;
coinex

حفظ سلامت گوش با ایرباد جدید EarHealth

حفظ سلامت گوش با ایرباد جدید EarHealth ممکن است. این محصول می‌تواند عفونت‌های شایع گوش و سایر بیماری‌های مربوط به گوش را تشخیص دهد.

همان طور که اپل واچ از رویکرد تشخیص نوری برای اندازه‌گیری تغییرپذیری و نوسان ضربان قلب استفاده می‌کند، EarHealth با فرستادن صدا به داخل گوش کاربر، سلامت گوش را کنترل می‌کند.

این هدفون صدای جیر جیر مانندی به داخل گوش ارسال می‌کند. این صدا از طریق کانال گوش بازتاب می‌شود و میکروفون داخلی که در هدفون تعبیه شده است، صداهای تولید شده را ضبط می‌کند.

این صداها، توسط برنامه منحصر‌به‌فردی که بر روی گوشی هوشمند نصب شده، پردازش می‌شوند که از یک الگوریتم یادگیری عمیق، برای ایجاد نمایه‌ای از ساختار داخلی گوش کاربر استفاده می‌کند. این هدفون می‌تواند عفونت گوش را با دقت 82.6 درصد تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید: قلم لیزری جدید و نمایش متون در هوا ؛ ابتکار جدیدی از دانشمندان چینی!

حفظ سلامت گوش با ایرباد جدید EarHealth

برای انجام آزمایش‌های EarHealth، از 92 داوطلب کمک گرفته شده است که این داوطلبان شامل 27 فرد سالم، 22 فرد با پارگی پرده گوش، 25 مورد تایید شده اوتیت میانی و 18 کاربر با جرم گوش است. پس از انجام آزمایش‌های مربوطه، محققان موفق به تشخیص بیماری‌ها با دقت 82.6 درصد به‌وسیله هدفون EarHealth شدند. البته همچنان محققان در تلاش‌اند تا دقت تشخیص دستگاه را بهبود بخشند.

حفظ سلامت گوش با ایرباد جدید EarHealth

از این دستگاه می‌توان برای تشخیص سه وضعیت مختلف انسداد جرم گوش، پارگی پرده گوش و اوتیت میانی که یک عفونت یا التهاب شایع گوش میانی ناشی از سرما‌خوردگی یا گلودرد است، استفاده کرد. هر وضعیت بیماری، دارای یک امضای صوتی منحصربه‌فرد است که سیستم یادگیری عمیق می‌تواند با نتایج نسبتاً دقیق آن را تشخیص دهد.

از موارد قابل توجه دیگری درباره EarHealth، می‌توان به قسمت سخت‌افزاری آن اشاره نمود که مانند هدفون‌های موجود در بازار است. میکروفون ارتقا یافته‌ای در داخل آن وجود دارد که فقط صداهای داخل گوش را می‌شنود؛ به عبارت دیگر به‌گونه‌ای طراحی شده است که صداهای اطراف گوش کاربر را ضبط نمی‌کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، تیم تحقیقاتی از هدفون‌های بلوتوثی استفاده کرده‌اند. در حالی که در عکس‌هایی که از نمونه اولیه این هدفون منتشر شده، به‌نظر می‌رسد هدفون‌ها سیمی باشند و از فناوری بلوتوث در آن‌ها استفاده نشده باشد.

این تیم در حال برنامه‌ریزی مطالعات بیشتری، برای بهبود و اصلاح سیستم است. این موارد شامل آزمایش‌هایی است که نشان دهد، چگونه موهای گوش، سابقه التهاب پرده گوش و سایر عوامل، ممکن است بر عملکرد EarHealth تأثیر بگذارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد حفظ سلامت گوش با ایرباد جدید EarHealth چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر