;
coinex

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی ؛ پیروز میدان کیست؟

گلکسی A53 و پوکو F4 GT گوشی‌های خوب و محبوبی هستند. A53 یک گوشی میان‌رده است و F4 GT در بازار گوشی‌های رده‌بالا رقابت می‌کند. مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی مشخص می‌کند که کدام‌یک از این گوشی‌ها، ارزش خرید بیشتری دارند. به نظر شما کدام محصول پیروز این رقابت است؟

سامسونگ A53 نمایشگری بسیار با کیفیت، پردازنده‌ قدرتمند، دوربین‌هایی مناسب عکاسی و همچنین یک طراحی باریک و خوش دست دارد. گوشی پوکو F4 GT نیز که به طور اختصاصی برای بازی‌های ویدئویی ساخته و طراحی شده، مجهز به پردازنده پرچمدار اسنپدراگون، نمایشگری پر سرعت و باکیفیت بالا، دوربین مناسب به همراه پکیج باتری قدرتمند و تریگرهای مکانیکی مخصوص بازی است.

در ادامه دو گوشی گلکسی A53 و پوکو F4 GT با هم مقایسه شده‌اند. شما هم می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این دو گوشی محبوب و پرطرفدار در ادامه همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

گلکسی A53 سامسونگ یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های این کمپانی است که نسبت به مشخصاتش، قیمت خوبی هم دارد. بسیاری از افراد معتقدند که گوشی‌های سامسونگ در قابت با میان‌رده‌های شیائومی و پوکو، قیمت بالایی دارند و خرید آنها به‌صرفه نیست.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی
مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، این است که سامسونگ، آپدیت‌های نرم‌افزاری بهتری را ارائه می‌دهد و پایداری سیستم‌عامل بهتری نسبت به گوشی‌های شیائومی دارد. از سوی دیگر، مزیت گوشی‌های شیائومی و برندهای زیرمجموعه‌اش این است که مشخصات رده‌بالا را با قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گوشی‌های گلسی A53 و پوکو F4 GT هم از این قاعده مستثنی نیستند. شاید تصور کنید مقایسه این دو گوشی که در دو رده مختلف هستند، منصفانه نیست؛ اما جذابیت‌های این دو گوشی باعث شده که نگاه نزدیکی به هر دو گوشی داشته باشیم. در ادامه، با مقایسه پوکو F4 GT با گلکسی A53 با ما همراه شوید.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی از نظر طراحی و ساختار

در بخش اول مقایسه گلکسی A53 با پوکو F4 GT به طراحی ظاهری این گوشی‌ها می‌پردازیم. گلکسی A53 دارای طراحی بسیار سبک و باریک است که باعث می‌شود در دست گرفتن آن حس خوبی به کاربر منتقل کند. این گوشی تنها 189 گرم وزن دارد و با ابعاد 159.6×74.8×8.1 میلی‌متر به راحتی در دست جای می‌گیرد و در استفاده طولانی مدت دست را خسته نمی‎‌کند.

گلکسی A53 هم از بدنه پلاستیکی ساخته شده و از گواهی ضد آب IP67 هم برخوردار شده که باعث می‌شود تا عمق 1 متری 30 دقیقه دوام داشته باشد. قاب پشتی با فریم میانی یکپارچه شده و از پلی‌کربنات ضد خط و خش ساخته شده که باعث می‌شود مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه داشته باشد.

ماژول دوربین با بیرون زدگی بسیار کم، چهار حسگر دوربین و فلش LED را در خود جا می‌دهد. روی فریم کناری شاهد دکمه پاور و دکمه‌های کاهش و افزایش حجم صدا هستیم.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

در لبه بالایی فقط میکروفون دوم تعبیه شده و در فریم پایینی، اسپیکر، درگاه شارژ تایپ C، میکروفون اول و درگاه سیم کارت دیده می‌شود که از دو سیمکارت پشتیبانی می‌کند.

گوشی پوکو F4 GT با وزن کم و قطر مناسب راهی بازار شده است. این گوشی تنها 210 گرم وزن دارد و در قطر 8.5 میلی متر طراحی شده است. این گوشی از قاب پشتی شیشه‌ای استفاده می‌کند که مات طراحی شده و از به جا ماندن کثیفی و اثرانگشت جلوگیری می‌کند.

قاب پشتی میزبان ماژول دوربین مستطیل شکل است که درون آن سه حسگر دوربین و در کنار ماژول دوربین هم فلش LED با نماد رعد طراحی شده است. درون ماژول دوربین دو خط در دو طرف قرار گرفته که با آمدن اعلان یا به شارژ زدن گوشی، این خط‌ها روشن می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با ردمی نوت 10 پرو مکس

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52

این چراغ‌های RGB حس گیمینگ بودن را بیشتر القا می‌کنند و می‌توان آن را به عنوان چراغ اعلان هم استفاده کرد. گوشی پوکو F4 GT از نظر مقاومت بدنه و ساختار بسیار خوب و محکم است، مخصوصا فریم میانی آلومینیومی که مقاومت بالایی دارد. به دلیل مات بودن رنگ فریم، به هیچ عنوان جای انگشت و چربی روی آن نمی‌ماند.

در ادامه این بخش از مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی باید بگوییم که لبه سمت راست علاوه بر دکمه پاور، میزبان دو تریگر مکانیکی جهنده است که در کنار هرکدام، دکمه فیزیکی فعال کردن آن‌ها قرار گرفته و با کنار زدنشان، تریگرها به بیرون پرتاب می‌شوند. در سمت چپ فریم، درگاه سیم کارت را می‌بینیم که از دو سیم کارت همزمان پشتیبانی می‌کند.

مقایسه پوکو F4 GT با گلکسی A53
مقایسه پوکو F4 GT با گلکسی A53

در پایین‌تر هم دکمه‌های افزایش و کاهش ولوم وجود دارد که طراحی به خصوصی دارد و حس گیمینگ بودن را بیش از پیش القا می‌کند. وجود میکروفون سوم روی لبه سمت چپ باعث می‌شود در بازی‌های آنلاین بتوانید بدون مشکل با دوستان خود صحبت کنید.

لبه پایینی پایینی میزبان اسپیکر و درگاه شارژ تایپ C به همراه میکروفون اول است و در فریم بالایی هم اسپیکر دوم، میکروفون دوم و حسگر مادون قرمز قرار گرفته‌اند.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی گلکسی A53 سامسونگ پوکو F4 GT  شیائومی
ابعاد 159.6×74.8×8.1 میلی‌متر 162.5×76.7×8.5 میلی‌متر
وزن 189 گرم 210 گرم
بدنه و ساختار
  • پنل اصلی شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، پنل پشتی پلاستیکی، فریم پلاستیکی، گوریلا گلس 5
  • استاندارد IP67
  • پنل اصلی شیشه‌ای (محافظ گوریلا گلس ویکتوس)، پنل پشتی شیشه‌ای، فریم آلومینیومی، تریگرهای پاپ‌آپ مغناطیسی
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو سیم)، دو سیم‌کارته هیبریدی (نانوسیم، همزمان یکی فعال) دو سیم‌کارته (نانوسیم، همزمان یکی فعال)

مقایسه گلکسی A53 با پوکو F4 GT از نظر صفحه نمایش

در مقایسه پوکو F4 GT با گلکسی A53 متوجه می‌شویم که نمایشگر سوپر آمولد با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز یکی از نقاط قوت اصلی گلکسی A53 سامسونگ محسوب می‌شود. این پنل از لحاظ کنتراست، سطح جزئیات و غنای رنگ در سطح بالایی قرار دارد و می‌تواند یک گزینه فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به صفحه‌نمایش‌های بزرگ، پرسرعت و با جزئیات بالا باشد.

سامسونگ با تعبیه نمایشگر با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و تراکم ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ، سعی کرده تا این گوشی میان‌رده را کمی به سطح گوشی‌های پرچم‌دار خود برساند.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی ؛ پیروز میدان کیست؟

با بررسی گلکسی A53 متوجه می‌شویم که حداکثر روشنایی به دست آمده در حالت دستی به ۸۰۰ نیت می‌رسد که در سطح استاندارد و خوبی قرار دارد. اجزای صفحه‌نمایش در زیر نور مستقیم خورشید هم قابل تشخیص است و می‌توان به راحتی از گوشی در محیط‌های مختلف با شدت نور متفاوت استفاده کرد.

گوشی A53 متاسفانه از نوسازی تطبیقی در صفحه‌نمایش خود پشتیبانی نمی‌کند. در تنظیمات گوشی، دو گزینه Normal برای نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و High برای ۱۲۰ هرتز را می‌توانیم مشاهده کنیم.

بیشتر بخوانید:

مقایسه باتری شیائومی 12 پرو با وان پلاس 10 پرو ، پیکسل 7 و ویوو X80

بهترین گوشی های شیائومی 2022

در ادامه مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی از لحاظ نمایشگر باید به مشخصات فنی نمایگشر گوشی پوکو نیز اشاره کنیم. این گوشی مجهز به نمایشگر ۶.۶٧ اینچی از نوع آمولد است که قابلیت نمایش بیش از ١ میلیارد رنگ را دارد. تصاویر به نمایش در آمده در این صفحه نمایش کاملا زیبا و چشم‌نواز هستند.

با توجه به فراهم بودن قابلیت پخش محتوای +HDR10 توسط پوکو F4 GT، می‌توانید انواع ویدیوهای با کیفیت را از پلتفرم‌های مختلف در این گوشی گیمینگ تماشا کنید. نرخ رفرش ١٢٠ هرتزی نمایشگر این گوشی نیز به لذت‌بخش‌تر شدن تجربه کار و بازی کردن با این گوشی منجر می‌شود.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی ؛ پیروز میدان کیست؟
مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

تنظیمات نرخ رفرش نمایشگر پوکو F4 GT به دو صورت قابل دسترسی خواهد بود. حالت اول، این است که نرخ رفرش را روی حالت خودکار قرار دهید تا به صورت خودکار بین دو حالت ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز تغییر کند. حالت دوم هم این است که خودتان نرخ رفرش را به صورت دستی روی حالت ۶۰ یا ۱۲۰ هرتزی تنظیم کنید.

ویژگی‌های دیگری در نمایشگر این گوشی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به نرخ حساسیت لمسی ۴۸۰ هرتزی، دقت تاچ ۱۰ برابری در بازی‌ها و نرخ فلیکر ۱۹۲۰ هرتزی برای حفاظت از چشم کاربر اشاره کرده است.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی گلکسی A53 سامسونگ پوکو F4 GT
نوع نمایشگر سوپر آمولد، 120 هرتز، 800 نیت آمولد، 1 میلیارد رنگ، 120 هرتز، 800 نیت، +HDR10
سایز 6.5 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 85.4 درصد 6.67 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 86.2 درصد
رزولوشن 1080×2400 پیکسل، تراکم 405 ppi 1080×2400 پیکسل، تراکم 395 ppi
محافظ گوریلا گلس 5 گوریلا گلس ویکتوس

مقایسه گلکسی A53 با پوکو F4 GT از نظر دوربین

در این بخش، به مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی از نظر دوربین می‌پردازیم. ترکیب دوربین در گوشی A53 سامسونگ نسبت به سال پیش هیچ تغییری نکرده و عملاً همان لنزهای باکیفیتی که در مدل قبلی در دسترس بودند، در این گوشی هم وظیفه‌ی عکاسی را به عهده دارند.

لنزهای دوربین اصلی و سلفی گوشی A53 شامل لنز اصلی 64 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و لرزشگیر تصویر، لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی با زاویه‌ی تحت پوشش وسیع 123 درجه، سنسور عمق سنج 5 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی

لنز سلفی نیز با طراحی پانچ هول در بالای نمایشگر قرار گرفته است. انتظار می‌رود به خاطر استفاده از تراشه قوی‌تر، پردازش تصاویر دوربین گوشی A53 بسیار مناسب باشد.

گوشی شیائومی پوکو F4 GT با ترکیب دوربین سه‌گانه عرضه شده که شامل لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی است. سنسور اصلی مطابق انتظار عکس‌های شارپ و کم‌نویزی را به ثبت می‌رساند و پردازش خوبی که تراشه اسنپدراگون دارد، قطعاً موجب رضایت شما از تصاویر خروجی این دوربین خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه دوربین آیفون 14 پرو مکس با پیکسل 7 پرو

بررسی شیائومی 11 تی

 

همچنین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K نیز برای این لنز در نظر گرفته شده است. دوربین اولتراواید گوشی Poco F4 Gt برای گرفتن عکس‌های فوق‌عریض عملکرد قابل قبولی دارد و سنسور ماکرو نیز برای ثبت جزئیات سوژه‌های بسیار نزدیک کاربردی است.

دوربین سلفی نیز 20 مگاپیکسلی است و با پشتیبانی از قابلیت HDR، عکس‌های پرجزئیاتی را ثبت می‌کند.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی گلکسی A53 سامسونگ پوکو F4 GT شیائومی
تنظیمات دوربین
  • 64 مگاپیکسل، دیافراگم f/1.8، PDAF، واید، OIS
  • 12 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2، اولترا واید 123 درجه
  • 5 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4، ماکرو
  • 5 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4، سنسور عمق
  • 64 مگاپیکسل، دیافراگم f/1.9، واید، PDAF
  • 8 مگاپیکسل،‌ دیافراگم f/2.2، اولترا واید 120 درجه
  • 2 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4، ماکرو
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما، HDR فلش LED دوگانه، HDR،‌ پانوراما
ویدیو 4K@30fps ،1080p@30/60fps ،gyro-EIS 4K@30/60fps ،1080p@30/60/120fps ،720p@960fps ،HDR
دوربین سلفی 32 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2،‌ واید 20 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4، واید
قابلیت‌ها HDR HDR
ویدیو 4K@30fps ،1080p@30fps 1080p@30/60fps ،720p@120fps ،HDR

مقایسه گلکسی A53 با پوکو F4 GT از نظر باتری

گلکسی A53 به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت بیشتر از نسل قبل است. این رقم برای استفاده عادی نهایتا به ۱.۵ روز می‌رسد.

سرعت شارژ این گوشی نیز تفاوتی با نسل قبل ندارد و اگرچه از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند اما حتی با شارژر ۲۵ واتی سامسونگ نیز طی نیم ساعت فقط حدود ۴۵ درصد شارژ می‌شود.

مقایسه گلکسی A53 با پوکو F4 GT از نظر باتری
مقایسه گلکسی A53 با پوکو F4 GT

برای یک گوشی گیمینگ، باتری و فست شارژ خوب یکی از ملزومات است که می‌تواند گزینه تعیین‌کننده‌ای برای جذب کاربران باشد. پوکو نیز سعی کرده در باتری کم نگذارد و بهترین خود را ارائه دهد.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی نشان می‌دهد که گوشی Poco F4 GT با باتری 4700 میلی‌آمپری تغذیه می‌شود که با توجه به فناوری ساخت 4 نانومتری تراشه Snapdragon 8 Gen 1، مصرفی بهینه و مناسب دارد. نقطه قوت اصلی این باتری، پشتیبانی از فست شارژ فوق‌العاده 120 واتی است که تنها در 15 دقیقه پوکو F4 GT را فول شارژ و آماده استفاده می‌کند که قطعاً یک آپشن کم‌نظیر برای گیمرها است.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی گلکسی A53 سامسونگ پوکو F4 GT شیائومی
باتری 5000 میلی‌آمپرساعت لیتیوم پلیمر، غیر قابل تعویض 4700 میلی‌آمپرساعت لیتیوم پلیمر، غیر قابل تعویض
سیستم شارژ شارژ سریع 25 وات
  • شارژ سریع 120 وات، شارژ کامل در عرض 17 دقیقه (به گفته شیائومی)
  • Power Delivery 3.0
  • +Quick Charge 3

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی از نظر نرم افزار و عملکرد

گلکسی A53 از سیستم عامل اندروید 12 استفاده می‌کند که همراه با رابط کاربری سامسونگ یعنی OneUI 4.1 اجرا می‌شود. سامسونگ در طراحی One UI 4 سنگ تمام گذاشته و باگ‌های آن را به حداقل رسانده است.

گوشی گلکسی A53 می‌تواند تا حداقل 3 سال آپدیت اندروید دریافت کند که برای یک گوشی میان رده با قیمت مناسب بسیار هیجان انگیز است.

پوکو F4 GT مجهز به رابط کاربری MIUI 13 است و از اندروید 12 پیش‌فرض روی این گوشی استفاده شده است. مشخص نیست که پوکو دقیقا چند به‌روزرسانی اساسی اندروید را برای این گوشی گیمینگ ارائه خواهد کرد؛ اما احتمالا اندروید 14 آخرین آپدیت اساسی گوشی گیمینگ جدید پوکو خواهد بود.

رابط کاربری MIUI 13 برای پوکو در گوشی پوکو F4 GT عملکرد خوبی دارد؛ البته همچنان خبری از انیمیشن‌های باز و بسته کردن اپ و بهینگی بالا در آن نیست. MIUI 13 از لحاظ ویژگی‌های شخصی‌سازی کاملا غنی بوده و می‌توان انواع تغییرات را در آن ایجاد کرد.

در ادامه مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی باید به مشخصات تراشه‌ها بپردازیم. سامسونگ در گلکسی A53 از پردازنده اختصاصی اگزینوس ۱۲۸۰ استفاده کرده که جایگزین اسنپدراگون 778G در گلکسی A52s است.

این چیپست ۵ نانومتری ۸ هسته‌ای دارای دو هسته ۲.۴ گیگاهرتزی Cortex-A78 و شش هسته دو گیگاهرتزی Cortex-A55 است. همچنین یک پردازنده گرافیکی Mali-G68 هم دیده می‌شود. در گوشی A33 سامسونگ هم از همین تراشه استفاده شده است.

تراشه ۵ نانومتری باعث شده تا با یک پردازنده کم‌مصرف مواجه باشیم و به همین دلیل هم گوشی در پردازش‌های سنگین چندان داغ نمی‌کند.

مقایسه گلکسی A53 با پوکو F4 GT از نظر باتری
مقایسه Galaxy A53 با Poco F4 GT

در بطن گوشی Poco F4 GT تراشه Snapdragon 8 Gen1 قرار گرفته که قبل از معرفی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، بهترین تراشه گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شد.

این تراشه براساس فناوری 4 نانومتری و توسط کمپانی سامسونگ ساخته شده است. بد نیست بدانید که این تراشه به‌دلیل داغ شدن بیش از حد، چالش‌هایی را برای کاربران و کمپانی کوالکام ایجاد کرد. به همین دلیل، کوالکام تصمیم گرفت تولید تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 را به کمپانی TSMC واگذار کند که خوشبختانه،‌ موفقیت‌آمیز بوده است.

پردازنده گرافیکی بکار رفته در این تراشه نیز Adreno-730 است که هماهنگی خوبی با CPU دارد و پردازش داده‌های گرافیکی را بسیار سریع انجام می‌دهد.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی گلکسی A53 سامسونگ پوکو F4 GT شیائومی
سیستم عامل اندروید 12، One UI 4.1 اندروید 12، MIUI 13
تراشه اگزینوس 1280 (5 نانومتری) اسنپدراگون 8 نسل 1 (4 نانومتری)
CPU هشت هسته‌ای (2×2.4 GHz Cortex-A78 & 6×2.0 GHz Cortex-A55) هشت هسته‌ای (1×3.00 GHz Cortex-X2 & 3×2.50 GHz Cortex-A710 & 4×1.80 GHz Cortex-A510)
GPU Mali-G68 Adreno 730
درگاه حافظه microSDXC خیر
حافظه داخلی رم 4 با حافظه 128 گیگابایتی، رم 6 با حافظه 128 گیگابایتی، رم 8 با حافظه 128 گیگابایتی، رم 6 با حافظه 256 گیگابایتی، رم 8 با حافظه 256 گیگابایتی رم 8 با حافظه 128 گیگابایتی، رم 12 با حافظه 256 گیگابایتی. نوع حافظه UFS 3.1

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی نوت 11

مقایسه گلکسی A33 با گلکسی A53

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی از نظر کیفیت صدا

در بخش آخر مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی به مشخصات صوتی گوشی‌ها می‌پردازیم. گوشی گلکسی A53 سامسونگ دارای اسپیکر استریو دوگانه است که یکی از آنها در فریم پایینی و دیگری بالای پنل نمایشگر قرار دارد که با اسپیکر تماس ادغام شده است.

از نظر بلندی صدا اسپیکرها بسیار صدای بلندی دارند، از نظر کیفیت صدا هم در صورت بلند کردن صدا تا آخرین میزان آن، از کیفیت و وضوح صدا کاسته نمی‌شود که ویژگی بسیار مهم و خوبی است.

مقایسه گلکسی A53 با پوکو F4 GT

با مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی متوجه می‌شویم که گوشی شیائومی پوکو F4 GT مجهز به چهار اسپیکر در دو سمت گوشی است و بلندی صدای فوق العاده زیادی دارد. علاوه بر بلندی صدا، تفکیک صدا در بازی‌ها هم تحسین برانگیز است و اگر زمانی توانستید با هدفون بازی کنید، به راحتی اسپیکرهای این گوشی شیائومی نیاز شما را برطرف می‌کنند.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی گلکسی A53 سامسونگ پوکو F4 GT شیائومی
اسپیکر بله، اسپیکر استریو بله، اسپیکر استریو، (چهار عدد بلندگو)
جک هدفون 3.5 میلی‌متری خیر خیر
ویژگی‌ها صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز، توسعه داده شده توسط JBL

سوالات متداول

گلکسی A53 بخریم یا پوکو F4 GT ؟

گوشی شیائومی Poco F4 GT یکی از ارزان‌ترین گوشی گیمینگ دارای تریگر مخصوص بازی است. این گوشی برای گیمرهایی که به تازگی قصد دارند بازی‌های ویدئویی را شروع کنند یا توانایی پرداخت هزینه‌های بالا برای خرید گوشی گیمینگ برندهای دیگر را ندارند، مناسب است. گوشی F4 GT پوکو با طراحی خاص، نمایشگر دقیق و پرسرعت، پردازنده فوق العاده قدرتمند، باتری با سرعت شارژ بالا یک محصول حرفه‌ای است. گلکسی A53 نیز به دلیل امکانات خوبی که دارد با استقبال کاربران مواجه شده و توانسته انتظارات زیادی را برآورده کند. این گوشی به دلیل داشتن پردازنده قدرتمند، نمایشگر فوق العاده، دوربین خوب، باتری مقاوم و طراحی بسیار دوست داشتنی می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای خرید گوشی میان رده محسوب شود. اکنون که با مقایسه Galaxy A53 با Poco F4 GT همراه بودید می‌توانید انتخابی درست داشته باشید.

قیمت گلکسی A53 و پوکو F4 GT در بازار ایران چقدر است؟

قیمت گلکسی A53 در نسخه‌های مختلف رم و حافظه، بین 9.300.000 تا 12.600.000 تومان تعیین شده است. قیمت پوکو F4 GT نیز 13.900.000 تا 16.500.000 تومان برای نسخه‌های مختلف رم و حافظه است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مقایسه گلکسی A53 سامسونگ با پوکو F4 GT شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (8 نظر)

    شیائومی تو چین تولید میشه یعنی کارگر ارزون و مواد اولیه ارزون که کلی این شرکت‌ رو جلو میندازه که هم تولید زیاد و متنوع و با ارزش خرید بالا ارائه بده.ولی سامسونگ و غیره همچین موقعیتی رو تو کشورشون ندارن

    پاسخ

    تو یک ربع ساعت شارژش پر میشه وقتی به ده درصد میرسه اونم در حال استفاده.چرا پول بدم به سامسونگ.فروشنده ها که واسه فروش فقط بلدن بگن چون سامسونگه دیگه

    پاسخ

    سلام
    سامسونگ بهتره

    پاسخ

    شیائومی کم کم داره سامسونگ رو از فروشگاه های ایران و غیره حذف می‌کنه مثل کاری که سامسونگ با نوکیا کرد

    پاسخ

    یه شیر همیشه شیر باقی میمونه.
    سامسونگ به هیچی ترجیح ندید.

    پاسخ

    وای پردازنده پرچمدار رو ول کنی جا صابونی بخری

    پاسخ

    شیائومی پوکو f4gt به خاطر پردازنده و رم بالاتر و قدرت پردازشی بهتر و سایر مشخصات قابل قبول و قیمت مناسب برنده این رقابت است.

    پاسخ

    آره ولی پیر شده شیر جوون جاش رو گرفتهA53 گوشی که نه شاررژر داره نه هندزوری دیگه ارزش خرید نداره

    پاسخ