;
coinex

گلسنود: جهش اخیر قیمت بیت کوین یک تله گاوی بود

بیت کوین پس از مدت‌ها توانست حرکت صعودی جدیدی را آغاز کند اما به عقیده سایت تحلیلی Glassnode، جهش اخیر قیمت بیت کوین یک تله گاوی به شمار می‌رود.

فعالیت کم شبکه بیت کوین و اتریوم نشان‌دهنده خطر ریزش سنگین‌تر رمزارزهاست. علی‌رغم جهش اخیر قیمت بیت کوین و اتریوم که به احتمال زیاد از تصمیم فدرال رزرو و رئیس جمهور آمریکا نشأت می‌گیرد، Glassnode اعتقاد دارد که همچنان هیچ نشانه‌ای از اتمام بازار خرسی رمزارزها مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: آینده و پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2022

علت جهش اخیر قیمت بیت کوین

سایت تحلیل داده Glassnode معتقد است ریزش بازار رمزارزها به اتمام نرسیده است. این سایت برای اثبات ادعای خود به کارمزد پایین شبکه و عدم وجود آدرس‌های فعال جدید اشاره کرد.

پس از ریزش سنگین بیت کوین که چند هفته به طول انجامید، بزرگترین رمزارز بازار موفق به بازپس‌گیری سطح 24500 دلاری شد. این اتفاق اندکی پس از انتشار خبر افزایش نرخ بهره 75 واحدی توسط فدرال رزرو رخ داد. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعتقاد دارد علی‌رغم منفی بودن تولید ناخالص ملی در سه ماهه اخیر، کشور وارد دوران رکود اقتصادی نشده است.

گلسنود: جهش اخیر قیمت بیت کوین یک تله گاوی بود

بیت کوین در ادامه موفق به ادامه دادن روند صعودی خود نشد و اوایل امروز به زیر سطح 23 هزار دلاری سقوط کرد. گلسنود در آخرین گزارش خود از وضعیت بازار، ریزش اخیر بیت کوین را به فعالیت کم شبکه این رمزارز نسبت داد. کارمزد شبکه بیت کوین هنگامی که کاربران تعامل بیشتری با شبکه داشته باشند، افزایش میابد. به طور کلی کارمزد شبکه در بازارهای گاوی افزایش و در بازارهای خرسی کاهش میابد. گلسنود به این نکته اشاره کرد که همچنان افزایش قابل توجهی در هزینه تراکنش‌ها ایجاد نشده است.

به عقیده Glassnode، جهش اخیر قیمت بیت کوین یک تله گاوی به شمار می‌رود. گلسنود با بررسی فعالیت‌های فعلی شبکه بیت کوین متوجه کمبود تقاضای جدید از سوی سرمایه‌گذاران شد. تقاضای سرمایه‌گذاران تنها در لحظاتی کوتاه پس از رویدادهای بزرگ کاپیتولاسیون به طور موقت افزایش یافته است.

اگر بتوان بر اساس ارتباط میان ازدحام شبکه و کارمزدهای شبکه با عملکرد کوتاه قیمت دارایی‌ها نتیجه‌گیری کرد، متوجه می‌شویم که اتریوم نیز وضعیت کاملاً مشابهی با بیت کوین دارد. به گزارش CryptoPotato، هزینه‌های تراکنش پرداخت شده در دومین بلاک چین بزرگ دنیا به پایین‌ترین حد چند ماهه اخیر خود رسیده است. میانگین هزینه تراکنش اتریوم در حال حاضر زیر 5 دلار است.

گلسنود: جهش اخیر قیمت بیت کوین یک تله گاوی بود

این موضوع منجر به ایجاد مشکلات برای ارز دیجیتال بومی شبکه اتریوم خواهد شد. EIP-1559 که در هاردفورک سال گذشته لندن پیاده‌سازی شد، به دلیل عدم استفاده از شبکه قادر به سوزاندن ETH به تعداد کافی نیست. طبق این داده‌ها می‌توان گفت بازار کریپتوکارنسی‌ بار دیگر به شدت تورمی شده است. علاقه‌مندان به اتریوم امیدوارند شرایط به زودی تغییر کند، زیرا عملیات ادغام اتریوم در چند ماه آینده انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جهش اخیر قیمت بیت کوین چیست؟ آیا رشد فعلی بیت کوین یک تله گاوی است؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptopotato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر