;
coinex

بهترین سریال های کره ای تاریخی ؛ K-Drama تاریخی جدید چی ببینیم؟

بهترین سریال های کره ای تاریخی را ممکن است بسیاری نشناسند. امروز به شما بهترین و جدیدترین سریال های کره ای تاریخی معرفی خواهیم کرد. با ما باشید.

سریال ها و فیلم های کره ای برای بسیاری از ما ایرانی ها نوستالژیک هستند و ما خاطرات فراموش نشدنی از این فیلم ها و سریال ها داریم. اما سریال های تاریخی ساخته کشور کره جنوبی نقشی خاص در خاطره جمعی ما ایرانیان ایفا کردند. سریال افسانه جومونگ که براساس واقعیتی تاریخی ساخته شده بود در کشور ما میلیون ها طرفدار داشت تا آنجایی که باعث شد بازیگر اصلی سریال به ایران نیز بیاید.

جذابیت این سریال سبب شد کنجکاوی بسیاری از مخاطبان ایرانی درباره این ژانر سریال های کره ای به شکل چشمگیر افزایش پیدا نماید، از آنجاکه این ژانر در کشور کره از شهرتی عمومی برخوردار است، سریال های متعدد خوش ساخت و جذاب تاریخی وجود دارد که ممکن است شما آنها را ندیده باشید، در همین جهت در این مقاله ما برخی از بهترین سریال های کره ای تاریخی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های 2022

بهترین سریال های کره ای تاریخی

فیلم ها و سریال های کره ای در کشور ما مخاطبان گسترده ای دارند چرا که روایت‌های لطیف،سلحشورانه سریال ها و فیلم ها کره ای با خوی ما ایرانی ها بسیار سازگار است و به همین جهت شاید بتوان توجه زیاد افراد به این ژانر را توضیح داد. مخاطبان ایرانی خصوصا با سریال های کره ای تاریخی ارتباط برقرار می‌کنند. همه ما می دانیم که سریال افسانه جومونگ در کشور ما مخاطبانی میلیونی داشت و زمان پخش سریال خیابان ها در سراسر کشور خالی از سکنه می شد.

به دلیل اقبال بیش از حد به این سریال کنجکاوی نسبت به سریال های تاریخی کره ای بسیار زیاد شد و بسیاری خواستند دیگر سریال های جذاب تاریخی دیگر را نیز دنبال کنند. به همین دلیل ما در این مقاله برخی از بهترین سریال های کره ای تاریخی به شما معرفی می‌کنیم تا شما آشنایی بیشتری نسبت به این ژانر جذاب داشته باشید. با تکراتو همراه باشید!

 آقای ملکه (Mr. Queen)

بهترین سریال های کره ای تاریخی
بهترین سریال های کره ای تاریخی

اگر بخواهیم یکی از دیدنی‌ترین سریال‌های تاریخی کره ای را نام ببریم باید به سریال آقای ملکه اشاره کنیم. این سریال دوست داشتی در ژانر کمدی عاشقانه و تاریخی بوده ه با تماشایش لحظات شاد و مفرح بسیاری را برای شما رقم می‌زند. داستان سریال آقای ملکه درمورد آقای سرآشپزی است که تصادف می‌کند و در دوره دیگری از تاریخ بیدار می‌شود، اما در جسم یک زن!

و آن‌هم نه مانند هر زن عادی، بلکه او در جسم یک ملکه قرار گرفته است. از طرفی دیگر پادشاه فعلی آن زمان فردی بسیار آرام است، اما یک بخش تاریک و مخفی در زندگی خود دارد.

ملکه پس از متوجه شدن این موضوع سعی می‌کند تا در مورد آن بفهمد. زندگی مدرن ملکه و دوران چوسان برخوردهای خنده دار و بامزه‌ای را بوجود آورده و این سریال را به اثری دیدنی و خاص تبدیل کرده است.

دختر پرروی من (My Sassy Girl)

بهترین سریال های کره ای تاریخی
بهترین سریال های کره ای تاریخی

این درام کمدی رمانتیک بر اساس فیلمی به همین نام که در سال 2001 اکران شده بود، ساخته شده است. در سریال برخلاف فیلم داستان فیلم در دوران مدرن اتفاق نمی افتد. اتفاقات فیلم در زمان پادشاهی چوسان در کره درحال انجام است.

این سریال برای طرفداران کمدی های عاشقانه آرام بسیار لذت بخش خواهد بود. اگرچه داستان به خودی خود بدیع نیست، اما حال و هوای تاریخی آن با فیلمبرداری بی نظیر، تصاویر و لباس های زیبا آن خاص کرده است. به همین جهت به نظر بسیاری این سریال بهترین سریال کره ای تاریخی جدید است.

داستان این سریال حول شاهزاده خانمی پرو، بی ادب و دردسرساز می گردد که با دانشمند با استعدادی تلاش می کنند رازی را کشف کنند که خانواده سلطنتی را از هم جدا کرده است. شاید داستان آن تم کمدی و عاشقانه این سریال درک کرده باشید ما تضمین می کنیم که هرگز از دیدن این سریال پشیمان خواهید شد و لحظات مفرحی را تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های کره ای 2021

جانگ اوک جونگ، زندگی برای عشق (Jang Ok-Jung, Living by Love)

بهترین سریال های کره ای تاریخی
بهترین سریال های کره ای تاریخی

داستان این سریال درباره پادشاهی سرد و نیرومند است که معمولا به جای تکیه بر احساسات خود براساس عقل و منطق کارهایش را پیش می برد، اما اوضاع زمانی که یکی از زنان بدنام حرمسرای او وارد داستان می شود، فرق می کند. صحبت درباره جانگ هی بن زنی در تاریخ چوسان است که بیش از آنکه به جاه طلبی برای ملکه شدن شهره باشد به عنوان یک قربان بی گناه سیاست جلوه می نماید.

مشکلات و عاشقانه های شخصیت های اصلی که همه در قصر اتفاق می افتند شما را میخکوب خواهد کرد. بنابراین اگر علاقمند به دانستن زندگی این زن از منظره ای جدید هستند، حتما دیدن این سریال را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین لازم به ذکر است که این سریال به دلیل نگاهی جدید به شخصیتی تاریخی و همچنین دیالوگ های جذابش در نظر بسیار برترین سریال تاریخی کره ای به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های ترکی 2021

عشق در زیر نور مهتاب (Love in the Moonlight)

بهترین سریال های کره ای تاریخی
بهترین سریال های کره ای تاریخی

فضای این سریال تاریخی کره ای در قرن 19 دوران چوسان روایت می‌شود و در مورد داستان عشق بین ولیعهد و دختری است که با اکراه خود را به عنوان یک مرد درآورده و به عنوان خواجه به قصر اعزام شده است.

جالب است بدانید که چگونه ولیعهد احساسات خود را نسبت به دختر تغییر می‌دهد، حتی قبل از اینکه متوجه شود که آن دختر دقیقا چه کسی است. این دراما برای تولید، بازی فوق‌العاده و موسیقی متن زیبایش مورد تحسین تماشاگران قرار گرفت و مطمئنا انتخاب خوبی برای تماشا خواهد بود. این سریال یکی از سریال های کره ای قدیمی است که به روایت زمان های دور می‌پردازد.

افسانه خورشید و ماه (Moon Embracing the Sun)

بهترین سریال های کره ای تاریخی
بهترین سریال های کره ای تاریخی

ین سریال تاریخی پر از لطافت از سلیقه بعضی از افراد می‌تواند بهترین سریال کره ای تاریخی باشد. سریال کره ای عاشقانه تاریخی ماه خورشید را در آغوش می‌گیرد که به فارسی افسانه خورشید و ماه ترجمه شده است.

به عشق پادشاه و ملکه‌اش و چالش‌های آن دو برای ماندن در کنارهم می‌پردازد. عشق در انتها همیشه پیروز خواهد شد. اگر این سریال های تاریخی کره ای امپراطوری را تاکنون تماشا نکرده اید آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این اثر یک سریال کره ای تاریخی با بازی کیم سو هیون است.

بادی از قصر (Lee San, Wind of the Palace)

بهترین سریال های کره ای تاریخی
بهترین سریال های کره ای تاریخی

در ادامه معرفی بهترین سریال های کره ای تاریخی ، می‌خواهیم درباره سریال Lee San, Wind of the Palace صحبت نماییم. داستان این سریال درباره پادشاه سخت کوش جئونجو است که در تاریخ به عنوان حاکمی دلسوز که مردم خود را بسیار دوست می داشت، از او یاد می شود.

این دراما حول مبارزات این پادشاه برای مدرنیزاسیون کشور و غلبه بر فاسدین در دولت می گذرد. در این سریال علاوه بر تلاش های این پادشاه برای اصلاحات عاشقانه هایش نیز با دوست دوران کودکیش نیز روایت می شود.

دیدن این سریال بلند هرگز شما را خسته نخواهد کرد و شما از دیدن آن هرگز پشیمان نخواهید گشت. این سریال را به دلیل روایت جذابش و دیالوگ های خارق العاده ای که دارد، باید در لیست برترین سریال های کره ای تاریخی 2021 قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های HBO در سال 2021

فرمانروای نقاب دار (Ruler: Master of the Mask)

بهترین سریال های کره ای تاریخی

 

این سریال در قرن 18 اتفاق می افتد و داستان خیالی شاهزاده ای را روایت می کند که برای پنهان کردن چهره خود از گروه پیانسو، سازمان پنهان قدرتمند، چاره ای جز پوشیدن ماسک ندارد. این گروه مخفی درحال تلاش است که با خصوصی سازی کردن آپ چوسون کنترل کشور را بدست آورد. بدیهی است که رفتن شاهزاده به دور از کاخ ممنوع است، بنابراین او نمی تواند شاهد زندگی خارج از دیوارها باشد، با اینحال او خطر می کند و موفق می شود به دنیای خارج فرار کند. در آنجا این شاهزاده با زنی آشنا می شود که دل او را می رباید. اما پس مدتی اوضاع پیچیده می شود زیرا سازمان سایه شاهزاده را تحت فشار قرار می دهد تا پدر زنی را که دوست دارد، اعلام کند.

اگرچه برخی باگ ها در این سریال مشاهده می شود، اما صرف نظر از آنها می توان گفت درام لحظات خوشی را برای شما فراهم می آورد. به نظر بسیاری که عاشق نمایش بازی قدرت هستند این سریال بهترین سریال کره ای تاریخی جدید است.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های 2021

رسوایی سونگ‌کیون‌کوان (Sungkyunkwan Scandal)

بهترین سریال های کره ای تاریخی
بهترین سریال های کره ای تاریخی

در ادامه معرفی بهترین سریال های کره ای تاریخی اکنون می خواهیم درباره Sungkyunkwan Scandal صحبت نماییم. داستان این درام به نظر در دوران چوسان می گذرد اما در آن نوعی احساس مدرن و تازه دیده می شود. داستان این درام حول دختری است که برای رفتن به مدرسه خود را جای یک پسر جا می زند. از آنجا که مدارس دوران چوسان دانش آموز دختر را نمی پذیرند، دختر شجاع داستان به نام برادر بیمار خود به مدرسه می رود.

این سریال به دلیل قهرمان زنش و تصاویر بدیعش مورد تحسین بسیاری مخاطبان سریال های کره ای تاریخی قرار گرفته است تا آنجایی که برخی آن را بهترین سریال تاریخی کره ای به حساب آوردند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های عاشقانه 2021

دانشمند شبگرد (Scholar Who Walks the Night)

بهترین سریال های کره ای تاریخی
بهترین سریال های کره ای تاریخی

اگر دنبال دیدن یک داستان افسانه ای حماسی هستید، دیدن این سریال را به شما پیشنهاد می کنیم. داستان این سریال تلفیقی از درام و داستان تاریخی است. داستان این سریال حول دانشمندی می گذرد که پس از انجام یک سری تحقیقات متوجه می شود یک خون آشام شیطانی کاخ سلطنتی را کنترل می کند.

دانشمند زندگی خود را وقف یافتن این موجود مرموز می کند تا کشور و مردم آن را از کنترل آن رها نماید. با اینحال چنین وظیفه مهمی نیاز به تلاش بسیاری دارد و او در این راه نیازمند یارانی نیز است.

به همین جهت یک کتابفروش (که مشخص است یک دختر است) و ولیعهد در این مبارزه به او کمک می کنند. در طی این تلاش ها دانشمند خود تبدیل به خون آشام می شود اما او تلاش می کند با تمام وجود احساسات انسانی خود را حفظ نماید.

تلفیق خلاقانه ژانر فانتزی، وحشتناک، تاریخی و عاشقانه باعث شده است بسیاری این سریال را در لیست برترین سریال های کره ای تاریخی 2021 قرار دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

هوارانگ: جوانان جنگجوی شاعر (Hwarang: The Poet Warrior Youth)

بهترین سریال های کره ای تاریخی
بهترین سریال های کره ای تاریخی

در ادامه معرفی بهترین سریال های کره تاریخی ، می‌خواهیم درباره سریال جذاب Hwarang: The Poet Warrior Youth صحبت نماییم. این درام حول محور گروهی به نام هوارنگ که  نخبه ترین جوانان در پادشاهی سیلا هستند، می گردد. آنها از تمام ویژگی ها و مهارت های لازم برای دفاع از پادشاهی و خانواده سلطنتی برخوردار هستند. این سریال با برگرداندن ما به قرن 6 و روایت نزدیک تر این گروه تمرکز خود را بر دوستی و عشق آنها می گذارد.

این سریال یک درام تاریخی است که عناصر مدرن، عاشقانه، کمدی و اکشن با آن به شکل استادانه ای آمیخته شده است. این سریال به اندازه کافی درای صحنه های جالب، خنده دار با شخصیت های دوست داشتنی است تا شما را سرگرم کند. به همین دلیل نیز بسیار آن بهترین K-Drama به حساب آوردند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

افسانه جومونگ (Jumong)

بهترین سریال های کره ای تاریخی

فکر نمی کنم اصلا نیاز به معرفی سریال جومونگ داشته باشیم، آنقدر این سریال در کشور محبوب است که بعید می دونم کسی با جزئیات و داستان آن آشنایی نداشته باشد، با اینحال بد نیست مروری درباره این سریال داشته باشیم.

این درام اساسا درباره زندگی بنیانگذار پادشاهی سلسه گوگوریو است. این سریال از زمان نوجوانی این شاهزاده تا بزرگسالی و تلاش های او برای ساختن پادشاهی را پوشش می دهد. این سریال عشق، دوستی، وفاداری و فداکاری را با تمام شکوهشان به نمایش می گذرد که سبب می شود تاثیر آن بر روی مخاطب بسیار شود. لحظات غم انگیز بسیاری وجود دارد که حتی ممکن است شما را به گریه وا دارد. همچنین صحنه های نبرد را نباید از یاد برد که در این سریال استادانه و واقع گرایانه به نمایش درمی آیند. این درام تاریخی و عاشقانه که در آن بازیگران مطرح ایفا نقش می کنند را بسیاری بهترین سریال تاریخی کره ای می دانند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

Mirror of the Witch

بهترین سریال های کره ای تاریخی
بهترین سریال های کره ای تاریخی

اگر به دنبال یک درام مرموز در دوران پادشاهی چوسان قدیم می گردید، قطعا این سریال بهترین انتخاب است. سریال آینه جادوگر که قطعا جزوه بهترین سریال های کره تاریخی است یک رمز و راز وهم انگیز را به یک درام فانتزی و تاریخی تبدیل می کند. در این سریال خبری از عاشقانه های بازیگوشانه و درام معمول تاریخی نیست، اما رمز و راز، ابهام در جای و جای این سریال چشم می خورد.

این سریال برای آن دسته مخاطبانی که عاشق ته رنگهای تاریخ هستید، چشم گیر است. این نکته نیز لازم به ذکر است که اگرچه به احتمال زیاد مجذوب مفهوم افسانه ای و شوخ طبعی آن خواهید شد، اما سریال خیلی کند پیش می رود.

در قسمت های اول ما می فهمی که دو نوزاد نفرین شده وجود دارد، دو شاهزاده دو قلو که طبق پیش بینی ها هر کسی را دوست بدارند و کسانی که آنها را دوست دارند مرگ به ارمغان می آورند. در همین حال که همگی می گویند باید هر دو نوزاد اعدام شوند. اما یک جادوگر شیطانی ملکه را متقاعد می کند که زندگی یک کودک را به خاطر کودک دیگر فدا کند.

قرار بر این می شود که شاهزاده دختر را به دلیل آنکه وارث تاج و تخت نیست را بکشند، با اینحال، دختر موفق به زنده ماندن می شود. این شاهزاد خانم 17 سال آینده زندگی خود را در جنگل می گذارند بودن اینکه از گذشته پیچیده خود آگاهی داشته باشد. از آنجا که این سریال مسائل تاریخی را با افسانه و ابهام را به صورت زیبایی درهم می آمیزد به نظر بسیاری بهترین سریال کره ای تاریخی جدید به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های چینی

ایلجیما (Iljimae)

بهترین سریال های کره ای تاریخی
بهترین سریال های کره ای تاریخی

در ادامه معرفی بهترین سریال های کره ای تاریخی اکنون می خواهیم درباره سریال Iljimae صحبت کنیم. شما می توانید داستان این سریال را با رابین هود مقایسه کنید. این سریال داستان قهرمانی را روایت میکند که از مقامات فاسد دولتی دزدی می کند و به فقرا باز می گرداند. او پس از هر سرقتی تصویر شاخه درخت آلو را پشت سر خود می گذارد. به همین دلیل او را ایلجیما لقب داده اند.

با اینحال در ادامه ما می فهمیم هدف اصلی او جستوی صاحب شمشیر خاصی است که خانواده اش با آن کشته شده است و نه سرقت از دیگران. صحنه های اکشن شگفت انگیز و داستان بدیع این سریال سبب شده که بسیاری از منتقدین و مخاطبین آن را جزوه برترین سریال های کره ای تاریخی 2021 قرار دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

سرنوشت/ایمان (Faith)

بهترین سریال های کره ای تاریخی

در ادامه معرفی بهترین سریال های کره ای تاریخی می‌خواهیم درباره سریال Faith صحبت نماییم. این سریال یک درام تاریخی درباره زنی با قدرت شفابخشی است که در زمان سفر می کند. درحقیقت داستان از آنجا آغاز می شود که روزی ناگهان یک جراح پلاستیک توسط یک جنگجو به گوریئو در قرن 14 منتقل می شود. او ناگهان متوجه می شود که جنگجو رهبر گارد سلطنتی است که می خواهد ملکه آسیب دیده را نجات می دهند. پس از مدتی این جنگجو عاشق این زن می شود.

این سریال به دلیل تلفیق دو جهان مدرن و گذشته باهم به شکل غیرکلیشه ای و همچنین عاشقانه کمدی و جذابش در نظر بسیار بهترین K-Drama به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

افسانه اوک‌نیو (The Flower in Prison)

بهترین سریال های کره ای تاریخی

در ادامه معرفی بهترین سریال های کره ای تاریخی اکنون می خواهیم درباره سریال The Flower in Prison صحبت نماییم. اگرچه تم اصلی این سریال تاریخی عاشقانه است اما در آن درباره احترام، زیبایی درونی، هوش و عطوفت و مهربانی نیز صحبت می شود. داستان این سریال در زمان پادشاهی چوسان می گذرد و زندگی زنی متولد و بزرگ شده زندان را روایت می کند که به فقرا و متهمان بی گناه کمک می کند. این درام تاریخی به دلیل آنکه روایتش بر زندگی مردمان رنج دیده و معمولی تمرکز دارد و صرفا روابط خاندان سلطنتی را نشان می دهد، مورد تحسین بسیاری قرار گرفته و حتی بسیاری از منتقدین آن را بهترین سریال کره ای تاریخی جدید به حساب آوردند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های اکشن 2021

 ملکه سوندوک (Queen Seondeok)

بهترین سریال های کره ای تاریخی

در ادامه معرفی بهترین سریال های کره ای تاریخی ،قصد داریم درباره سریال Queen Seondeok صحبت نماییم. داستان این سریال در پادشاهی سیلا یکی از سه پادشاهی کره (گوگوریو و باکجه دو پادشاهی دیگر می باشد) اتفاق می افتد. داستان حول محور سئون دوک زنی می گذرد که سرانجام تبدیل به اولین حاکم زن سیلا می شود. البته این داستان تخلیلی است که براساس برخی از واقعیت های زندگی ملکه ساخته شده است.

داستان زیبا این سریال سخت کوشی های یک زن را به نمایش می گذارد به نظر بسیار بهترین سریال کره ای تاریخی جدید به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمه های 2021

بدرخش یا دیوانه شو (Shine or Go Crazy)

بهترین سریال های کره ای تاریخی

در ادامه معرفی بهترین سریال های کره ای تاریخی ،  می‌خواهیم درباره Shine or Go Crazy صحبت کنیم که به نظر من بهترین سریال تاریخی کره ای است. این درام تاریخی تخیلی داستان وانگ سو، یک شاهزاده تبعیدی گوگوریو و شین یول، یک شاهزاده خانم را روایت می گوید. این شاهزاده به دلیل پیشگویی از کاخ تبعید شده و در کودکی به کوه‌ها فرستاده می شود. طبق پیش بینی ها او باعث خون ریزی ها و ویرانی می شود. او همراه با یک شاهزاده خانم نفرین شده دیگر تلاش می کند با سرنوشتنشان بجنگنند و به همه ثابت کنند که این سرنوشت دروغ است.

این داستان به دلیل روایت تلاش ها و جنگ ها دو شخصیت اصلی با خرفات و سرنوشت از پیش تعیین شده بسیار عبرت آمیز است و بسیاری از افراد آن را بهترین سریال تاریخی کره ای به حساب می آورند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های نتفلیکس 2022

جواهری در قصر (Dae Jang Geum)

بهترین سریال های کره ای تاریخی

سریال کره ای تاریخی جواهری در قصر با نام اصلی دا جانگ گئوم از سریال های قدیمی و نوستالژی دهه  80 ایران است. داستان این سریال از برترین سریالهای تاریخی کره ای درباره دختری به نام میونگی پارک است که ندیمه آشپزخانه دربار است و بر خلاف قوانین قصر به‌خاطر نجات جانش و عشق با افسری فرار می‌کند.

این دو پس از این به طور مخفیانه باهم ازدواج می‌کنند و صاحب فرزند دختری به نام یانگوم می‌شوند. یانگوم در یک بازی کودکانه و بی اختیار، راز خانوادگی خود را برملا می‌کند. پدر و مادرش کشته می‌شوند و خود وارد قصر می‌شوند تا آرزوی مادرش که ندیمه ارشد آشپزخانه دربار شدن بود را برآورده کند. در این راه یانگوم یاد می‌گیرد که همیشه نباید آرزوهای کوچک داشت و در بدترین محدودیت‌ها نیز می‌توان ستاره ای درخشان شد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های ترکی 2022

افسانه دونگ یی (Dong Yi)

بهترین سریال های کره ای تاریخی

یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای تاریخی سریال افسانه دونگ یی بوده که در ژانر عاشقانه، تاریخی است. داستان سریال درباره دختر باهوش و زرنگی به نام دونگ یی است که پدر و برادرش گروه شمشیرزنان مبارز را به راه انداخته اند.

توطئه ای بر علیه شمشیرزنان مبارز می‌شود و پدر و برادر دونگی یی می‌میرند. پس او تصمیم‌ می‌گیرد برای رفع اتهام از خانواده اش وارد قصر شود در قصر او به عنوان خدمتکار دون پایه کانون نوازندگان کار می‌کند تا برخورد با جان اوک جونگ صیغه محبوب امپراطور و مادر ولیعهد او و سپس خود امپراطور سوک جونگ باعث می‌شود او تبدیل به چوی سوک بین صیغه موردعلاقه و مادر پادشاه آینده شود.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های کره ای 2022

عاشقان ماه عاشقان ماه (Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo)

بهترین سریال های کره ای تاریخی

یکی از جذاب‌ترین سریال‌های تاریخی که همچنان برخی از کیدرامایی‌ها به دنبال فصل دوم آن هستند، عاشقان ماه است. در این سریال که در سال 2016 پخش شده، بازیگرانی مانند لی جونگی و آیو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این سریال درباره دختری است که در سئول امروزی زندگی می‌کند. اما طی اتفاقی به دریا می‌افتد و زمانی که از آب بیرون می‌آید، خود را در زمان سلسله پادشاهی گوریو می‌بیند و درگیر دعواها و جدال‌های بین شاهزادگان می‌شود. این سریال نیز با توجه به داستان جالب و بازیگران خوب آن در زمره بهترین سریال های کره ای تاریخی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های چینی 2022

 رودخانه ای که ماه از آن برمی‌خیزد (River Where the Moon Rises)

بهترین سریال های کره ای تاریخی

نمونه‌ای دیگر از بهترین سریال های کره ای تاریخی ، سریال رودخانه‌ ای که ماه از آن برمی‌خیزد بوده که در سال 2021 ساخته شده است. در این سریال بازیگران محبوبی همچون کیم سو هیون، نا این وو، لی جی هون، چوی یو هوا، کانگ ها نیول و کیم هی جیونگ به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این سریال درباره عشق بین شاهزاده خانم پیونگ یانگ و اون دال (شخصیتی از افسانه های گوگوریو) است. شاهدخت پیونگ یانگ به عنوان یک شاهزاده به دنیا آمد اما به عنوان یک قاتل بزرگ شد. او پس از فهمیدن هویت واقعی اش از هیچ تلاشی برای بازپس گیری کشور و تاج و تخت خود فروگذار نبود. حال این شاهزاده خشن و حق طلب درگیر عشق با مردی صلح طلب می‌شود. باید دید سرنوشت برای آنان چه می‌خواهد. تماشای این سریال زیبا و خوش ساخت را به شما توصیه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین مینی سریال های 2022

 آقای آفتاب (Mr. Sunshine)

بهترین سریال های کره ای تاریخی

آقای آفتاب یکی از بهترین سریال های کره ای بوده که در سال 2018 در ژانر درام و عاشقانه ساخته شده است. در این سریال، ستارگان محبوبی همچون لی بیونگ-هان، کیم تائه-ری، یو یئون سئوک، بیون یو هان، دیوید لی مک‌اینیس به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان آقای آفتاب در سال 1871 روایت می‌شود. پس از حمله کشتی‌های آمریکایی به چوسان جوانی کره‌ای از طریق یکی از کشتی‌های جنگی از سرزمین خود فرار می‌کند و به آمریکا می‌رود. سی سال پس از این ماجرا او به خاطر ماموریتی مجبور می‌شود تا به چوسان برگردد. اگر  از بهترین سریال های کره ای تاریخی آقای آفتاب را تاکنون ندیده اید، همین الان وقتش است.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های کره ای مدرسه ای 

شورشی: دزد مردم (Rebel: Thief Who Stole The People)

بهترین سریال های کره ای تاریخی

این سریال تاریخی کره ای در زمان پادشاه ظالم یونسان روایت می‌شود و به داستان هونگ گیل-دونگ، اولین فردی که در چوسان قهرمان تمام مردم شناخته شد می‌پردازد. گیل دونگ در خانواده‌ای خدمتکار و در زمانی متولد شد که به طرز وحشتناکی با آن‌ها رفتار می‌کردند. پس از آنکه بزرگ شد رهبری گروهی قاچاقچی را برعهده گرفت. آن‌‌ها از اشراف سرقت می‌کردند و به فقرا کمک می‌کردند.

گیل دونگ نسخه کره‌ای رابین هود است؛ قهرمانی که نامش در سراسر کره شناخته شده و داستان‌هایش الهام بخش تعداد قابل توجهی از کمیک‌ها، بازی‌های ویدئویی و فیلم‌ها است. این درام تا مدت‌های طولانی در ذهن شما خواهد ماند. این سریال از برترین سریالهای تاریخی کره ای درخور تماشاست.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های کره ای نتفلیکس

 پادشاه صاحب ماسک (The Emperor: Owner of the Mask)

بهترین سریال های کره ای تاریخی

افسانه سریال پادشاه صاحب ماسک در قرن هجدهم روایت می‌شود و در مورد شاهزاده‌ای است که چاره‌ای جز پنهان کردن چهره‌اش در برابر گروه پیونسو ندارد. این گروه مخفی سعی دارد تا با خصوصی‌سازی شبکه آب چوسان کنترل کشور را به دست بگیرند. شاهزاده که اجازه خارج شدن از کاخ را ندارد و نمی‌تواند شاهد زندگی خارج از دیوارها باشد ریسک می‌کند و با لباس مبدل از کاخ فرار می‌کند و اتفاقی با دختری آشنا می‌شود. رفته رفته اوضاع پیچیده می‌شود و گروه مخفی شاهزاده را تحت فشار می‌گذارند تا پدر دختری که عاشقش است را اعدام کند.

این سریال یک درام تاریخی کامل برای کمال‌گرایان نخواهد بود، اما اگر بتوانید از برخی مسائل چشم پوشی کنید ممکن است آن را بپسندید و یک ساعت لذت بخشی را بگذرانید. علیرغم ایراداتی که دارد به طور کلی بازیگران خارق‌العاده و داستانی جذاب دارد. ایت سریال‌ جز برترین سریالهای تاریخی کره ای است اما نه بهترین آن!

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های کره ای کمدی

 پادشاه ابدی (The King: Eternal Monarch)

بهترین سریال های کره ای تاریخی

داستان سریال پادشاه ابدی حول محور دو انسان از دو جهان موازی رخ می‌دهد. جانگ ته-وول‌ که بازرس اداره پلیس جمهوری کره در سال 2020 است و پادشاه لی-گون که امپراطوری کره در گذشته بسیار دور را اداره می‌کند. به‌طور اتفاقی لی گون دری به دنیای جمهوری کره پیدا می‌کند و پس از ورود به آن‌ با ته-وول برخورد می‌کند. پس از آشنایی نه چندان دوستانه، ماجراهای تلخ و شیرین آن‌ها شروع می‌شود. سریال کره ای تاریخی جدید پادشاه ابدی جز برترین سریالهای تاریخی کره ای به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید:

 

.

منبع: reelrundown

نظر شما درباره بهترین سریال های کره ای تاریخی چیست؟ به نظر شما جای چه سریال‌های تاریخی دیگری در این لیست خالی است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (122 نظر)

    سریال جومونگ 80 قسمت بود یا 81 تا؟
    هنوز یاد پرش قسمت آخرش می افتم خنده ام می‌گیره
    کل سریالش با همین یه سکانس حیف شد

    پاسخ

    سریال افسانه ماه و خورشید جالبه؟

    پاسخ

    احتمالاً سریال جدیدش تا 2 سال آینده پخش شود

    پاسخ

    به نظرتون سریال پزشک سلطنیمی جالبه؟

    پاسخ

    سریال ایسان جالبه
    ولی شاید با دیدن قسمت های اولش فکر کنی که چه قدر پدربزرگ ایسان ستمگره با اینکه پاش لب گوره ولی این قدر وابسته تاج و تخته که به پسر خودش رحم نکرد و این طور بی رحمانه کشتش

    پاسخ

    سلام
    بهترین سریال این لیست دونگی یا همان دونگ یی

    پاسخ

    این طوری آدم بیاد بگرده تو اینترنت دنبال فیلم های کره ای براش چرت و مسخره میشه.
    از تلویزیون که دوبله خوبی هم داره پخش داره ببینیم بهتره
    در این لیست بهترین فیلمش همون دونگی بود

    پاسخ

    جالبه این شیلا و گوریو و باکجه و…. نیم وجب کشور بودن به خودشون می‌گفتند امپراطوری!!!!
    آخرش هم که ذلت بار نابود شدند و از بین رفتن

    پاسخ

    به نظرم این سریال جانگ اوک جونگ ارزش اینترنت حروم ساختن و هدر دادن وقت نداره

    پاسخ

    سونگ ایل گوگ همون 15 سال پیش از بازیگری خودش رو کنار کشید

    پاسخ

    سریال جنگ گوریو – خیتان(مغول) رو ننوشتید

    پاسخ

    ولی سریالش دوبله نداره
    اگر هم از تلویزون پخش شود و دوبله صدا و سیما رو داشته باشه که خوبه

    ولی سریالش می‌توانست شروع بهتری داشته باشه
    نه اینکه همون قسمت اولش شاهد دیدن یه شاهزاده تبعیدی و یه حاکم ضعیف همچنین ملکه ای فتنه گر و مقاماتی خائن و به دنبال قدرت باشیم!
    با این شرایط باید هم مغول به فکر نابود ساختن و غارت گوریو باشه

    پاسخ

    فکر کردم قراره بیشتر سریال های جنگی و نظامی رو معرفی کنید
    اینکه بیشتر فیلم های خاله زنکی و سریال هایی برای دختران بود
    خب اگر می‌خواستیم فیلم رمان کره ای ببینیم مگر مریض بودیم که بیایم تو ژانر تاریخی دنبالش بگردیم؟!

    پاسخ

    رمان چیه باو

    دو قسمت سریال جنگ گوریو خیتان رو دیدم حالم بد شد

    پاسخ

    بهترین سریال بدرخش یا دیوانه شو هست واقعا عالیه من عاشقش شدم و همچنین سریال شکارچیان برده که دیگه حرف برا گفتن نداره به شدت شگفت انگیز

    پاسخ

    آقای ملکه و کیمیای روح و عاشقان ماه رو دیدم خیلی خوب بود یه چند تا سریال تاریخی دیگه میخوامم

    پاسخ

    سلطنت ابدی خوب بود طلوع ماه در رودخانه فوق‌العاده بود خودم می‌خوام پادشاه صاحب ماسک وببینم

    پاسخ

    بهترین سریال کره ای که من دیدم رویای فرمانروای بزرگ بود ❤️👌

    پاسخ

    به نظرم فیلمایی که جان هیوک بازی میکنه بی‌نظیره ،شکارچی برده ، کشور من
    سریال کیمیای روح و تاریخ آسدال هم به نظرم بهترینای کره هستن

    پاسخ

    سر استین قرمز ، کتاب خانواده گو ، عاشقان ماه
    اگه تحمل اشو ریختن پش از حد رو دارید این سه سریال رو ببینید
    نوکدو ، آقای ملکه ، فرمانروای نقابدار
    این سه سریال رو حتما ببینید

    پاسخ

    کیمیای روح هم بذار دیگه لیست کامله

    پاسخ

    شاهزاده جونگ میونگ از همه قشنگ تره

    پاسخ

    سلام من مسلمانم ولی این دلیل نمیشه فیلماشونو نبینم حتی توی تلوزیونم پخش شدن این فیلما

    پاسخ

    😒😏🤣 خدایا عقل رو میدادی اینا کجا بودن ….

    پاسخ

    اسم اون سریال که یارو از دنیای مدرن وارد دنیای چوسان میشه با کوله پشتی اینا چیه؟

    پاسخ

    سریال سرنوشت

    پاسخ