;
coinex

بازیگران سریال پرده نشین ؛ بیوگرافی و عکس

در این نوشتار تکراتو به زندگینامه بازیگران سریال پرده نشین که از پرطرفدارترین مجموعه‌های تلویزیون است و این شب‌ها از شبکه آی فیلم پخش می‌شود، می‌پردازیم.

سریال پرده نشین در سال 1393 به کارگردانی بهروز شعیبی ساخته شد و برای اولین بار از شبکه یک سیما پخش شد. حالا این مجموعه پربیننده، با آغاز ایام محرم ساعت 21 هر شب از شبکه آی فیلم روی آنتن می‌رود.

حسین تراب نژاد، مهدی شیرزاد و مهدی حمزه نویسندگان مجموعه 30 قسمتی پرده نشین هستند.

در این سریال بازیگرانی مشهور و محبوبی از جمله ویشکا آسایش، آتیلا پسیانی، حامد کمیلی، سارا بهرامی، هومن برق‌نورد و فرهاد آئیش به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شما در این نوشتار تکراتو  علاوه بر زندگینامه بازیگران سریال پرده نشین ، می‌توانید عکس بازیگران سریال پرده نشین را نیز مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

معرفی سریال های محرم 1401 [+ساعت پخش و تکرار]

ساعت پخش سریال پرده نشین

بازیگران سریال پرده نشین

پرده نشین بر اساس طرحی از عبدالرسول گلبن نوشته شده و تهیه کنندگی آن را سید محمود رضوی بر عهده دارد. داستان سریال پرده نشین از جایی آغاز می‌شود که هدی پس از سال‌ها قصد دارد ارثیه پدری خود را بگیرد. او در این راه با اتفاقات غیرقابل پیش بینی بسیاری مواجه می‎‌شود.

بازیگران سریال پرده نشین

مهران رجبی، محسن کیایی، ژیلا سهرابی، محمود پاک نیت، علی دهکردی، مائده طهماسبی، رضا مولایی، علی مردانه و شیوا ابراهیمی سایر بازیگرانی هستند که در این مجموعه به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

در ادامه به بیوگرافی بازیگران سریال پرده نشین می‌پردازیم. تا پایان همراه ما باشید.

حامد کمیلی

بازیگران سریال پرده نشین

سید حامد کمیلی در چهاردهم تیر ماه سال ۱۳۶۱ در اصفهان به دنیا آمد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و کاردانی کامپیوتر است. او علاقه‌مند به موسیقی بوده و در نواختن پیانو و تار مهارت دارد.

کمیلی کارش را با تئاتر از اصفهان آغاز کرد. او ابتدا در کلاس های بازیگری حمید سمندریان و قطب الدین صادقی در دانشگاه سوره اصفهان شرکت کرد و سپس کارش را به طور حرفه‌ای در تهران ادامه داد. او از شاگردان فریدون خسروی و گلاب آدینه در رشته تئاتر است.

حامد کمیلی برنده جایزه بهترین بازیگر از جشنواره تئاتر فجر شد، و جایزه‌اش را از دست علی نصیریان بازیگر صاحب نام سینمای ایران دریافت کرد.

قبله عالم، خوب، بد، جلف: رادیواکتیو، سازهای ناکوک، خوب، بد، جلف 2: ارتش سری، جمشیدیه، ایتالیا ایتالیا، راه رفتن روی سیم، گیلدا، سیانور، پرستوهای عاشق، اخلاقتو خوب کن، طلاق به سبک ایرانی، فراری، دلقک ها، پسر آدم دختر حوا، بگو که رویا نیست و تردید برخی از فیلم‌ها و سریال‌های کارنامه هنری حامد کمیلی هستند.

وی می‌گوید که حامد بهداد در زندگی هنری او تأثیر فراوانی داشته و امیدوار است که بتواند با توجّه به تأثیراتی که از او می‌گیرد در بازیگری سینما به شیوه‌ای اختصاصی و تازه دست یابد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال روزی روزگاری مریخ [بیوگرافی + خلاصه داستان]

بهترین فیلم های مذهبی ایرانی

سارا بهرامی

بازیگران سریال پرده نشین
عکس بازیگران سریال پرده نشین

سارا بهرامی زاده‌ی دوم بهمن ماه سال ۱۳۶۱ در اصفهان است. او دانش‌آموخته‌ی رشته تئاتر از دانشگاه آزاد تنکابن بوده و از ۹ سالگی با ثبت‌نام در کلاس‌های تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد عرصه‌ی بازیگری شده است.

بهرامی در نمایش‌هایی چون «راهزنان»، «اگر..»، «متولد ۱۳۶۱»، «هم‌هوایی»، «مخمصه» به ایفای نقش پرداخته بود، در سال ۱۳۹۲ با نقش‌آفرینی در مجموعه تلویزیونی پروانه به کارگردانی جلیل سامان به شهرت رسید.

او نخستین نقش‌آفرینی سینمایی خود را در سال ۱۳۸۸ با فیلم ایرانی-فرانسوی «تهرون» به کارگردانی نادر تکمیل همایون تجربه نمود.

او پس از سال‌ها تلاش و بازی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف، اولین بار برای ایفای نقش در فیلم ایتالیا ایتالیا به کارگردانی کاوه صباغ زاده نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر و جشن منتقدین و نویسندگان سینمای ایران شد.

سارا بهرامی در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی درخشانش در فیلم دارکوب، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

ویشکا آسایش

بازیگران سریال پرده نشین

ویشکا آسایش در شانزدهم آبان ماه سال 1351 در تهران به دنیا آمد. او دارای مدرک کارشناسی طراحی صحنه و لباس از لندن است.

وی کارش را از سال 1370، زمانی که 19 سال داشت، با بازی در سریال امام علی به کارگردانی داوود میرباقری آغاز کرد. آسایش 6 سال بعد با نقش‌آفرینی در فیلم ساحره ساخته‌ی داوود میرباقری به طور حرفه‌ای فعالیت هنری خود را دنبال کرد تا در سال 1389 با ایفای نقش در سریال مسافر ری به بازیگری مشهور تبدیل شد.

او در سال 2021 از ششمین جشنواره فیلم کالیای اسپانیا جایزه بهترین بازیگر زن در بخش فیلم‌های مستقل دریافت کرد، این جایزه برای بازی او در فیلم گورکن به کارگردانی کاظم ملایی بود.

از دیگر افتخارات ویشکا آسایش دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای نقش‌آفرینی در فیلم ورود آقایان ممنوع به کارگردانی رامبد جوان است.

ویشکا آسایش متاهل بوده و یک پسر به نام گیو دارد. او در گفتگوی با رسانه‌ها گفته بود: «دور نیست روزی که اورست را فتح کنم».

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکبر عبدی ؛ از مادر تا جنس لطیف

بازیگران سریال آفتاب پرست ؛ بیوگرافی و تصاویر

محسن کیایی

بازیگران سریال پرده نشین
زندگینامه بازیگران سریال پرده نشین

محسن کیایی متولد سال ۱۳۶۰ در تهران بوده و دانش آموخته رشته بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است. محسن کیایی برادر مصطفی کیایی کارگردان کشورمان است.

او علاوه بر بازیگری در زمینه نویسندگی نیز فعالیت دارد. فیلمنامه مجموعه طنز مهمانان ویژه به کارگردانی جواد رضویان که از شبکه 5 روی آنتن رفت، توسط او نوشته شده بود.

بعد از ظهر سگی سگی، ضد گلوله، یک روز بخصوص، چهارراه استانبول، دینامیت، ماجرای نیمروز : ردخون، بی صدا حلزون و نگهبان شب برخی از فیلم‌هایی هستند که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

محسن کیایی در سال ۱۳۸۶ با سهیلا امیر حسینی ازدواج کرده و ثمره‌ی زندگی آن‌ها یک دختر به نام رز است.

هومن برق نورد

بازیگران سریال پرده نشین

در ادامه زندگینامه بازیگران سریال پرده نشین می‌رسیم به هومن برق نورد، وی زاده‌ی پنجم دی ماه سال ۱۳۴۸ در تهران اسـت. او بازیگری را از سال ۱۳۶۹ آغاز کرد. مادر او شاعر و پدرش مهندس است. هومن دو خواهر دارد کـه یکی در رشته کارگردانی سینما تحصیل کرده است. هومن برق نورد متاهل است.

جالب است بدانید که او دیپلم برق دارد، در هیچ کلاسی بازیگری شرکت نکرده و به صورت تجربی بازیگری را آموخته است.

هومن برق نورد در سال 1392 در مجموعه مناسبتی ماه رمضان با نام دودکش به همراه بهنام تشکر به ایفای نقش پرداخت و بازی او مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت.

برق‌نورد در آثار بسیاری از جمله سریال‌های پرده نشین، دودکش، دزد و پلیس، زمانه، در مسیر زاینده رود، ساختمان پزشکان و فیلم های سینمایی لونه زنبور، آرایش غلیظ، جیب بر خیابان جنوبی و آدم آهنی به ایفای نقش پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های پارسا پیروزفر

بهترین فیلم های داریوش مهرجویی [12 عنوان برتر]

فرهاد آئیش

بازیگران سریال پرده نشین

«سید محمد فرهاد حشمتی عقدایی» که با نام فرهاد آئیش به شهرت رسیده است، در بیست و هفتم شهریور ماه سال 1331 در تهران به دنیا آمد. وی تحصیل کرده‌ی رشته‌ی فیلمسازی در انگلستان است.

آئیش سال‌هایی از زندگی‌اش را در شهرهای سانفرانسیسکو، واشینگتن، بوستون و برلین سپری کرده است و در این مدت به کارگردانی و نقش‌آفرینی در بیش از ۳۰ نمایشنامه به زبان‌های فارسی و انگلیسی پرداخت. وی پس از ۲۷ سال در سال ۱۳۷۶ به ایران بازگشت، و سه سال بعد با ایفای نقش در سریال طنز «قطار ابدی» به شهرت رسید.

فرهاد آئیش با مائده طهماسبی که او نیز بازیگر است، ازدواج کرده است. آئیش در گفتگویی درباره‌ی فرزنددار شدن گفته بود: « به دلیل محدودیت‌هایی که فرزند داشتن در زندگی مشترک ایجاد می‌کند و باعث سلب شدن بسیاری از آزادی‌ها از او و همسرش می‌شود، حاضر نیست بچه‌دار شود.»

مائده طهماسبی

بازیگران سریال پرده نشین
عکس بازیگران سریال پرده نشین

در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال پرده نشین می‌رسیم به مائده طهماسبی، وی زاده‌ی سال 1336 در بابل است. طهماسبی کارش را در 1378 در 42 سالگی با فیلم دایره شروع کرد و کارش را به طور حرفه‌ای با بازی در سریال باجناغ ها در 1383 ادامه داد.

مائده طهماسبی دارای مدرک فوق لیسانس خبرنگاری با گرایش تئاتر بوده و با ایفای نقش در سریال قرارگاه مسکونی به شهرت رسید. او همسر فرهاد آئیش بازیگر مطرح کشورمان است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اصغر فرهادی ؛ از رقص در غبار تاقهرمان

بهترین فیلم های جواد عزتی ؛ از خورشید تا جهان با من برقص!

محمود پاک‌ نیت

بازیگران سریال پرده نشین

محمود پاک‌ نیت در دهم دی ماه سال ۱۳۳۱در کازرون به دنیا آمد. وی از سال ۱۳۴۸ وارد دنیای بازیگری شد و به اجرای نمایش‌های متفاوت بسیاری در تئاتر پرداخت. پاک نیت در سال ۱۳۵۲ به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد.

ایشان از سال ۱۳۶۷ کارش را با بازی در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی ادامه داد. او با ایفای نقش در مجموعه پرطرفدار روزی روزگاری به شهرت رسید. پاک نیت با نقش‌آفرینی در مجموعه‌های پدرسالار و پس از باران به بازیگری محبوب و مشهور تیدیل شد.

پاک نیت در سال 1356 با مهوش صبرکن در یک تئاتر هم بازی بوده و این آشنایی باعث علاقه بین آن‌ها شد و دو سال بعد با هم ازدواج کردند. این زوج بازیگر دو فرزند پسر به نام های مسعود و مهرداد دارند.

محمود پاک‌ نیت درجه یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است.

بابک حمیدیان

بازیگران سریال پرده نشین
بیوگرافی بازیگران سریال پرده نشین

بابک حمیدیان در نوزدهم شهریور ماه سال ۱۳۵۹ در تهران متولد شد. او دانش‌آموخته‌ی رشته نمایش با گرایش طراحی صحنه در مقطع لیسانس از دانشگاه آزاد اسلامی است. او در حال حاضر مدرس بازیگری در آموزشگاه های آزاد است.

وی فعالیت هنری خود را با نقش‌آفرینی در تئاتر آغاز کرد. حمیدیان پس از آشنایی با آتیلا پسیانی در دوران دانشگاه، در گروه تئاتری به سرپرستی ایشان، بازیگری خودش را به طور حرفه‌ای ادامه داد.

بابک حمیدیان برای نخستین بار در سال ۸۲ با فیلم «قدمگاه» ساخته‌ی محمدمهدی عسگرپور وارد دنیای بازیگری سینما شد.

از دیگر آثار مهم حمیدیان می توان به فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند!، به کارگردانی پوران درخشنده، همچنین فیلم «چ» ساخته‌ی ابراهیم حاتمی کیا و همچنین استراحت مطلق، سیاه نور، بادیگارد و به وقت شام اشاره کرد.

بابک حمیدیان سال‌هاست که با مینا ساداتی که او نیز بازیگر بوده، ازدواج کرده است. اولین بار خبر ازدواج این زوج هنرمند توسط احسان علیخانی در برنامه سه ستاره اعلام شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های پریناز ایزدیار ؛ از خط ویژه تا ملاقات خصوصی

بهترین فیلم های مریلا زارعی ؛ از زیر سقف دودی تا هناس

مهران رجبی

بازیگران سریال پرده نشین

مهران رجبی در دوازدهم دی ماه سال ۱۳۴۰در شهر کرج متولد شد. او اصالتاً اهل روستای واریان جاده چالوس بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد گرافیک از دانشگاه تربیت مدرس است.

رضا میرکریمی که همکلاس او در دانشگاه بود. استعداد وی در زمینه بازیگری را کشف کرد و به این ترتیب او وارد دنیای بازیگری شد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی بازی مهران رجبی این است که بسیار راحت و اصطلاحاً رئال و واقعی به ایفای نقش خود می‌‌پردازد.

حبیب دهقان نسب

بازیگران سریال پرده نشین

بیوگرافی بازیگران سریال پرده نشین را با حبیب دهقان نسب ادامه می‌دهیم، وی در هفدهم تیر ماه سال ۱۳۲۸ در شیراز به دنیا آمد. او برای عشق و علاقه‌ای که به بازیگری دارد، در رشته‌ی بازیگری و کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت.

ایشان از سال 1346 کار هنری خود را از نمایش‌های تئاتر و رادیو شیراز آغاز کرد و آن را تا سال ۱۳۵۲ ادامه داد. نخستین حضور دهقان‌نسب در سینما، ایفای نقش در فیلم شرایط عینی به کارگرانی احمدرضا گرشاسبی در سال ۱۳۶۶ بود.

وی در تلویزیون با بازی در سریال در پناه تو به شهرت رسید. نقش‌آفرینی او در فیلم سفر به چزابه و نسل سوخته به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، مورد توجه منتقدین سینما قرار گرفت و تحسین آن‌ها را برانگیخت.

از نقش‌آفرینی‌های ماندگار و مهم او می‌توان به سریال‌ خواب و بیدار به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده و مجموعه‌های امام علی و مختارنامه ساخته‌ی داوود میرباقری اشاره کرد.

حبیب دهقان‌نسب سال‌هاست ازدواج کرده و یک دختر به نام آزاده دارد. او بازنشسته وزارت فرهنگ و ارشاد واحد تئاتر بوده و هم‌اکنون در شهرک اکباتان تهران زندگی می‌کند و از همکاران و کتابداران کتابخانه بلوک دو، فاز دو اکباتان است.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال راز بقا ؛ بیوگرافی و تصاویر

بهترین فیلم ها و سریال های طناز طباطبایی

شیوا ابراهیمی

بازیگران سریال پرده نشین
عکس بازیگران سریال پرده نشین

شیوا ابراهیمی در بیست و نهم بهمن ماه سال ۱۳۵۵ در شمیرانات تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته تئاتر در مقطع کارشناسی است. ابراهیمی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۳ با اجرا در تئاتر آغاز کرد.

وی اولین بار در سال ۱۳۷۵ برای بازی در سریال کهنه سوار به کارگردانی اکبر خواجویی جلوی دوربین رفت.

آشوب (۱۳۹۶)، دیگری (۱۳۹۶)، فرات (۱۳۸۹)، پرده نشین (۱۳۹۳)، داوران (۱۳۹۲)، مدینه (۱۳۹۲)، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد (۱۳۹۱)، آخرین غزل (۱۳۸۷) و کهنه سوار (۱۳۷۶) سریال های تلویزیونی هستند که شیوا ابراهیمی در آن‌ها بازی داشته است.

شیوا ابراهیمی در فیلم‌های گنجشکک اشی‌ مشی، فرزند افیون، جایی برای بودن، گلهای خیابانی، پیش خواهد آمد، تلویزیونی سه ماهی نیز به ایفای نقش پرداخته است.

شیوا ابراهیمی مدت‌هاست ازدواج کرده و یک دختر به نام نفس دارد. ابراهیمی دخترش را در شهر یونا هند به دنیا آورده است.

آتیلا پسیانی

بازیگران سریال پرده نشین

آتیلا پسیانی از بازیگران سریال پرده نشین است که در دهم اردیبهشت ماه سال 1336 در تهران به دنیا آمد. پسیانی دارای مدرک لیسانس بازیگری و کارگردانی دانشگاه تهران است. او سال‌هاست ازدواج کرده و یک دختر و پسر با نام‌های ستاره و خسرو دارد.

پسیانی فعالیت هنری خود را از سال 1346، زمانی که 10 سال داشت، با اجرای تئاتر آغاز کرد. او در سال 1361 با مجموعه تلویزیونی «محله برو بیا» به شهرت رسید.

آتیلا پسیانی علاوه بر بازیگری، سخنور و سفیر نیکوکاری هم است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ایرانی

بهترین سریال های طنز ایرانی

عوامل سریال پرده نشین

بازیگران سریال پرده نشین

  • کارگردان: بهروز شعیبی
  • تهیه کننده: سید محمود رضوی
  • نویسندگان: حسین تراب نژاد، مهدی شیرزاد و مهدی حمزه براساس طرحی عبدالرسول گلبن
  • مدیر تصویربرداری: علیرضا قاضی
  • تصویربردار: آرش رمضانی
  • مدیر صدابرداری: کامران کیان ارثی
  • طراح صحنه: سعید آهنگرانی
  • طراح لباس: شیوا رشیدیان
  • طراح گریم: فاطمه کمالی، زهرا کمالی
  • مشاور تهیه و مدیر تولید: مرتضی متولی
  • مدیر تدارکات: اسماعیل کلبی آبادی
  • دستیار اول کارگردان: علی مردانه
  • مدیر برنامه ریزی: سحر مصیبی
  • بازیگردان: علی صلاحی
  • برنامه ریز: سامرند معروفی
  • دستیار دوم: یوسف وجدان دوست
  • منشی صحنه: مرجان تاجیک
  • عکاس: محمد حسن ناحی
  • مشاور رسانه‌ای: بیتا موسوی
  • دستیار تولید: محمدرضا دلنوازی
  • مدیر مالی: محمدهادی شکوری
  • امور مالی: امیر آبگینه چی، سمیه قلی زاده
  • دستیار تهیه: علیرضا محمدی
  • دستیاران تدارکات: حسن صفری، علی قادری مقدم رهق

سوالات متداول

بازیگران سریال پرده نشین چه کسانی هستند؟

ویشکا آسایش، آتیلا پسیانی، حامد کمیلی، سارا بهرامی، هومن برق‌نورد، فرهاد آئیش، مهران رجبی، محسن کیایی، ژیلا سهرابی، محمود پاک نیت، علی دهکردی، مائده طهماسبی، رضا مولایی، علی مردانه و شیوا ابراهیمی بازیگرانی هستند که در مجموعه پرده نشین به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال پرده نشین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    درمورد بازیگران پرده نشین چرا از مرحوم احمد علامه دهر چیزی ننوشتین .
    واقعا راسته که در سریال سدمه دیده فوت شده

    پاسخ