;
coinex

اعتراض نماینده مجلس به اختلالات اینترنت ؛ «وزارت ناتوان است!»

مشکلات و محدودیت‌های اینترنت در مدت اخیر و بی‌تفاوتی وزارت به این وضعیت نابسامان، منجر به اعتراض نماینده مجلس به اختلالات اینترنت شده است.

در مدت اخیر، وضعیت اینترنت در ایران با اختلالات گسترده‌ای مواجه بوده است و هرازگاهی شاهد اختلال و قطعی گسترده اینترنت بوده‌ایم. ابتدا قطعی اینترنت 3 مرداد و سپس اختلال گسترده اینترنت 10 مرداد 1401، سبب شد تا نگرانی‌ها درباره وضعیت شبکه اینترنت کشور و ثبات آن اوج بگیرد.

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: طراحان صیانت با اختلال در اینترنت می‌خواهند مانع آزادی مردم شوند!

اعتراض نماینده مجلس به اختلالات اینترنت

در یک سال اخیر میزان اختلالات اینترنتی و قطعی‌ها به بیشترین حد خود رسیده و تبعات زیادی در پی داشته است. حالا وضعیت آشفته اینترنت در ایران و نابسامانی‌های اخیر صدای یکی از نمایندگان مجلس را هم درآورده است.

به گفته علیرضا بیگ، عیسی زارع‌پور و همه همراهان او در وزارت ارتباطات نتوانسته‌اند به هیچ وجه به تکلیف قانونی خود عمل کنند و فعال کردن قابلیت جستجوی امن نیز بیش از هرچیز نشان از پایمال شدن حقوق مردم است. آقای بیگی، نماینده تبریز در ادامه خاطرنشان کرده که مجلس وظیفه دارد مانع از پایمال شدن حقوق مردم شود.

اعتراض نماینده مجلس به اختلالات اینترنت ؛ «وزارت ناتوان است!»

آقای بیگی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفته که امروز کسب و کارهای اینترنتی بسیاری در کشور فعال هستند و طبعا اختلالات اینچنینی ضربات سهمگینی بر فعالیت آن‌ها وارد کرده است. در نتیجه نباید چنین مواردی تکرار شود.

علیرضا بیگی معتقد است که در حال حاضر وضعیت اینترنت در شرایط حساسی قرار داد و مردم و جامعه به شدت نسبت به این قطعی‌ها مشکوک شده‌اند. او می‌گوید که وزارت در انجام تکالیف قانونی خود کوتاهی کرده و نتوانسته اعتماد مردم را به طور شایسته‌ای جلب کند:

اقتضای شأن نظارتی مجلس این است که حقوقی که از مردم تضییع می‌شود و تکالیف انجام نشده بر عهده قوه مجریه را در دستور قرار داده و علت آن را جویا شود. یعنی دستگاه اجرایی باید بداند که نمایندگان مجلس از جانب مردم تکلیف دارند که بر عملکرد قوه مجریه نظارت کنند. از سوی دیگر مردم هم باید در جریان قرار گیرند که نمایندگان در جهت گرفتن حقوق آنها تلاش می‌کنند.

آقای بیگی همچنین نقدهای قابل توجهی به احتمال فعالسازی اینترنت کودکان که چندی پیش توسط وزیر ارتباطات مطرح شده بود، وارد کرد و گفت درست است که کنترل استفاده کودکان از ایترنت ضروری است، اما نباید همه مردم را کودک فرض کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره اعتراض نماینده مجلس به اختلالات اینترنت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

انتهای پیام

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اینکه اینجوری دنبال حق هستندخوبه.ولی آقایان بدونن مردم مثل خودآقایون کوته فکرنیستن ومیفهمن افاضاتیکه آقایون انجام میدن بخاطرنزدیکی انتخابات وجمع کردن رای هست والااین مشگلات تازه بوجودنیومده که تازه یادشون افتاده ازحق مردم دفاع کنن.البته امیدداریم واقعابخاطردفاع ازحق مردم باشه ولی الان میشه زدن این حرفهای آقایون رواینجورفهمیدکه یاتابحال مثل تصاویریکه زیاددیده میشدیادرمجلس خواب بودن.ویابخاطرنزدیکی انتخابات باشه.البته امیدداریم که اینطورنباشه وفقط بخاطرحق مردم باشه(ولی قبول کنیدباوردلسوزبودن آقایون درکل بدنه نظام سخته)

    پاسخ