;
coinex

نزاع چین و تایوان ممکن است عرضه آیفون 14 را به تعویق بیندازد

سفر نانسی پلوسی به تایوان پیامدهای گسترده‌‌ای داشته است و حتی می‌تواند برنامه‌ریزی‌‌های اپل برای عرضه آیفون 14 را هم به تعویق بیندازد.

سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اخیرا در صدر اخبار بسیاری از رسانه‌‌ها بوده و واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است. اما این سفر چه تاثیری در روند عرضه آیفون 14 دارد؟

بیشتر بخوانید:‌ بهترین گوشی‌های 2022

تاخیر در عرضه آیفون 14

نزاع چین و تایوان ممکن است عرضه آیفون 14 را به تعویق بیندازد

همان‌طور که می‌دانید، کمپانی اپل یکی از اصلی‌ترین مشتریان TSMC است. این تولیدکننده بزرگ تایوانی،‌ تراشه‌های خود را به Pegatron در چین می‌فرستد؛ جایی که گوشی‌های آیفون تولید می‌شوند. اما حالا سفر نانسی پلوسی به تایوان باعث شده که فشارها بر روابط چین و تایوان افزایش یابد.

حزب کمونیست چین به دنبال این ماجرا، قانون جدیدی وضع کرده که هرگونه اشاره به تایوان و جمهوری چین را در اسناد حمل و نقل ممنوع می‌کند. در نتیجه، ممکن است بخشی از محموله بار سخت‌افزارهای ارسال شده یا تمام آنها به تایوان برگشت بخورد و در نهایت، عرضه آیفون 14 به تعویق بیفتد.

ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. نکته جالب اینجاست که معاون کمپانی Pegatron و مدیران ارشد اجرایی TSMC در طول این سفر با نانسی پلوسی دیدار کرده‌اند. این موضوع می‌تواند جنگ تجاری شدید‌تری را میان تایوان و حزب کمونیست چین ایجاد کند که در نتیجه آن، کمپانی اپل و بسیاری از شرکت‌های آمریکایی دیگر نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اپل در حال مذاکره با شرکای تایوانی است و درخواست دارد که تمام لیبل‌های «Made in Taiwan» (ساخت تایوان)‌ و «Republic of China» (جمهوری چین) از روی محصولات، حذف یا جایگزین شوند. با این اوصاف، گزارش اخیر مینگ چی کو مبنی بر آغاز تولید آیفون 14 در Foxconn هند چندان عجیب نیست. این اولین بار است که اپل، چندین خط تولید متنوع دارد.

اینطور که از شواهد پیداست، نانسی پلوسی در بدترین زمان ممکن به تایوان سفر کرده است. همان‌طور که می‌‌دانید، اپل به‌زودی از نسل جدید آیفون‌های خود رونمایی خواهد کرد و حالا، تمام برنامه‌ریزی‌های این شرکت بهم ریخته است. این موضوع می‌تواند در کیفیت تولید سری آیفون 14 نیز مشکلاتی را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پیامدهای نزاع چین و تایوان چیست؟ به نظر شما تاخیر تولید آیفون 14 چه مشکلاتی برای اپل در پی دارد؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر