;
coinex

خودروی اقتصادی TF21 جایگزین سمند و پژو 405 می‌شود

اخیرا ایران خودرو تصمیم گرفته تا در راستای رضایت مشتریان و ارتقای کیفی محصولات و خدمات، خودروی اقتصادی TF21 را جایگزین سمند و پژو 405 کند.

با توجه به استراتژی جدید ایران‌خودرو، قرار است این شرکت بزرگ طی 2 الی 3 سال آینده، دست کم 7 خودروی جدید عرضه کند. هدف این شرکت از این کار، ارتقای کیفیت محصولات و جلب رضایت مشتریان است.

بیشتر بخوانید: لغو پروژه شاسی بلند برقی آلفارومئو ؛ حرکت برخلاف جهت بازار!

خودروی اقتصادی TF21 جایگزین سمند و پژو 405

خودروی اقتصادی TF21

ایران خودرو قصد دارد با ساخت خودروهای جدید، تولید برخی از محصولات قدیمی خود از جمله  سمند و پژو ۴۰۵ را متوقف کند. این دو محصول این شرکت به دلیل نداشتن استانداردهای ۸۵گانه و  قدیمی بودن پلتفرم از دور خارج شده‌اند.

البته مطمئنا عدم تولید این دو خودرو باعث از بین رفتن بخشی از بازار می‌شود؛ ولی این شرکت تصمیم دارد با افزایش تیراژ پژو پارس و ۲۰۶ که در همین رده قیمتی هستند، بخشی از این کمبود را جبران کند و در کنار این دو، خودروی اقتصادی TF21 نیز این خلا را پر خواهد کرد.

بنابر زمان‌بندی اعلام شده از سوی ایران خودرو، خودروی اقتصادی TF21 در بهترین حالت در اواخر 1402 یا اوایل 1403 به دست مشتریان می‌رسد. اما درباره مشخصات این محصول جدید باید گفت بر اساس اطلاعاتی که گروه ایران خودرو منتشر کرده است، سری اول TF21 با پیشرانه TU5P (پلاس) تولید و عرضه خواهد شد. این موتور که در حال حاضر برای تارا به کار رفته است، مدل ایرانی‌شده EC5 پژو است که در پژو 301 هم استفاده شده و همین طور نسخه بهینه‌سازی‌شده و ارتقایافته TU5 است که قبلا در پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ و پژو پارس ایران خودرو به کار رفته بود.

خودروی اقتصادی TF21 جایگزین سمند و پژو 405 می‌شود
تصویر لو رفته از طراحی احتمالی TF21

پیشرانه مورد بحث می‌تواند حداکثر 115 اسب بخار و بیشینه گشتاور 150 نیوتن متر تولید کند. این پیشرانه ۱.۶ لیتری در تارا ایران خودرو ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد. حداکثر سرعت خودرو موتور TU5P به ۱۹۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و در ۱۲.۵ تا ۱۳ ثانیه، ۰ تا ۱۰۰ را پر می‌کند.

با توجه به اینکه خودرو TF21 در سگمنت B قرار دارد، مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر، حدود ۷ لیتر خواهد بود. به دلیل اینکه ایران خودرو در نظر دارد پیشرانه TU5 را حذف کند و به جای آن پیشرانه‌های جدیدتر و کم‌مصرف‌تر را جایگزین کند، سری دوم TF21 با موتور ملی IK3 تولید خواهد شد.

موتور IK3 سه سیلندر در دو نوع KP5 با سیستم تنفس طبیعی، حجم ۱.۵ لیتر، قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ میلیمتر و نوع KP2 با توربوشارژ، حجم ۱.۲ لیتر، قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۶ نیوتن متر طراحی و تولید می‌شود.

همچنین ایران خودرو تصمیم گرفته در آینده تولید وانت آریسان ۲ و سواری‌های تارا و دنا پلاس اتوماتیک را افزایش دهد. لازم به ذکر است که قطعات این ماشین‌ها فراهم شده و این شرکت امیدوار است تا پایان سال 1401 تولیدات خود را تا 50 درصد افزایش دهد.

از اهداف اصلی این شرکت می‌توان به ارتقای کیفی محصولات و معرفی خودروهای جدید مجهز به تکنولوژی‌های روز اشاره کرد و استارت این کار را نیز با حذف دو خودروی نام برده زده است.

به علاوه، شرکت سایپا نیز در تلاش است با همین استراتژی دل مشتریان را بدست بیاورد؛ این شرکت نیز تولید ساینا و تیبا را متوقف کرده و برنامه دارد در آینده، خودروی جدید و اقتصادی خود را روانه بازار کند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

دیدگاه شما درباره خودروی اقتصادی TF21 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (41 نظر)

    هرچی تا امروز ماشین کم مصرف وباکیفیت وایمن ساختن از این به بعد هم میسازن

    پاسخ

    واقعا جای تاسفه نظرات را بخونید هیچ کس از هیچی ایران خودرو و سایپا چه قیمت چه کیفیت به شدت ناراضی هستن

    پاسخ

    کارمندان و حقوق بگیران که نمی تونن این دو نوع خودرو را بگیرن هم قیمت باید پایین باشد و هم اینکه خودرو باید دم قسط باشد با قسط پایین مثل همه دنیا تا ماها بتونیم بگیریم چرا مثل دنیا نمی شن مگر اینا چقدر می خوان سود داشته باشن حد اقل تو این یک مورد مثل دنیا باشید دولت و خودرو مونتاژ کننان

    پاسخ

    خیلی‌دیره‌زودتر‌درست‌کنین‌یه‌فکری‌به‌حال‌چاله‌ها‌وسرعت‌گیرایی‌که‌بیشتر‌شبیه‌کوه‌بکنین‌این‌چه‌وضعیه؟بتن‌فرودگاه‌باید‌استفاده‌بشه‌نه‌این‌یه‌مشت‌غیر‌وسنگ

    پاسخ