;
coinex

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro ؛ بهترین نسل چهار گوشی Poco

در ادامه قصد داریم به مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro ، دو محصول پرطرفدار پوکو بپردازیم. به نظر شما پیروز این میدان کدام گوشی است؟

شیائومی یک شرکت فعال در صنعت الکترونیک بوده که به دلیل تولید موبایل‌های باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه، توانسته شهرت جهانی به دست بیاورد. این شرکت در ابتدای فعالیت خود در صنعت الکترونیک، با نام اپل چینی شروع به کار کرده و پس از گذشت زمان، توانست در مناطقی مانند هند، نفوذ خود را افزایش داده و در نهایت، تبدیل به نامی مشهور در سراسر جهان شود. در حال حاضر، شیائومی یکی از پرفروش‌ترین شرکت‌ها در بازار موبایل است.

لی جون برای اولین‌بار، این برند را راه‌اندازی کرد و قبل از این کار، بیشتر در شرکت‌های UCWeb و Kingsoft کار کرده بود و سپس در آوریل 2010 این کمپانی تأسیس شد. او با کمک لی بین، مدیر سابق گوگل چینی و پنج نفر دیگر به نام‌های دکتر ژو گوانگپینگ (Z hou Guangping)، لی وانگیانگ (Li Wakqiang)، لیو دی (Liu De)، هانگ فنگ (Hong Feng) و وانگ کانگ کت (Wong Kong Kat)، شرکت شیائومی را بنیان نهاد.

پوکو برای نخستین بار در سال 2018 به‌عنوان یک خط تولید زیرمجموعه شیائومی شناخته شد. اما پس از مدتی از شیائومی جدا شد و به طور مستقل شروع به فعالیت خود کرد. این شرکت، موبایل‌های خود را دسته‌بندی کرده و در رده‌بندی سری متوسط رو به پایین، متوسط و متوسط روبه‌بالا منتشر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو شیائومی

مقایسه شیائومی 12 پرو و گلکسی S21 اولترا سامسونگ

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro

دستگاه پوکو F4 GT، در تاریخ 26 آوریل 2022 معرفی و در 28 آوریل 2022 عرضه شده است. قیمت این دستگاه حدود 600 دلار در نظر گرفته می‌شود. این تلفن همراه، عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته است رضایت افراد زیادی را جلب کند.

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro

برای اینکه به مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro بپردازیم، تمام قابلیت‌های این دو را مورد بررسی قرار خواهیم داد. گوشی پوکو M4 Pro در تاریخ 28 فوریه 2022 معرفی شده و در تاریخ 16 مارس 2022 در اختیار عموم قرار گرفته است. این دستگاه موبایل با قیمت نزدیک به 220 یورو در بازار موبایل به فروش می‌رسد.

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro از نظر طراحی و ساخت

گوشی پوکو F4 GT در ابعاد 162.5× 76× 8.5 میلی‌متر در بازار عرضه می‌شود. وزن این دستگاه 210 گرم بوده و دارای تریگرهای مگنتی مخصوص بازی‌های پاپ‌آپ است. شیشه روی صفحه از جنس گوریلاگلس Victus و پشت آن هم از جنس فریم‌ آلومینیومی است.

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro

گوشی دیگر یعنی پوکو M4 پرو 175.5 گرم وزن دارد. ابعاد این تلفن همراه 159.9× 73.9× 8.1  میلی‌متر است. این گوشی همانند دستگاه قبلی، شیشه رویی‌ آن از جنس گوریلاگلس Victus و شیشه پشتی آن از جنس فریم آلومینیومی است. از قابلیت‌های جذاب این گوشی، می‌توان به گواهی IP53 برای مقاومت در برابر گردوغبار اشاره کرد.

هر دو تلفن با دوربین ماژول سه‌گانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. دوربین‌های گوشی پوکو F4 GT در بخش بالایی و سمت چپ پشت این گوشی قرار گرفته است. همچنین دوربین‌های گوشی پوکو M4 Pro نیز در بالا و سمت چپ، اما در کادری مستطیلی قرار گرفته است و طراحی خاص‌تری دارد.

اگر قصد خرید گوشی Poco F4 GT را دارید، می‌توانید آن را در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و زرد خریداری کنید. اگر هم می‌خواهید گوشی پوکو M4 Pro را خریداری کنید، در رنگ‌های مشکی، آبی و زرد در بازار عرضه می‌شود.

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro از نظر نمایشگر

اولین موضوعی که در بخش نمایشگر این دو دستگاه به چشم‌ می‌آید، شبیه بودن نوع آن‌هاست. نمایشگر هر دو تلفن مذکور از نوع AMOLED است. این نوع نمایشگر کیفیت خیلی خوبی دارد و اغلب کاربرانی که از استفاده کرده‌اند، از این نوع نمایشگر رضایت داشته‌اند.

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro

نمایشگر گوشی پوکو F4 GT به ابعاد 6.67 اینچ (86.2 درصد نسبت نمایشگر به بدنه) در بازار موبایل عرضه می‌شود. از سوی دیگر نمایشگر پوکو  M4 Pro به ابعاد 6.43 اینچ (84.5 درصد نسبت نمایشگر به بدنه) در اختیار عموم قرار می‌گیرد. محافظ نمایشگر پوکو F4 GT از مدل کورنینگ گوریلاگلس Victus و محافظ نمایشگر پوکو M4 Pro از مدل کورنینگ گوریلاگلس 3 بوده که هر دو عملکرد بسیار خوبی داشته است.

هر دو دستگاه با 1080 × 2400 به بازار عرضه می‌شوند. نمایشگر پوکو F4 GT ، قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ را دارد و از HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. نرخ نوسازی این دستگاه 120 هرتز بوده و با روشنایی 800 نیت در حالت HBM در اختیار شما کاربران قرار می‌گیرد.

از طرف دیگر، پوکو M4 Pro دارای نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز بوده و از روشنایی 700 تا 1000 نیت پشتیبانی می‌کند. با توجه به این اعداد و ارقام، پوکو F4 GT پیروز این میدان خواهد بود چرا که نه تنها نسبت نمایشگر به بدنه بیشتر بوده، بلکه از نرخ نوسازی و روشنایی بیشتری نیز برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51 سامسونگ

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو و پوکو x3 پرو

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro از نظر پردازنده و سیستم عامل

پردازنده مرکزی پوکو F4 GT، هشت هسته‌ای است. این هشت هسته شامل یک هسته 3.00 گیگاهرتزی Cortex-X2 و سه هسته 2.50 گیگاهرتزی Cortex-A710 و گیگاهرتز Cortex-A76 و چهار هسته‌‌ 1.80  گیگاهرتزی Cortex-A510 می‌شود. علاوه بر این، در مقایسه پوکو M4 Pro با F4 GT از نظر پردازنده گرافیکی  باید گفت که گوشی اول، Mali-G57 MC2 و پردازنده گرافیکی گوشی دوم هم Adreno 730 است.

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro

موضوع دیگری که در مقایسه Poco F4 GT با Poco M4 Pro مشاهده می‌کنیم، سیستم‌عامل این دو تلفن همراه است. گوشی پوکو F4 GT دارای اندروید 12 و گوشی پوکو M4 Pro هم دارای اندروید 11 است. همچنین باید بدانید این دو دستگاه با سیستم عامل MIUI 13 در اختیار شما قرار می‌گیرد.

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro از نظر رم و فضای حافظه

در این مقایسه مشاهده می‌کنیم که گوشی پوکو F4 GT با رم 8 و 12 گیگابایت، به همراه حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro

این در حالی است که گوشی پوکو M4 Pro با دو نوع رم 6 و 8 گیگابایت به همراه فضای داخلی 128 و 256 گیگابایت عرضه می‌شود. پس شما این امکان را دارید که با پرداخت هزینه‌های متفاوت، تلفن‌هایی با رم و فضای ذخیره متنوعی دریافت کنید. فضای حافظه گوشی پوکو F4 GT از نوع UFS 3.1 و گوشی پوکو M4 Pro هم از نوع UFS 2.2 است.

طبق موضوعاتی که در این بخش از مقایسه پوکو M4 Pro با پوکو F4 GT گفتیم، به نظر می‌رسد که رم گوشی پوکو اف 4 جی تی بهتر باشد. البته باید به یاد داشته باشید که این تلفن همراه درگاه حافظه ندارد و نمی‌توانید فضای ذخیره آن را افزایش دهید بااین‌حال، گوشی پوکو M4 Pro دارای درگاه اختصاصی است و کاربران می‌توانند در صورت نیاز، فضای ذخیره گوشی خود را افزایش دهند.

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro از نظر دوربین

موضوعی که مقایسه Poco F4 GT با Poco M4 Pro باید به آن توجه داشته باشید، دوربین این دو دستگاه است.

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro

مقایسه پوکو M4 Pro با پوکو F4 GT

هر دو تلفن با دوربین ماژول سه‌گانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بدین ترتیب، دوربین اصلی (لنز واید) گوشی پوکو F4 GT با کیفیت 64 مگاپیکسل با دیافراگم 1.9 با قابلیت فوکوس خودکار عرضه می‌شود. دوربین اولترا واید این گوشی هم با کیفیت 8 مگاپیکسل و دیافراگم 2.2 به همراه پوشش 120 درجه در اختیار شما قرار می‌گیرد. در نهایت، لنز ماکرو این دستگاه هم با کیفیت 5 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4 عرضه می‌شود.

از سوی دیگر، در مقایسه Poco F4 GT با Poco M4 Pro مشاهده می‌کنیم که دوربین اصلی (لنز واید) تلفن همراه پوکو M4 Pro با کیفیت 64 مگاپیکسل و دیافراگم 1.8 و قابلیت فوکوس خودکار در دسترس همگان قرار می‌گیرد. دوربین اولترا واید این دستگاه هم با کیفیت 8 مگاپیکسل و دیافراگم 2.2 و پوشش 118 درجه عرضه می‌شود. در نهایت، شما می‌توانید از دوربین ماکرو این تلفن با کیفیت 2 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4 استفاده کنید.

هر دو دارای فلاش دوگانه LED به همراه قابلیت پانوراما هستند. همچنین هر دو دستگاه از قابلیت HDR نیز بهره‌مند هستند که باعث افزایش طرفداران آن‌ها می‌شود.

مقایسه پوکو M4 Pro با پوکو F4 GT
مقایسه پوکو M4 Pro با پوکو F4 GT

کیفیت فیلم‌برداری این دو دستگاه 1080 پیکسل در نظر گرفته می‌شود و همچنین با استفاده از گوشی پوکو F4 GT، شما این امکان را دارید که فیلم‌ها را با کیفیت 4K ضبط کنید. البته دیافراگم فیلم‌برداری گوشی پوکو F4 GT به‌اندازه 30، 60 و 120 و دیافراگم گوشی M4 Pro هم به‌اندازه 30 در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو اف 3

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro از نظر دوربین سلفی

دوربین سلفی گوشی Poco F4 GT با کیفیت 20 مگاپیکسل با دیافراگم 2.4 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، دوربین سلفی گوشی پوکو M4 Pro هم با کیفیت 16 مگابایت و دیافراگم 2.4 عرضه می‌شود. با دوربین سلفی این دستگاه‌ها می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل بگیرید.

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro از نظر اسپیکر

هر دو گوشی دارای اسپیکر استریو هستند. بدین ترتیب، شما می‌توانید صدای ویدئوها و بازی‌های ویدئویی را با بهترین و بالاترین کیفیت گوش کنید. علاوه بر این، گوشی پوکو F4 GT دارای چهار بلندگو است که صدا را با کیفیت فوق‌العاده‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد.

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro

گوشی پوکو F4 GT از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند. این در حالی است که گوشی پوکو M4 Pro از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر وجود این جک 3.5 میلی‌متری برای شما اهمیت زیادی دارد، حتما هنگام خرید به این موضوع توجه کنید.

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro از نظر باتری

هر دو تلفن‌های ذکرشده دارای باتری‌های لیتیوم پلیمری و غیر قابل تعویض هستند. این در حالی است که گوشی پوکو F4 GT با ظرفیت باتری 4700 میلی‌آمپر ساعت و گوشی پوکو M4 Pro هم با ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت در اختیار شما قرار می‌گیرد. بدین ترتیب، متوجه می‌شود که باتری گوشی M4 Pro بهتر از F4 GT است و ظرفیت بالاتری دارد.

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro

مقایسه پوکو M4 Pro با پوکو F4 GT

علاوه بر این، باید بدانید که هر دو تلفن‌های همراه از قابلیت فست‌شارژ برخوردار هستند. البته شارژر گوشی پوکو F4 GT از نوع 120 واتی و گوشی M4 Pro هم 33 واتی است. این بدان معنی است که گوشی پوکو F4 GT می‌تواند در مدتی کمتر از 17 دقیقه، کاملاً شارژ شود. از سوی دیگر، گوشی پوکو M4 Pro با شارژر 33 واتی، برای شارژ کامل نیاز به 58 دقیقه زمان دارد. پس اگر به دنبال دستگاهی هستید که بتوانید در زمان بسیار کوتاه آن را شارژ کنید، گوشی پوکو F4 GT با شارژر 120 واتی می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro از نظر اتصالات

شبکه بی‌سیم که شامل وای‌فای نسخه 802.11 دو بانده و هات‌اسپات است، در هر دو دستگاه به یک شکل یافت می‌شود. البته نسخه بلوتوث گوشی پوکو F4 GT بالاتر از گوشی پوکو M4 Pro بوده و 5.2 بوده درحالی‌که نسخه بلوتوث پوکو M4 Pro 5.0 است.

هر دو تلفن همراه از قابلیت‌های GPS، NFC و اینفرارد برخوردار هستند. بااین‌حال، گوشی پوکو F4 GT از قابلیت رادیو بهره‌مند نبود و گوشی پوکو M4 Pro دارای رادیو FM است. همچنین USB هر دو دستگاه مذکور از نوع C بوده و از OTG هم پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro

کلام آخر

مقایسه پوکو F4 GT با پوکو M4 Pro یکی از موضوعات مهمی است که ما در این نوشتار از تکراتو، به بررسی آن پرداختیم. همان طور که مشاهده کردید، این دو تلفن همراه قابلیت‌های مشابه بسیار زیادی دارند و تا حد زیادی شبیه به یکدیگر هستند. بااین‌حال، تفاوت‌های محسوسی نیز در آن‌ها مشاهده می‌شود که برای خرید، باید به آن‌ها توجه داشت. اگر شما نیز قصد خرید یکی از این دو دستگاه را دارید، در ابتدا نوشتار بالا را به‌دقت مطالعه کرده و سپس بهترین تصمیم را بگیرید.

سؤالات متداول

گوشی پوکو F4 GT بهتر است یا پوکو M4 Pro؟

همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، این دو تلفن همراه شباهت زیادی با یکدیگر دارند. اما به‌طورکلی، گوشی پوکو F4 GT بهتر از M4 Pro به نظر می‌‌رسد. زیرا این دستگاه دارای رم و اندروید بالاتری است.

باتری گوشی پوکو F4 GT بهتر است یا گوشی پوکو M4 Pro؟

از نظر ظرفیت باتری، گوشی پوکو با 5000 میلی‌آمپر بر ساعت، بهتر از گوشی پوکو F4 GT است. بااین‌حال، شارژر گوشی پوکو F4 GT بهتر بوده و می‌تواند در مدت‌زمان 17 دقیقه، گوشی را صددرصد شارژ کند.

بیشتر بخوانید:

.

دیدگاه شما درباره‌ی این دو گوشی چیست؟ به نظر شما کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر