;
coinex

چت بات هوش مصنوعی متا در دسترس عموم قرار گرفت

اکنون چت بات هوش مصنوعی متا ، بر اساس مدل‌های زبانی ساخته شده و در اختیار مردم قرار گرفته است. این چت بات، توانایی برقراری ارتباط با کاربران را دارد.

قبل از توسعه چت بات هوش مصنوعی متا، مایکروسافت در سال 2016 چت باکس Tay را به‌صورت عمومی برای کاربران عرضه کرد. نحوه کارکرد Tay به این صورت بود که با صحبت با کاربران، یاد می‌گرفت. این ابزار اما به دلیل تاثیرپذیری از اظهارات جنسیت‌زده، توهین‌آمیز و نژادپرستانه کاربران در کم‌تر از 24 ساعت، خیلی زود از رده خارج شد. اکنون اما باید دید چت بات هوش مصنوعی متا چگونه عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: ربات هایی با هوش مصنوعی نژادپرستانه ؛ خطر هوش مصنوعی چقدر جدی است؟

چت بات هوش مصنوعی متا

چت بات هوش مصنوعی متا ، از طریق وب در دسترس کاربران آمریکایی قرار می‌گیرد. BlenderBot 3 در حالت نمونه اولیه قرار دارد و بر اساس تجربه‌های قبلی متا در مدل‌های زبانی بزرگ (LLMS) ساخته شده است. نرم‌افزار GPT-3 نمونه دیگری است که براساس مدل چت بات متا ایجاد شده است.

چت بات هوش مصنوعی متا

BlenderBot 3 همانند دیگر مدل‌های زبانی بزرگ، با حجم اطلاعات زیادی تمرین داده شده است. این سیستم قابلیت‌های زیادی نظیر کمک به نویسنده‌ها برای نوشتن کتاب و کد نویسان در کدنویسی دارد. همچنین می‌تواند با جهت‌گیری داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کند، تاثیر بپذیرد و جواب مناسبی برای سوالات بدهد.

این هوش مصنوعی، برای صحبت با کاربر در مورد موضوعات مختلف، می‌تواند در اینترنت به جستجو بپردازد و اطلاعات مورد نیاز را گردآوری کند. همچنین این چت بات منبع اطلاعاتی خود را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و کاربران با کلیک بر روی آن، به منبع دسترسی پیدا می‌کنند.

چت بات هوش مصنوعی متا

همچنین کاربران می‌توانند پاسخ‌های مشکوک و نامناسب را گزارش کنند. متا بیان می‌کند که دلیل این کار، به حداقل رساندن جملات توهین‌آمیز و نامناسب است.

عمومی کردن چت بات متا، ریسک زیادی را به همراه دارد و خطرناک است. به‌عنوان مثال می‌توان به چت بات Tay اشاره کرد که مایکروسافت در کم‌تر از 24 ساعت پس از عمومی کردن آن، مجبور به حذف آن شد.

متا مدعی است که هوش مصنوعی از زمان رخداد Tay تاکنون تغییرات بسیاری کرده و BlenderBot 3 به مکانیزم‌های ایمنی مختلفی مجهز شده است. همچنین این بات برخلاف Tay، اطلاعات ورودی را بلافاصله استفاده نمی‌کند و به‌صورت آنی یاد نمی‌گیرد.

این شرکت بیان می‌کند که Tay اتفاق ناخوشایندی بود که موجب شد این فضا برای مدت طولانی غیرفعال گردد، ولی اکنون متا، تحقیقات خود را در این زمینه به جلو می‌برد و BlenderBot 3 را با حساسیت بیشتری عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد چت بات هوش مصنوعی متا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر