;
coinex

تمجید خاص تارانتینو از Top Gun: Maverick ؛ عاشق این فیلم شدم!

تمجید خاص تارانتینو از Top Gun: Maverick یکی از اتفاقات جالب هفته اخیر بود. به نظر می‌رسد Top Gun: Maverick کار بزرگی در جلب نظر تارانتینو کرده است.

این روزها که همه درباره فیلم‌های کنسل شده DC می‌گویند و اخبار حول آثار ابرقهرمانی می‌گذرد؛ فیلم Top Gun: Maverick موفقیت چشمگیرش در گیشه را ادامه می‌دهد.

این فیلم با پشت سر گذاشتن رکورد فروش داخلی Avengers خیلی زود به سلطه فیلم‌های ابرقهرمانی خاتمه داد. در واقع، فروش فوق‌العاده Top Gun: Maverick خیلی‌ها را به رونق دوباره سینماها امیدوار کرد.

این فیلم با فروش بین‌المللی 1.3 میلیارد دلاری خیره‌کننده‌ای که داشته است، توانسته تا به عنوان دنباله نسخه 1986، همچون اثر اصلی نظر مخاطبان و منتقدان را جلب کند. در این بین، خاص‌ترین مخاطب این فیلم کوئنتین تارانتینوست که برخی تمجیدهای او از این عنوان را غافلگیرکننده می‌دانند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های اکشن 2022 

تمجید خاص تارانتینو از Top Gun: Maverick

هفته گذشته، کوئنتین تارانتینو با حضور در پادکست ReelBlend درباره فیلم جدید تام کروز گفت:

این روزها در سینما کمتر اثری که رنگ و بوی سینمای واقعی را داشته باشد، می‌بینیم؛ اما با دیدن Top Gun: Maverick و West Side Story استیون اسپیلبرگ، دوباره اثری سینمایی دیدم.

کارگردان روزی روزگاری هالیوود که در گذشته چند همکاری با تونی اسکات،کارگردان قسمت اول، داشته و رابطه نزدیکی با این کارگردان فقید داشت، در ادامه گفت:

قبل اکران فیلم با تام کروز صحبت کردم و ازش پرسیدم، چطوری بدون اسکات فیلم رو می‌سازید؟ تام هم گفت؛ بالاخره یک راهی پیدا کردم.

تمجید خاص تارانتینو از Top Gun: Maverick ؛ عاشق این فیلم شدم!

جالب اینکه، تا قبل از تولید فیلم، کمپانی پارامونت سال‌ها به دنبال ساخت قسمت دوم Top Gun بود؛ اما به خاطر مرگ تونی اسکات، تام کروز حاضر به بازی در این فیلم نبوده است. اما در نهایت گویا نگرش جوزف کوشینسکی، کارگردان Top Gun: Maverick، توانسته نظر تام کروز را عوض کند. همچنین تارانتینو درباره ساختار فیلم جدید گفت:

کوشینسکی با احترام تمام و ظرافت توانسته فیلمی وفادارانه به فضای آثار اسکات بسازد. در تک تک نماها می‌توان آگاهی و احترام این کارگردان را به سبک تونی اسکات دید. به نظرم این فیلم نزدیک‌ترین اثر به آثار اسکات است.

همچنین، کوئنتین تارانتینو درباره رویارویی تام کروز و وال کیلمر در فیلم می‌گوید:

با خودم گفتم، قراره گند بخوره به همه فیلم؛ اما اینطور نبود. وقتی این رویارویی رو دیدم، ناخودآگاه یاد سکانس از فیلم روشنایی شهر (چاپلین) افتادم. واقعا باید برای دیدن این صحنه هیجان داشته باشید؛ چرا که شما را کاملا راضی می‌کند.

البته، اثر فقط نظر تارانتینو درباره Top Gun را جلب نکرده؛ بلکه آمارهای مختلف نشان می‌دهد، این فیلم اساسا نظر منتقدان و تماشاگران بسیاری را جلب کرده است. بر طبق آخرین بروزرسانی سایت روتن تومیتوز این فیلم امتیاز 96 از 100 را دریافت کرده است. همچنین در سایت متاکریتیک در مقابل نام Top Gun: Maverick عدد 78 از 100 درج شده است. Letterbox هم بر طبق نظرسنجی‌هایی که از مخاطبین فیلم داشته، نمره 4.2 از 5 را برای تاپ گان ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تمجید خاص تارانتینو از Top Gun: Maverick چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر