;
coinex

بررسی گلکسی M21 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

با بررسی گلکسی M21 سامسونگ همراه ما باشید. تکراتو به موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری این گوشی محبوب و جذاب سامسونگ پرداخته است.

گوشی سامسونگ M21 محصولی جدید از سری M سامسونگ بوده که به بازار عرضه شده است. این گوشی هوشمند در دسته دستگاه‌های مقرون به صرفه سامسونگ قرار می‌گیرد و به صورت اختصاصی برای بازار کشور هند و سایر کشورهای کم درآمد تهیه شده است

گوشی زیبا و جذاب m21 سامسونگ به لطف قیمت بسیار مناسبی که دارد در مقایسه با سایر پیشنهادات سامسونگ توانسته محبوبیت زیادی کسب کند.

به نقل از Techtrends.news ، قیمتی که این گوشی دارد اقتصادی است و در کنار برخورداری از عمر باتری خوب، دوربین مناسب و عملکرد بهینه، ارزش خرید بالایی دارد. با بررسی گوشی گلکسی M21 در ادامه همراه ما باشید تا با ویژگی‌ها و قابلیت‌های این محصول حرفه‌ای بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی M51 سامسونگ (Galaxy M51) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M21 سامسونگ

گلکسی M21 یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند میان رده سامسونگ است. Galaxy M21 در اصل مشابه گلکسی M31 بوده که این گوشی زیبا بسیار پرطرفدار است. M21 با همان بدنه، نمایشگر، چیپست و باتری گلکسی M31 از کارخانه بیرون آمده است و از نظر رم، حافظه ذخیره سازی و دوربین‌های پشت نیز با گلکسی M30 اشتراکاتی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گوشی Galaxy M21 همراه ما باشید.

بررسی گوشی گلکسی M21 از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

گلکسی M21 یک مدل نسبتاً استاندارد به نظر می‌رسد و طراحی آن بسیار ساده بوده و در ساخت آن از برخی ویژگی‌ها و جلوه‌های بصری طراحی که برندهای رقیب در این روزها انجام می‌دهند، صرف نظر شده است.

گوشی سامسونگ گلکسی M21 از بدنه و قاب پشتی پلاستیکی ساخته شده است که احتمال خط خوردگی و خراشیده شدن آن بسیار زیاد است و به همین دلیل استفاده از گارد محافظ برای این گوشی به شدت توصیه می‌شود.

حسگر اثر انگشت این دستگاه در پشت آن قرار گرفته و کمی بالاتر از آن و در سمت چپ، پکیج دوربین سه گانه گوشی M21 تعبیه شده است.

اسپیکر، پورت USB C و هدفون جک 3.5 میلی‌متری در پایین گوشی گلکسی M21 قرار گرفته‌اند و دکمه‌های پاور و تنظیم صدا در سمت راست تعبیه شده‌اند.

سمت چپ دستگاه نیز از اسلات‌های سیم کارت و کارت حافظه میزبانی می‌کند که امکان قرار دادن دو سیمکارت و یک کارت حافظه SD در آن‌ها وجود داد.

گوشه‌های گوشی مقرون به صرفه سامسونگ به صورت گرد طراحی شده‌اند که شکل زیبا و دلنشینی به پنل جلویی می‌دهند اما اگر بخواهیم در مورد طراحی M21 کمی ریزه‌گیر باشیم، شاید بتوانیم درصد کم نمایشگر به بدنه را به عنوان یکی از ایراد‌های پنل جلویی آن معرفی کنیم.

نمایشگر این دستگاه تنها 84.2 بدنه را اشغال کرده و همین مسئله باعث شده است که در اطراف نمایشگر و بویژه در لبه پایینی شاهد حاشیه‌هایی ناخوشایند باشیم. درحالی که اندازه حاشیه با توجه به قیمت گوشی گلکسی M21 سامسونگ چندان مهم نیست، اما ظاهر خوبی به این گوشی هوشمند نمی‌دهد.

بررسی گلکسی M21 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

برای سامسونگ زیاد فرقی نمی‌کند از چه رده‌ای گوشی تولید کند، چراکه تمام سعی خودش را می‌کند که بهترین نمایشگر را ارائه دهد. قیمت گوشی m21 سامسونگ در قبال نمایشگر عالی آن هم تاییدی بر این ادعاست.

گوشی m21 دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی با وضوح 2340×1080 پیکسل بوده، صفحه نمایش سوپر آمولد این مدل مشابه بسیاری از میان‌رده‌های سامسونگ است. این نمایشگر احتمالاً محبوب‌ترین پنل در خط تولید سامسونگ است.

همانطور که از پنل سامسونگ انتظار می‌رود کیفیت بسیار خوبی داشته و نمایشگر هم با حالت پیش فرض Vivid از جعبه خارج می‌شود، اما شما می‌توانید به راحتی از طریق تنظیمات نمایشگر آن را به حالت Naturalیا طبیعی برگردانید.

صفحه نمایش سامسونگ m21 حتی در حالت طبیعی هم اشباع رنگ عالی داشته و رنگ پوست را دقیق و واضح نشان می‌دهد. ممکن است این صفحه عالی‌ترین پنل OLED سامسونگ نباشد؛ اما با این حال بسیار خوب به نظر می‌رسد و به راحتی می‌توان فهمید که چرا سامسونگ از آن در بسیاری از گوشی‌های خود استفاده کرده است.

تنها نقطه ضعفی که می‌توانیم به آن فکر کنیم نرخ تازه‌سازی 60 هرتز است که آن هم برای یک گوشی میان‌رده قابل قبول بوده و عملکرد رضایت‌بخشی را برای صفحه نمایش گوشی m21 نتیجه می‌دهد.

به لطف روشنایی 420 نیتی مشکل چندانی در شرایط نوری مختلف برای شما به وجود نخواهد آمد. با توجه به قیمت گوشی M21 این میزان روشنایی بسیار سخاوتمندانه به حساب می‌آید.

نمایشگر گوشی M21 سامسونگ نسبت 19.5:9 را شامل می‌شود که این نسبت تصویر به شما اجازه می‌دهد در حالت یک دستی گوشی خود را راحت‌تر در دست بگیرید و محتوای بیشتری را در نمایشگر جای دهید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت (Xiaomi Redmi Note 10 Pro vs. Mi 11 Lite)

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A73 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A73)

بررسی گلکسی M21 سامسونگ از نظر دوربین

دوربین گوشی سامسونگ M21 یک پکیج سه گانه است که از یک لنز 26 میلی‌متری 48 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.0 بعلاوه یک لنز التراواید 12 میلی‌متری 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک لنز عمقی 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 تشکیل شده و با چیدمان مربعی در پنل پشتی این دستگاه قرار گرفته است.

با اینکه کیفیت تصاویر در گوشی M30s خوب بودند، اما این کیفیت تصاویر در گوشی سامسونگ M21 یک مرحله بهتر شده‌اند و نشان دهنده این هستند که سامسونگ پردازش تصویر در گوشی‌های پایین رده و مقرون به صرفه را کاملا جدی گرفته است.

بررسی گلکسی M21 سامسونگ

لنز اصلی 48 مگاپیکسلی دستگاه علاوه بر دریافت نور کافی و ارائه رنگ‌های واقعی، در به ثبت رساندن جزئیات عملکردی عالی از خود نشان می‌دهد و کیفیت تصاویر آن در حد گوشی‌هایی با دو برابر قیمت گوشی سامسونگ M21 خوب است.

دو لنز دیگر نیز از نظر کیفیت کار کاملا همانند لنز اصلی عمل می‎‌کنند؛ لنز 12 مگاپیکسلی تصاویری عریض با زاویه دید مناسب به ثبت می‌رساند و لنز عمقی نیز در گرفتن عکس‌های بوکه کاملا قدرتمند است.

بررسی گلکسی M21 سامسونگ

در مورد فیلمبرداری با دوربین اصلی، گلکسی M21 توانایی فیلم برداری 4K در 30 فریم بر ثانیه را دارد، از HDR پشتیبانی می‌کند و یک گزینه تثبیت کننده نیز توسط سامسونگ در اپلیکیشن دوربین دستگاه تعبیه شده که بویژه هنگام فیلمبرداری در حرکت بسیار کاربردی است.

البته، روشنایی و دریافت نور در حالت شب بسیار عالی هستند، اما رنگ‌ها کمی بیش از اندازه پردازش شده و نزدیک به رنگ سبز نشان می‌دهند. با اینکه حتی این عملکرد ضعیف نسبت به قیمت گلکسی M21 آنچنان ضعیف به حساب نمی‌آید، اما اصلا با کیفیت دوربین در روشنایی روز قابل مقایسه نیست.

بررسی گلکسی M21 سامسونگ

دوربین سلفی قرار گرفته در ناچ قطره‌ای یک لنز 26 میلی‌متری 20 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0 است که علاوه بر پشتیبانی از HDR، توانایی ضبط ویدئو 1080 پیکسل در 30 فریم بر ثانیه را دارد.

عملکرد این دوربین سلفی کاملا معمولی و مناسب با قیمت گوشی سامسونگ M21 ارزیابی می‌شود؛ نه کم نه زیاد. درحالی که تصاویر سلفی M21 از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به خوبی پردازش شده‌اند و امکان فیس آنلاک نیز از طریق این دوربین وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X4 Pro)

بررسی گلکسی M51 سامسونگ (Galaxy M51) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گوشی Galaxy M21 از نظر باتری

m21 گوشی مقرون به صرفه‌ای با یک باتری فوق العاده است. در واقع باتری همان نقطه‌ای بوده که سامسونگ m21 در آن می‌درخشد. گوشی m21 دارای یک باتری بزرگ 6000 میلی‌آمپری است. این مقدار از ظرفیت تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

گوشی m21 در استفاده معمولی می‌تواند دو روز به راحتی دوام بیاورد. با اطمینان می‌توان گفت که با توجه به قیمت گوشی m21 برخورداری از چنین باتری یکی از بهترین انتخاب‌های سامسونگ بوده است.

بررسی گلکسی M21 سامسونگ

سامسونگ ام ۲۱ در تست مدت زمان نگه داشتن شارژ 18 ساعت و 46 دقیقه دوام آورد. نقطه منفی داشتن چنین باتری عظیمی، زمان شارژ آن است. البته این مدل از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و سامسونگ یک شارژر سریع 15 واتی را در جعبه m21 قرار داده است.

رسیدن شارژ این گوشی از 0٪ تا 50٪ حدود 1 ساعت و 20 دقیقه طول می‌کشد و برای رسیدن به فول شارژ 100٪ حدود 3 ساعت زمان نیاز دارد. البته در نظر داشته باشید که باز هم بسته به عملکردهایی که در زمان مشخص با گوشی خود اجرا می‌کنید ممکن است این مقدار کمی تغییر کند.

بررسی گلکسی M21 سامسونگ از نظر نرم افزاری

گوشی سامسونگ گلکسی M21 با اندروید 10 و رابط کاربری  One UI 2.0 اجرا می‌شود. تجربه کاربری در زمینه نرم افزار سامسونگ M21 تا حد زیادی با آنچه در دیگر اسمارت فون‌های سامسونگ دیده شد، یکسان است.

رابط کاربری UI 2.0 برخی از طراحی‌ها و چینش‌ها را تغییر داده است. مثلا ظاهر نوتیفیکیشن‌ها باز طراحی شده، اپلیکیشن دوربین به روز شده و طراحی چینش اپلیکیشن‌ها نیز دچار تغییرات عمده‌ای شده‌اند.

بررسی گلکسی M21 سامسونگ

رابط کاربر جدید کاملاً کاربرپسند است و همچنین با ویژگی‌های داخلی نسبتاً خوبی در گلکسی M21 ارائه شده است. کاربران گله زیادی از طراحی این رابط کاربری ندارند. اگرچه لانچر اندروید 10 با رابط کاربری One UI 2.0 مقدار زیادی از رم و حافظه را درگیر می‌کند، می‌توان گفت تنها جنبه منفی نرم افزار گلکسی M21 نیز همین است.

رابط کاربری One UI 2.0 دارای نقاط ضعف است. برای مثال وقتی همزمان چندین برنامه را در گوشی خود اجرا کنید، گوشی شما کندتر عمل خواهد کرد. البته این مشکل را نمی‌توان صرفا بر گردن رابط کاربری One UI 2.0 انداخت و احتمالا در این قضیه تراشه Exynos 9611 که در این گوشی به کار رفته نیز مقصر باشد.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

بررسی گلکسی M21 سامسونگ از نظر سخت افزاری

در این گوشی از تراشه اگزینوس Exynos) 9611) استفاده شده و ما این تراشه را در سایر مدل‌های سامسونگ دیده‌ایم و عملکرد بهتر آن را شاهد بوده‌ایم، اما در این اسمارت فون این تراشه تا حد زیادی به پیکربندی حافظه وابسته است و باعث کاهش عملکرد رم می‌شود.

بررسی گلکسی M21 سامسونگ

بنابراین بهتر است از خرید نسخه 4 گیگابایتی سامسونگ گلکسی M21 خودداری کنید و به جای آن به دنبال نسخه 6 گیگابایتی باشید. اما از سوی دیگر، گوشی M21 با رم 6 گیگ در بحث قیمت گذاری بسیار نزدیک به M31 است، بنابراین در این حالت هم برای خرید سامسونگ M21 شک و تردید به وجود می‌آید.

عملکرد بازی در گلکسی ام 21  به اندازه برنامه‌های دیگر بر روی حافظه تاثیر نمی‌گذارد و به همان اندازه که در گوشی M31 عملکرد رم در اجرای بازی  مناسب بود، در این گوشی نیز از کیفیت مطلوبی برخورداریم.

بررسی گلکسی M21 سامسونگ از نظر کیفیت صدا

این گوشی از کیفیت صدای بسیار خوبی برخوردار است و اسپیکری که برای آن در نظر گرفته شده در قسمت پایین آن قرار دارد. در مورد اسپیکر این گوشی نیازی به نگرانی نیست و می‌توان روی آن حساب کرد.

در این مطلب به بررسی گوشی گلکسی M21 پرداختیم. یک گوشی حرفه‌ای و مقرون به صرفه که با ویژگی‌های خاصی که دارد توانسته بسیار محبوب و پرطرفدار باشد. گوشی Galaxy M21 ساختاری مناسب دارد و اجزای آن عملکردی بهینه دارند. بررسی گوشی گلکسی M21 که در این مطلب آمده می‌تواند برای شناخت بهتر این گوشی به شما کمک کند.

سوالات متداول

آیا گوشی گلکسی M21 ارزش خریدن دارد؟

با بررسی گوشی گلکسی M21 به این نتیجه می‌رسیم که باتری قدرتمند، نمایشگر فوق‌العاده و دوربین عالی خیلی بیشتر از قیمت گوشی سامسونگ m21 ارزش دارند. در واقع قیمت سامسونگ m21 نشان دهنده ارزش بالای خرید گوشی Galaxy M21 است. یک گوشی که دارای امکاناتی بسیار مناسب است و قیمتی اقتصادی دارد می‌تواند یک گزینه عالی برای بسیاری از افراد باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی می‌توان به عمر فوق‌العاده باتری، نمایشگر شفاف و با وضوح بالای سوپر آمولد، کیفیت عالی دوربین اصلی و مناسب بودن قیمت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی گلکسی M21 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    یک ساله دارم استفاده می کنم نسبت به قیمت واقعا عالیه
    عکس های خوبی می گیره، باطری قابل قبول و بدون مشکل نرم افزاری و اذیت شدن

    پاسخ