;
coinex

ساعت پخش سریال شب دهم از شبکه تماشا [+ساعت پخش تکرار]

مجموعه عاشقانه و تاریخی شب دهم به کارگردانی حسن فتحی، این شب‌ها از شبکه تماشا پخش می‌شود. در این مطلب به خلاصه داستان و روز و ساعت پخش سریال شب دهم می‌پردازیم.

شب دهم یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی در دهه 80 بود. داستان عاشقانه‌ی این سریال تاریخی به مضمونی مذهبی گره خورده و آن را جذاب‌تر کرده است. این شب‌ها همزمان با ایام سوگواری امام حسین (ع)، سریال شب دهم دوباره از شبکه تماشا پخش می‌شود.

حسن فتحی نویسنده‌ی مجموعه شب دهم، در چهارمین جشنواره سیما جایزه بهترین فیلمنامه سریال «الف» برای داستان سریال شب دهم را دریافت کرد. در ادامه روز و ساعت پخش سریال شب دهم ، زمان تکرار و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:

ساعت پخش سریال همه گیری از شبکه سه [+خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال عشق کوفی از شبکه سه [+خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال شب دهم

بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه تماشا، زمان پخش سریال شب دهم هر شب ساعت 18:00 است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعت 24:00، 6:00 صبح و 12:00 روز بعد که زمان تکرار سریال شب دهم از شبکه تماشا است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

روز و ساعت پخش سریال شب دهم
ساعت پخش سریال شب دهم

سریال چهارده قسمتی شب دهم که یکی از بهترین سریال های ایرانی است که به تهیه‌کنندگی حسن بشکوفه ساخته شد و اولین بار به مناسبت ماه محرم در نوروز سال ۱۳۸۱ روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

در این سریال پربیننده و محبوب، بازیگران توانمند و مشهوری از جمله حسین یاری، کتایون ریاحی، رویا تیموریان، ثریا قاسمی، پرویز پورحسینی، محمود پاک‌نیت، اکرم محمدی، پرویز فلاحی‌پور، شهین علیزاده، مظفر مقدم، حسین خانی‌بیک، ابراهیم‌آبادی، آتش تقی‌پور، منوچهر آذر، ناصر گیتی‌جاه، و مرحومه صدیقه کیانفر نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

خلاصه داستان سریال شب دهم

پس از پرداختن به روز و ساعت پخش سریال شب دهم از شبکه تماشا، سراغ قصه‌ی این مجموعه می‌رویم که داستان آن در اواخر حکومت رضا شاه در تهران روایت می‌شود.

حیدر خوش‌مرام که از لات‌های تهران قدیم است، در یک اتفاق به دختری از تبار قاجار علاقه‌مند می‌شود و به همراه مادرش به خواستگاری او می‌رود. اما آن دختر برای ازدواج با او شرط می‌گذارد؛ شرط او اجرای تعزیه در ده شب ماه محرم است.

روز و ساعت پخش سریال شب دهم

در سال‌های پایانی حکومت رضا شاه، اجرای تعزیه ممنوع شده بود و حیدر خوش‌مرام که شرط دختر را برای ازدواج پذیرفته است، مجبور به برگزاری تعزیه دور از چشم آژان‌ها می‌شود. اما در شب دهم اتفاقاتی غیرمنظره رخ می‌دهد.

سریال شب دهم پر از صحنه‌های زیباست، صحنه‌های پایانی این مجموعه ماندگار، تابلوی ظهر عاشورای استاد فرشچیان را در ذهن بیننده تداعی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های بر اساس بازی

بهترین سریال های چینی 2023

بیوگرافی کارگردان سریال شب دهم

حسن فتحی، در 1338/6/10 در نظام آباد تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی روان‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی تهران و کارشناسی ارشد رشته کارگردانی نمایش از دانشگاه آزاد اسلامی است.

روز و ساعت پخش سریال شب دهم

فتحی کار هنری خود را با بازیگری تئاتر در دوران دانشجویی شروع کرد، اما می‌توان گفت که به‌طور حرفه‌ای، از سال ۱۳۶۸ با نوشتن نقد تئاتر و سینما در مجلاتی از جمله سروش، تماشاخانه، دنیای تصویر و نمایش و همچنین نویسندگی و کارگردانی تئاتر وارد دنیای هنر شد.

حسن فتحی کارگردان مطرح سینما و تلویزیون، در دهه هفتاد با ساخت چند سریال برای شبکه دو سیما از جمله معمای یک قتل و پهلوانان نمی‌میرند، شناحته شد. اما اوج محبوبیت و شهرت او با ساخت چند سریال مهم از جمله شب دهم، در مسیر زاینده‌رود، اشک‌ها و لبخندها، میوه ممنوعه، مدار صفر درجه، شب دهم و شهرزاد رقم خورد.

پستچی سه بار در نمی‌زند، ازدواج به سبک ایرانی، کیفر، یک روز دیگر و مست عشق آثار سینمایی کارنامه‌ی هنری حسن فتحی هستند. ایشان در حال حاضر به عنوان مدرس با چند دانشگاه‌ همکاری می‌کند و نیز مدیر آموزشی مؤسسه فرهنگی هنری کارنامه است.

اعظم بروجردی، همسر وی نیز کارگردان و نمایشنامه‌نویس تئاتر است، این زوج هنرمند صاحب دو فرزند به نام‌های محمدرضا و امیرحسین هستند.

عوامل سریال شب دهم

  • نویسنده و کارگردان: حسن فتحی
  • تهیه کننده: حسن بشکوفه
  • عکاس: مسعود اشتری
  • عنوان بندی: ابراهیم حقیقی
  • طراح گریم: جلال الدین معیریان
  • مدیر هنری: مجید میر فخرایی
  • موسیقی: فردین خلعتبری
  • خواننده: علیرضا قربانی
  • تدوین: آرش معیریان
  • مدیر صدابرداری: خسرو کیوانمهر
  • مدیر تصویربرداری: کاظم شهبازی
  • محصول: شبکه یک سیما
  • سال تولید:۱۳۸۰

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال شب دهم نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این مجموعه حسین یاری، کتایون ریاحی، رویا تیموریان، ثریا قاسمی، پرویز پورحسینی، محمود پاک‌نیت، اکرم محمدی، پرویز فلاحی‌پور، شهین علیزاده، مظفر مقدم، حسین خانی‌بیک، ابراهیم‌آبادی، آتش تقی‌پور، منوچهر آذر، ناصر گیتی‌جاه، و مرحومه صدیقه کیانفر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال شب دهم چند قسمتی است؟

این سریال در 14 قسمت 45 دقیقه‌ای، به کارگردانی حسن فتحی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی روز و ساعت پخش سریال شب دهم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر