;
coinex

مقایسه پوکو M4 پرو با پوکو F4 GT شیائومی ؛ تقابل نابرابر

در ادامه دو محصول از کمپانی پوکو شیائومی مقایسه شده‌اند. اگر قصد دارید با این دو گوشی حرفه‌ای آشنا شوید، با مقایسه پوکو M4 پرو با پوکو F4 GT شیائومی همراه ما باشید.

پوکو ام ۴ پرو نسبت به قیمت، مشخصات فوق‌العاده‌ای دارد. این مدل در مقایسه با مدل‌های قبلی با پیشرفت‌های خوبی همراه بوده که ارزش خرید آن را افزایش داده است. دوربین‌های پشت این گوشی بهبود پیدا کرده‌اند و همچنین از بلندگوهای استریو استفاده می‌کند. همچنین از سرعت شارژ مناسبی هم بهره می‌برد.

در مقابل، گوشی پوکو F4 GT شیائومی قرار دارد. پوکو F4 GT یک گوشی گیمینگ حرفه‌ای محسوب می‌شود. این گوشی از دو دکمه مغناطیسی مخصوص بازی کردن روی فریم بهره می‌برد که می‌توانید قابلیت‌های آن را شخصی سازی کنید.

به نقل از Techtrends.news ، طراحی این دستگاه نیز از دیگر گوشی‌های پوکو متفاوت است. ویژگی‌های دیگری مانند تراشه پرچمدار کوالکام، فناوری شارژ فوق‌سریع و نمایشگر با کیفیت، سبب می‌شوند تا انتظار زیادی از این دستگاه داشته باشیم.

مقایسه پوکو  F4 GT با پوکو M4 پرو در ادامه به ما کمک می‌کند تا به اطلاعات کامل‌تری در مورد هر دو گوشی دست یابیم. اگر قصد خرید یکی از این مدل‌ها را دارید، مقایسه POCO M4 Pro با POCO F4 GT می‌تواند برای انتخاب بهتر به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ (Xiaomi 11T Pro vs. Samsung S21 FE)

مقایسه پوکو M4 پرو با پوکو F4 GT شیائومی

شیائومی پوکو ام 4 پرو پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای داشته به طوری که حالا از نمایشگر بزرگتر و رنگارنگ‌تر، دوربین عقب بروزتر، شارژر سریع‌تر و اسپیکرهای استریو بهره می‌برد و از همه مهم‌تر آنکه، به شدت ارزان است.

پوکو F4 GT نیز یک تحول دیگر در زمینه گوشی‌های گیمینگ میان رده است که در ادامه با پوکو ام 4 پرو مقایسه شده‌اند. با مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 پرو همراه ما باشید.

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 پرو از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

ظاهر گوشی پوکو M4 Pro از روی گوشی ردمی نوت ۱۱ برداشته شده و سپس روی آن یکسری تغییرات به وجود آمده است. از جمله این تغییرات می‌توانیم به لوگوی بزرگ شرکت Poco روی ماژول دوربین پشت اشاره کنیم.

گوشی پوکو M4 Pro در ابعاد ۱۶۳.۶ در ۷۵.۵ در ۸.۸ میلی‌متر ساخته شده و وزن آن هم به ۱۹۵ گرم می‌رسد. قاب پشتی این گوشی کمی خمیده طراحی شده تا راحت‌تر در دست قرار بگیرد.

البته که قاب پشتی پلاستیکی است، اما از جنس خوبی بهره می‌برد. فریم گوشی هم پلاستیکی است، اما در کل گوشی به شکلی طراحی شده که ظاهری لوکس داشته باشد و اصلا این حس را به شما منتقل نمی‌کند که با محصول بی‌کیفیتی سروکار دارید.

این گوشی از گواهی IP53 هم بهره می‌برد که باعث شده در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم باشد. به این موضوع توجه کنید که این گوشی ضد آب نیست و نباید آن را در جریان مستقیم آب قرار دهید.

روی لبه بالایی گوشی فرستنده IR، میکروفن و بلندگو را مشاهده می‌کنید. لبه سمت چپ محل قرار گرفتن سیم‌کارت است. روی لبه پایین گوشی هم بلندگو، پورت USB-C، میکروفن و جک ۳.۵ میلی‌متری خروجی صدا دیده می‌شود. روی لبه سمت راست دکمه پاور و دکمه‌های تنظیم صدا را مشاهده می‌کنید.

روی قاب پشتی هم ماژول دوربین را خواهید دید که داخل یک بخش سیاه رنگ بزرگ قرار گرفته که تقریباً نیمه بالای گوشی را به خود اختصاص داده است.

در بخش جلوی پوکو F4 GT یک نمایشگر بزرگ با حاشیه‌های بسیار کم قرار گرفته است. نبود حاشیه در گوشی‌های گیمینگ برای کاربران اهمیت زیادی دارد و این یک امتیاز مثبت برای دستگاه به حساب می‌آید.

در بخش مرکزی قسمت بالای دستگاه شاهد قرارگیری سنسور سلفی خواهید بود که درون یک حفره قرار گرفته و خوشبختانه خبری از طراحی ناچ نیست.

کلیدهای حجم صدا و پاور در بخش کناری قرار دارند. در صورتی که علاقه‌مند به تماشای فایل‌های ویدیویی درون گوشی موبایل هستید، می‌توان گفت شرایط به سود شما بوده و F4 GT می‌تواند نیاز شما را رفع کند.

در سمت چپ قسمت بالای بخش عقب شاهد قرارگیری ماژول دوربین مستطیل شکل خواهید بود که سه سنسور را درون خود جای داده است.

این دستگاه با وزن 210 گرم تولید شده و شما با یک گوشی نسبتا سنگین مواجه هستید، اما این مسئله به دلیل نوع طراحی و مواد اولیه آن بوده که قطعا تاثیر زیادی در افزایش جذابیت و کارایی دستگاه داشته است.

مقایسه POCO M4 Pro با POCO F4 GT از نظر صفحه نمایش

گوشی Poco M4 Pro نمایشگر 6.6 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2400*1080 پیکسلی دارد. در بالای این پنل که برای جلوگیری از خط و خش‌دار شدن به پوشش محافظ گوریلا گلس 3 مجهز شده، یک نقطه سیاه رنگ جهت قرارگیری دوربین سلفی به چشم می‌خورد.

نمایشگر این گوشی از نرخ بازسازی 90 هرتزی پویا، فضای رنگی DCI-P3 و موتور حساس به لمس 240 هرتزی پشتیبانی می‌کند. در این تلفن همراه خبری از پشتیبانی از کیفیت تصاویر HDR نیست؛ هرچند انتظار چنین چیزی هم نمی‌رفت.

شیائومی عنوان کرده که روشنایی معمول این محصول به 450 نیت خواهد رسید. در زمانی که خودتان به صورت دستی روشنایی را تنظیم می‌کنید، مقدار آن به 410 نیت می‌رسد و وقتی هم که حالت اتوماتیک در زیر نور خورشید را روشن کردید، رکورد 510 نیتی ثبت خواهد شد.

پوکو F4 GT با یک نمایشگر فوق‌العاده 6.67 اینچی OLED با تراکم پیکسلی بسیار خوب و رزولوشن +Full HD عرضه می‌شود. این صفحه نمایش قابلیت نشان دادن 1 میلیارد رنگ را دارد و روشنایی بالای آن باعث می‌شود حتی زیر نور مستقیم آفتاب، همه چیز را با وضوح کامل ببینید و مشکلی در کارکردن با گوشی خود نداشته باشید.

همچنین نرخ نوسازی عالی 120 هرتزی به شما در وب‌گردی و اجرای روان‌تر بازی‌ها کمک شایانی می‌کند؛ هرچند به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مصرف بهینه‌تر باتری، از رفرش‌ریت حداکثری صفحه، زیاد استفاده نکنید و به نرخ استاندارد 60 هرتزی بسنده کنید تا به باتری فشار کمتری وارد شود.

شیائومی برای ایمنی نمایشگر گوشی پوکو آن را با گوریلاگلس ویکتس پوشانده و گواهی ضدآب IP53 را نیز برای آن در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A73 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A73)

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 پرو از نظر دوربین

فقط دو لنز در قاب پشتی پوکو ام ۴ پرو دیده می‌شود که یکی لنز اصلی و واید بوده با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی و دیگری یک لنز اولتراواید است با سنسور ۸ مگاپیکسلی.

قطعا استفاده از یک لنز اولترا واید خیلی بهتر از لنزهای بدون کاربرد تشخیص عمق و ماکرو است و از بابت بهبود خیلی جذابی در بخش دوربین این گوشی نسبت به نسل قبل دیده می‌شود. دوربین سلفی هم پیشرفت داشته و از یک لنز با سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده است.

عکس‌هایی که در نور روز با پوکو ام ۴ پرو گرفته می‌شوند خیلی واقعی‌تر از آن چیزی هستند که انتظارش را دارید. با سوییچ کردن روی لنز اولترا واید نویز تصاویر به صورت طبیعی بیشتر می‌شود اما ثبت رنگ‌ها هنوز خیلی خوب است و عکس‌ها شفافیت زیادی دارند.

گوشی شیائومی پوکو f4 gt با ترکیب دوربین سه‌گانه عرضه شده که شامل لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی است. سنسور اصلی مطابق انتظار عکس‌های شارپ و کم‌نویزی را به ثبت می‌رساند و پردازش خوبی که تراشه اسنپدراگون دارد، قطعاً موجب رضایت شما از تصاویر خروجی این دوربین خواهد شد.

دوربین اولتراواید گوشی Poco F4 Gt برای گرفتن عکس‌های فوق‌عریض عملکرد قابل قبولی دارد و سنسور ماکرو نیز برای ثبت جزئیات سوژه‌های بسیار نزدیک کاربردی است، البته فراموش نکنید که برای عکاسی بهتر باید فاصله مناسب از سوژه را پیدا کنید تا با تصاویر تار و بی‌کیفیت مواجه نشوید.

دوربین سلفی نیز 20 مگاپیکسلی است و با پشتیبانی از قابلیت HDR، عکس‌های پرجزئیاتی را ثبت می‌کند. مشخصات گوشی پوکو اف ۴ جی‌تی  در قسمت دوربین، شاید نسبت به هم‌کلاس‌هایش چشمگیر نباشد، اما قطعاً شما را ناامید نمی‌کند.

مقایسه پوکو M4 پرو با پوکو F4 GT شیائومی از نظر باتری

بررسی پوکو M4 Pro 5G از نظر شارژدهی نشانگر نتایج درخشانی است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با توجه به تراشه کم مصرف دیمنسیتی به راحتی می‌تواند شما را یک روز کامل پشتیبانی کند.

پوکو M4 Pro 5G با یک بار شارژ کامل باتری، امکان ۱۶ ساعت ۳۱ دقیقه تماشای ویدیو، ۱۸ ساعت و ۴۷ دقیقه وب‌گردی یا ۳۳ ساعت مکالمه تلفنی 3G را فراهم می‌کند.

گوشی پوکو M4 Pro 5G توانایی شارژ سریع با شارژر ۳۳ واتی همراه خود را دارد. فقط به ۳۰ دقیقه زمان برای ۵۰ درصد شارژ کامل نیاز است و در عرض یک ساعت، باتری این گوشی ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود.

مقایسه پوکو M4 پرو با پوکو F4 GT شیائومی

پوکو F4 GT برای تأمین انرژی مورد نیاز خود، از باتری با ظرفیت ۴٧٠٠ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند. این ظرفیت باتری برای یک گوشی مخصوص بازی کردن به‌قدری نیست که پس از یک روز بازی کردن هنوز شارژ داشته باشد و ممکن است حتی زودتر از آن به شارژر نیاز پیدا کنید.

یکی از دلایل شارژدهی نه‌چندان طولانی‌مدت پوکو F4 GT، به‌کارگیری تراشه پر مصرف اسنپدراگون 8 نسل 1 در آن به حساب می‌آید؛ اما اگر استفاده خیلی سنگینی از دستگاه نداشته باشید، می‌توانید آن را تا یک روز همراه داشته باشید.

مقایسه پوکو M4 پرو با پوکو F4 GT شیائومی

پوکو F4 GT یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند شیائومی است که از فناوری شارژ فوق‌سریع ١٢٠ واتی پشتیبانی می‌کند. خبر خوب این است که یک شارژر عظیم الجثه در جعبه این گوشی جا خوش کرده و بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی، قادر به استفاده از آن خواهید بود.

مقایسه پوکو M4 پرو با پوکو F4 GT شیائومی از نظر نرم افزاری

پوکو M4 پرو با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 راهی بازار شده است. البته که مدت زمان زیادی از رابط کاربری MIUI 12 می‌گذارد و تا مدتی دیگر احتمال شاهد عرضه MIUI 13 هم خواهیم بود. با این حال MIUI 12.5 روی این گوشی شرکت پوکو کمی تغییر کرده و یکسری المان‌های پوکو را روی آن مشاهده می‌کنیم.

مقایسه پوکو M4 پرو با پوکو F4 GT شیائومی

گوشی شیائومی پوکو F4 GT به صورت پیش‌فرض مجهز به رابط کاربری MIUI 13 بوده که مبتنی بر اندروید 12 است. در صورتی که نیازمند جدیدترین تغییرات نرم افزار هستید، بهتر است بدانید گوشی شیائومی پوکو F4 جی تی مجهز به رابط کاربری جدیدی بوده که می‌تواند جدیدترین قابلیت‌های نرم افزاری اندروید را در اختیارتان قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت (Xiaomi Redmi Note 10 Pro vs. Mi 11 Lite)

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 پرو از نظر سخت افزاری

گوشی پوکو M4 Pro در بخش سخت‌افزار داخلی خود، از تراشه دیمنسیتی 810 5G با لیتوگرافی ۶ نانومتری بهره می‌برد. این چیپ از ۸ هسته Cortex-A76 و Cortex-A55 با پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 برای عملیات‌های پردازشی استفاده می‌کند.

با نگاهی به مدل تراشه و رقبا، متوجه می‌شویم که پوکو M4 Pro 5G قرار نیست در نقش یک همه فن حریف سخت‌افزاری ظاهر شود، اما با این حال عملکرد خوبی را از هر جهت دارد.

مقایسه پوکو M4 پرو با پوکو F4 GT شیائومی

گوشی در عملیات‌های سنگین و اجرای بازی‌های مختلف داغ نمی‌کند که این یک نکته مثبت است. همچنین با تنظیمات گرافیکی پایین در بازی‌های سنگین مانند Call of Duty Mobile و PUBG، می‌توان بی‌دغدغه به انجام این بازی‌ها مشغول شد.

قسمت شاهکار گوشی Poco F4 Gt سخت افزار آن است. در بطن این مدل، قوی‌ترین تراشه کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen1 قرار گرفته که در حال حاضر بهترین چیپست گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود و آن را فقط در پرچمداران می‌بینید.

مقایسه پوکو M4 پرو با پوکو F4 GT شیائومی

این تراشه نازک‌ترین چیپست ساخته شده تا امروز است و لیتوگرافی 4 نانومتری دارد که باعث می‌شود در پردازش‌های سنگین و به خصوص هنگام بازی کردن، گوشی کمتر داغ شود و مصرف باتری نیز بسیار بهینه‌تر باشد.

پردازنده گرافیکی بکار رفته در این تراشه نیز Adreno-730 است که هماهنگی خوبی با cpu دارد و پردازش داده‌های گرافیکی را بسیار سریع انجام می‌دهد.

مقایسه پوکو M4 پرو با پوکو F4 GT شیائومی از نظر کیفیت صدا

دو اسپیکر برای Poco M4 Pro در نظر گرفته شده که یکی در پایین و دیگری در بالا دیده می‌شود. صدایی که از بالای گوشی خارج می‌شود هم از اسپیکر بالایی شنیده می‌شود و هم از درگاه خروجی مخاطب.

بالانس صدایی خوبی در دو اسپیکر شنیده می‌شود و از بابت می‌توان به این اسپیکرها نمره خوبی داد. از نظر بلندی هم صدای بلندی به گوش شما می‌رسد.

یکی دیگر از نکات جذاب پوکو F4 GT، اسپیکرهای استریوی آن هستند. تعداد این اسپیکرها به ۴ عدد می‌رسد. کیفیت و بلندی صدای پخش شده از اسپیکر استریوی پوکو F4 GT بالاست و می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X4 Pro)

در این مطلب به بررسی و مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 پرو پرداختیم. اگر برای بازی کردن و انجام کارهای سنگین به یک گوشی قدرتمند و نه‌چندان گران‌قیمت احتیاج دارید، پوکو F4 GT یکی از بهترین گوشی‌های موجود است. البته پوکو M4 پرو نیز یک مدل قدرتمند است. گوشی پوکو M4 Pro 5G مانند مدل‌های قبلی خود نشان داده که یک گوشی نسبتا ارزان قیمت با امکانات قابل قبول ابوده، از جهت‌های مختلفی بهبود پیدا کرده و عملکرد بهتری را هم از خود نشان می‌دهد.

سوالات متداول

پوکو F4 GT بخریم یا پوکو M4 پرو؟

این مطلب مقایسه POCO M4 Pro با POCO F4 GT اطلاعات کاملی در مورد این دو مدل گوشی به ما داد. از مهم‌ترین ویژگی‌های پوکو F4 GT می‌توان به طراحی متفاوت با دکمه‌های مخصوص بازی کردن، عملکرد سخت‌افزاری قدرتمند، پشتیبانی از فناوری شارژ فوق‌سریع و اسپیکر استریوی چهارگانه اشاره کرد. پوکو M4 پرو باتری و سرعت شارژ خوبی دارد که در طول روز مشکلی از نظر شارژ با آن نداشته باشید. سخت‌افزار این گوشی هم برای انجام کارهای روزانه عالی خواهد بود و حتی از پس اجرای بازی‌های جدید هم بر می‌آید. دوربین‌های آن نیز با توجه به قیمت عملکرد مناسبی دارند. اکنون انتخاب با شماست.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه پوکو M4 پرو با پوکو F4 GT شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر