S شیائومی وجود ندارد و چیپست‌های دایمنسیتی در آینده می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

یکی از عمده مشکلاتی که اسنپدراگون 888 با آن دست و پنجه نرم می‌کند، حرارت بالای آن است. به طوری که با نام اژدهای آتشین شناخته می‌شود. با این حال ترجیح اکثر تولید کنندگان گوشی‌های اندروید این است که از آن به جای چیپست پرچمدار دایمنسیتی استفاده کنند. در ادامه با برخی از گوشی‌هایی که در رتبه‌بندی بهترین گوشی های جهان در ماه جولای 2022 آمده آشنا می شویم.

نوبیا رد مجیک 7S و 7S PRO

در این مدل به عنوان یکی از بهترین گوشی های جهان در ماه جولای 2022 ، شرکت نوبیا برای بالا بردن راندمان گوشی و پایین آوردن حرارت دستگاه از فناوری ICE 10.0  بهره برده است. خنک کننده 10 لایه این مدل در زیر قاب آن قرار دارد که باعث عملکرد بهتر دستگاه می‌شود.

رم 18 گیگابایت همخوانی خوبی با چیپست اسنپدرگون 8 پلاس نسل 1 دارد. از دیگر ویژگی‌های گوشی‌های نوبیا می‌توان به فن داخلی و چراغ های رنگی LED اشاره کرد که در مدل های Mercury و Supernova قرار دارند. تفاوت چندانی در این دو مدل دیده نمی‌شود به جز اینکه مدل پرو باتری بزرگتر و وزن بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ

iQOO 10 pro

مقام دوم بهترین گوشی های جهان در ماه جولای 2022 متعلق به گوشی پرچمدار iQOO 10 Pro است. همانطور که قبلا اشاره شده در این گوشی نیز از چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده شده است. این گوشی پرچمدار 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی دارد.

سیستم خنک کننده VC Liquid Cooling نقطه قوت آن به شمار می رود. این خنک کننده در زیر قاب قرار دارد به بهره‌وری بهتر چیپست کمک می‌کند. همچنین گوشی 1QOO مجهز به یک ناحیه دفع کننده حرارتی بزرگ با ابعاد 3923 است که کل پنل را در بر می‌گیرد و برای اطمینان از دفع حرارت تراشه از پوپ قدرت جریان دوگانه بهره برده است.

ایسوس راگ فون 6

در رتبه سوم بهترین گوشی های جهان در ماه جولای 2022 ، نام ایسوس راگ فون ۶ به چشم می‌خورد. این گوشی نیز مانند بیشتری گوشی‌های این لیست، مجهز به چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 کوالکوم است. گوشی راگ فون 6 علاوه بر سیستم دفع کننده حرارتی، دارای سیستم خنک کننده AeroActive  نیز هست. این گوشی پرچمدار مجهز به 16 گیگابایت رم با حافظه داخلی 512 گیگ است. فن خنک کننده‌ای که به همراه گوشی عرضه می‌شود می‌تواند دمای CPU را تا 15 درصد پایین بیاورد و به راحتی به بدنه گوشی متصل می‌شود.

شیائومی 12 اس پرو، 12 اس اولترا، 12 اس، شیائومی 12 پرو اسپیشال ادیشن

تمامی گوشی‌های سری 12 اس شیائومی به جز 12 پرو اسپیشال ادیشن مجهز به چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 هستند. در گوشی شیائومی 12 پرو اسپیشال ادیشن از چیپست دایمنسیتی 9000 پر قدرت استفاده شده است. سیستم خنک کننده این مدل از گوشی‌ها با یک پمپ رگ برگی باعث بهبود عملکرد سیستم، شارژ و تراشه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

ریلمی GT2 Explorer Master Edition

در لیست بهترین گوشی های جهان در ماه جولای 2022 گوشی ریلمی جی تی 2 Explorer Master Edition در جایگاه بعدی قرار دارد. این گوشی که یکی دیگر از پرچمداران این عرصه است، از چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بهره می برد. گوشی ریلمی جی تی 2 که بیشترین فروش را در خود کشور چین دارد دارای 12 گیگ رم با 256 گیگ حافظه داخلی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین گوشی های جهان در ماه جولای 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر