;
coinex

استخراج آهن از هوای مریخ رویای ساخت و ساز در این سیاره را عملی می‌کند؟

آیا می‌دانستید امکان استخراج آهن از هوای مریخ و خاک آن میسر است؟ این مسئله امید زیادی به دانشمندان برای آینده احتمالی بشر روی سیاره سرخ به همراه داشته است.

طبق بررسی‌های انجام شده توسط دانشمندان، خاک سیاره مریخ همانند آهنی است که ما روی زمین مشاهده می‌کنیم. اگر می‌خواهید بدانید که دانشمندان چگونه به این نتیجه رسیده‌اند با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: کشف یک اَبَر زمین زیست‌پذیر که تنها 37 سال نوری با ما فاصله دارد [+عکس]

استخراج آهن از هوای مریخ رویای ساخت و ساز در این سیاره را عملی می‌کند؟

همانطور که می‌دانید فلزات یکی از پر مصرف‌ترین مواد بروی کره زمین هستند که در امور بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این رو محققان برای به دست آوردن فلزات مورد نیاز به سیارات دیگر روی آورده‌اند.

اخیرا در ارتباط با این موضوع، دانشگاه تکنولوژی سوینبرن استرالیا یک تیم به سرپرستی پروفسور اکبر راحمدانی جهت تحقیق درباره استخراج فلزات از سیاره مریخ تشکیل داده است که به نتیجه وجود فلزات در سیاره مریخ دست یافته‌اند.

استخراج آهن از هوای مریخ

تیم دانشگاه سوینبرن پس از تحقیقات فراوان متوجه شدند که خاک، نور خورشید و هوا سبب پدید آمدن فلزات در مریخ می‌گردند. البته باید بدانید که در سیاره مریخ گاز مونوکسید کربن یا CO به جای اکسیژنی که بروی کره زمین است وجود دارد. با تابش نور خورشید مونوکسید گرم شده و سپس سبب پدید آمدن فرایند تشکیل فلزات می‌گردد.

محققان دانشگاه سوینبرن روش جدیدی را برای استخراج فلزات از طریق خاک مریخ به دست آوردند. در این روش نیازمند اکسیژن بسیاری هستند که از یک مرکز تولید اکسیژن که مجهزتر و بزرگتر از شرکت MOXIE است کمک گرفته‌اند.

در تاریخ 20 آوریل 2021 پروژه‌ای به نام MOXIE جهت تولید اکسیژن در مریخ تشکیل گردید. در این پروژه توانستند با استفاده از دی اکسید کربن موجود در مریخ اکسید جامد یا الکترولیت‌های سرامیکی بسازند.

این موضوع را بدانید که تمامی این پروژه نیازمند هزینه و زمان بسیاری برای سازمان‌های فضایی می‌باشد. البته استخراج فلزات از دیگر سیارات امری بسیار مهم و ضروری است. در صورت دستیابی و استخراج فلزات از سیاره مریخ دیگر نیازی به استخراج منابع موجود در زمین نمی‌باشد. رهبر تیم دانشگاه تکنولوژی سوینبرن پروفسور اکبر راحمدانی در این باره می گوید:

ما می‌خواهیم فلزات مورد نیاز خود را از سیارات تهیه کنیم. زیرا این امر سبب کاهش چشمگیر هزینه‌ها می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص استخراج آهن از هوای مریخ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر