;
coinex

آخرین سلفی های آخرالزمانی چگونه است؟ [+عکس]

اخیرا هوش مصنوعی دالی‌ای (DALL-E) بسیار خبرساز شده و در آخرین اقدام خود، تصاویری تحت عنوان آخرین سلفی های آخرالزمانی منتشر کرده است.

شرکت OpenAI مدتی است که یک هوش مصنوعی پیشرفته با نام DALL-E را توسعه داده که می‌تواند بنابر توضیحاتی که به آن ارائه می‌شود، تصاویری کاملا مرتبط با توضیحات بسازد. این قابلیت هوش مصنوعی دالی با عنوان ساخت تصویر از نوشتار چندی پیش اولین تست خود را با موفقیت گذراند.

بیشتر بخوانید: چین از ساخت مدل هوش مصنوعی در مقیاس مغز انسان خبر داد

آخرین سلفی های آخرالزمانی

توسعه‌دهندگان این هوش مصنوعی حالا و با توجه به قابلیت جذاب این مدل، تصمیم به آزمایش جالبی گرفته و از هوش مصنوعی خواسته‌اند تا با تکیه به توصیفات آخرالزمانی، آخرین سلفی‌های بشر در آخرالزمان و پیش از نابودی کره زمین را تولید کند. نتیجه کار بسیار هولناک است!

آخرین سلفی های آخرالزمانی چگونه است؟
سلفی آخرالزمانی

انتشار این تصاویر در فضای مجازی اما واکنش‌های مختلفی به دنبال داشته و یک کاربر اعلام کرده که با مشاهده این عکس‌ها با اختلال خواب مواجه شده است. برخی دیگر از کاربران نیز نظرهای طنز‌آمیزی در واکنش به سلفی‌های آخرالزمانی منتشر کرده‌اند. برای مثال یک نفر از اجبار به حضور در محل کار تا آخرین دقایق زمین گفته است.

یک کاربر دیگر نوشته تصور کنید که به خاطر یک جنگ شدید سا‌ل‌ها چهره خود را ندیده باشید و در زمان ثبت آخرین سلفی،‌ با چنین صحنه‌ای روبرو شوید، حتی تصور چنین چیزی نیز بسیار هولناک است. علاوه بر این،‌ برخی کاربران از وجود تعصب نژادی و جنسیتی در هوش مصنوعی دالی ای انتقاد کرده‌اند.

آخرین سلفی های آخرالزمانی چگونه است؟
آخریت تصاویر سلفی انسان در پایان جهان

در واقع سیستم هوش مصنوعی دالی ای عمومی است و از زمانی که نسخه دوم آن توسط شرکت OpenAI راه‌اندازی شده، از کاربران خواسته شده که با اضافه کردن توضیحاتی، به تولید تصاویر دقیق‌تر کمک کنند. بررسی‌های جدید اما حاکی از آن است که این تصاویر با تعصب نژادی و جنسیتی تولید شده‌اند. برای مثال اگر کاربر کلمه مدیرعامل را بنویسد، هوش مصنوعی تنها مردان سفید پوست را نشان می‌دهد و برای کلمه خدمه پرواز نیز، تنها از تصاویر زنان استفاده می‌کند.

در واکنش به این شرایط، شرکت OpenAI اعلام کرده که قصد دارد با تکنیک‌های جدیدی، مانع از رشد تعصب این هوش مصنوعی شود و در یک بروزرسانی جدید، کاربران تصاویری به شدت متنوع‌تر نسبت به نسخه حال حاضر خواهند دید. گفتنی است که اولین نسخه هوش مصنوعی دال ای در ژانویه 2021 در قالب یک تست محدود از روش‌های استفاده از هوش مصنوعی برای نمایش مفاهیم توسط OpenAI منتشر شد. نام این هوش مصنوعی نیز ترکیبی از نام سالوادور دالی (نقاش فقید اسپانیایی) و شخصیت انیمیشنی وال ای است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آخرین سلفی های آخرالزمانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (11 نظر)

    حالا میخوای باور کنی یا نه این همون قیامت الهی است مردگانی هستند که زنده شدند همه کنه کارنند هر کدام به یک نوع عذاب میشوند با دقت به عکسا خودتون متوجه میشد.

    پاسخ

    واقعا هم هوش مصنوعی همچین تصورات تکراری و ساده ای میتونه داشته باشه! بعدم همه زخمی و صورت زامبی شدن با اینهمه درد و عذابی که دارن چطور گوشیشون سالم مونده یا به فکر سلفی گرفتن افتادن ؟! نباید به فکر جان پناه باشن ؟ عایا

    پاسخ

    واقعا مغزاتون عیب داره چقدر روانی هستید آخه

    پاسخ

    کمی بیشتر دقت کنی این همون قیامت الهی است مردگانی زنده شدند حالا خود دانی میخوای باور بکن یا نکن

    پاسخ

    جون چه جیگر هایی

    پاسخ

    آخر الزمان؟ زمان که پایان نداره… حالا اگه باشیم رو این کره یا نه، این کره آبی و خاکی جز نابودی پایان دیگری نداره…

    پاسخ

    برو گمشوووو باباااا

    پاسخ

    همین عالم برزخ جهنم

    پاسخ

    وای من آخه اینو باید ۳ نصف شب میدیدم چه ترسناکهههه

    پاسخ

    😂😂😂😂👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻😱😰😨

    پاسخ

    قیامت=قدرت تفکر مستقل. احساس قدرت طلبی. فناوری هارپ پایان

    پاسخ