;
coinex

کاهش حجم معاملات NFTها در سه ماهه دوم سال 2022

ریزش سنگین بازار ارزهای دیجیتال به سایر بازارها نیز آسیب وارد کرده و از جمله تبعات خواب زمستانی کریپتو می‌توان به کاهش حجم معاملات NFTها در سه ماهه دوم سال 2022 اشاره کرد.

علی‌رغم شروع موفق توکن‌های غیرمثلی (NFT) در سال 2022، توکن‌های غیرمثلی در سه ماهه دوم سال عملکرد قابل قبولی از خود ارائه ندادند و علاقه عمومی کاربران به کلکسیون‌های دیجیتال رو به کاهش است.

بیشتر بخوانید:‌ آینده NFT ها در سال 2022 چگونه است؟

کاهش حجم معاملات NFTها

بر اساس گزارش NFT Industry مجله خبری Footprint Analysis، حجم معاملات NFTها در سه ماهه دوم سال 2022 حدود 41 درصد کاهش یافته است. بر اساس این گزارش که داده‌های کلی صنعت NFT را تجزیه و تحلیل می‌کند، علت اصلی افزایش علاقه‌مندی کاربران به معامله NFTها، ریزش بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود.

سرمایه‌گذاران در آن بازه زمانی سرمایه خود را از کریپتوها خارج کرده و اقدام به خرید کلکسیون‌های NFT هنری و آثار NFT بازی‌های بلاک چینی می‌نمودند. این تحولات مثبت بازار NFT را به سوی حجم معاملات فعال و بی‌سابقه سوق داد. حجم معاملات NFTها در سه ماهه اول سال 2022 به بالاترین حد خود یعنی 8.6 میلیارد دلار رسید.

کاهش حجم معاملات NFTها در سه ماهه دوم سال 2022

در اواسط ماه می، بازار کریپتو با چالش‌ سنگینی مواجه شد. تأثیرات این موضوع به راحتی در حجم معاملات NFTها قابل مشاهده بود. حجم معاملات NFT از 19.02 میلیارد دلار در سه ماهه اول به 11.26 میلیارد دلار در سه ماهه دوم کاهش یافت.

Finbold در اواسط ماه آپریل گزارش داده بود که حجم کل مبادلات NFTها در ابتدای سال 2022 از 54 میلیارد دلار فراتر رفته است. در روز اول ژانویه کل معاملات NFTها برابر با 16.94 میلیارد دلار بود. این میزان در 17 آپریل با رشد 222 درصد به 54.56 میلیارد دلار رسید.

در نظرسنجی‌های انجام شده در ماه ژوئن نیز مشخص شد که 64.3 درصد شرکت‌کنندگان تنها به منظور کسب درآمد اقدام به خرید NFTها می‌نمایند. با توجه به این آمار، کاهش حجم معاملات NFTها در سه ماهه دوم سال 2022 و همزمان با افزایش فشار نزولی بازار کریپتو منطقی است.

14.7 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که قصدشان از خرید NFT ورود به یک جامعه جدید است. تنها 12.4 درصد از شرکت‌کنندگان به هدف جمع‌ آوری آثار هنری دیجیتالی دست به خرید توکن‌های غیرمثلی می‌زنند. کمترین درصد شرکت کنندگان نیز گیمرها هستند. تنها 8.6 درصد از کاربران NFTها را برای دسترسی به بازی‌ها خریداری می‌کنند.

یبشتر بخوانید:

نظر شما درباره کاهش حجم معاملات NFTها در سه ماهه دوم سال 2022 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: finbold

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر