;
coinex

تغییر روش پرداخت سود سهام عدالت ؛ پرداخت سود سهام در سه نوبت در سال

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت با اشاره به احتمال تغییر روش پرداخت سود سهام عدالت گفته که هدف دولت تخصیص بیشترین میزان سود به مردم است.

اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت با تاکید بر افزایش قابل توجه سود سهام عدالت گفته که در تلاش هستیم که بازه زمانی توزیع سود دو یا سه بار در سال شود.

بیشتر بخوانید: جزئیات واریز سود سهام عدالت مرداد 1401 ؛ چه کسانی سود سهام را دریافت می‌کنند؟

تغییر روش پرداخت سود سهام عدالت

تغییر روش پرداخت سود سهام عدالت ؛ پرداخت سود سهام در سه نوبت در سال

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت با بیان اینکه در زمان تخصیص سهام شرکت سرمایه‌پذیر به سبد سهام عدالت در سال 1385 تلاش شده ارزنده‌ترین سهم‌ها به مردم اختصاص داده شود گفت:

سودآوری یکی از مهم‌ترین دلایل ارزنده بودن این سهام‌ها است و در این مدت نیز ثابت شده است در تخصیص سود و هم در پایداری ارزش، شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت پیشرو بودند.

وی اشاره کرد: «سال گذشته نزدیک دو هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت فقط شرکت‌های بورسی بود. امسال باتوجه‌به مجامعی که در حال برگزاری است، برآوردها نشان می‌دهد سودآوری شرکت‌های سبد سهام عدالت افزایش قابل‌توجه پیدا کرده است».

اکبر حیدری همچنین با بیان اینکه این موضوع در راستای اجرای ابلاغیه مقام معظم رهبری و تشویق مردم به ماندگاری در سهام عدالت است گفت:

 در این راستا سیاست دولت شناسایی حداکثر سود و تخصیص آن است تا مردم را به ماندگاری و استفاده از عواید این دارایی در بلندمدت کنیم.

او همچنین در بحث از زمان دوبرابر شدن سود سهام عدالت گفته که جریان برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی، بسته به پایان سال مالی تا اواسط سال طول می‌کشد.

به گفته آقای حیدری در همین راستا شاهد بودیم که در سالیان اخیر سود سهام عدالت در اسفندماه توزیع شده است اما در تلاش هستیم تا بازه زمانی توزیع سود به دو یا سه بار در سال برسد تا حجم مراجعات مردمی نیز کاسته شود و مردم هم بتوانند از سود سهام برای نیازهای مالی ضروری استفاده کنند. حیدری در خصوص آزادسازی سودها بیان کرد:

یکی از معضلاتی که در سال‌های قبل با آن مواجه بودیم کم‌کاری دولت‌ها در امر فرهنگ‌سازی در بین سهام‌داران به‌ویژه سهام‌داران عدالت بود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت افزود: «سیاست و تلاش دولت این است که مردم را به ماندگاری و حفظ سهام تشویق کند اما درعین‌حال این حق برای کسانی که در اضطرار هستند وجود دارد که بتوانند سهام خود را نقد کنند و باید در این مورد جمع‌بندی صورت بگیرد».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تغییر روش پرداخت سود سهام عدالت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر