;
coinex

نمایش درصد شارژ در iOS 16 ؛ آپشنی که از کاربران از مدت‌ها قبل منتظر آن بودند

با انتشار نسخه بتای iOS 16، یک قابلیت قدیمی و کاربردی به این پلتفرم بازگشت. حالا نماد نمایش درصد شارژ در iOS 16 در دسترس کاربران است.

بتای جدید iOS 16 یکی از قابلیت‌های قدیمی iOS را به گوشی‌های آیفون مجددا اضافه خواهد کرد. از زمان معرفی آیفون X در سال 2017، نشانگر درصد شارژ باتری به کنترل سنتر منتقل شده بود.

حال اما و با انتشار نسخه بتای جدید iOS 16، ظاهراً درصد شارژ باتری را در نوار وضعیت بالای نمایشگر ظاهر شده است و این می‌تواند برای طرفداران اتفاق جالبی باشد.

شرکت اپل در سال 2017 با معرفی آیفون X، تغییرات گسترده‌ای را در ظاهر محصولاتش اعمال کرد. از جمله این تغییرات می‌توان به حذف دکمه هوم و حاشیه‌ی اطراف صفحه‌نمایش آیفون اشاره کرد.

بنابراین آیفون X با بریدگی (ناچ) عرضه شد. این بریدگی باعث عدم وجود فضای کافی برای نشانگر درصد شارژ باتری شد. بنابراین اپل تصمیم گرفت که این نشانگر را به کنترل سنتر منتقل کند. اما بار دیگر این قابلیت بازگشته است.

بیشتر بخوانید: بهترین والپیپرها در iOS 16 ؛ زیباترین تصاویر پس زمینه

نمایش درصد شارژ در iOS 16

اخیرا اما اپل در روز 17 مرداد جدیدترین نسخه‌ی بتای iOS 16 را دردسترس توسعه‌دهندگان و کاربران عادی قرار داد. در این نسخه جدید و در شرایطی که همچنان فضای کافی برای نمایش وضعیت وای‌فای و کیفیت شبکه‌ی موبایل وجود دارد؛ درصد شارژ گوشی در داخل آیکون باتری به چشم می‌خورد.

با وجود این تغییر دیگر نیاز نیست برای چک کردن درصد شارژ باتری در گوشی از بالا به پایین سوایپ کنید چراکه با اضافه شدن قابلیت صفحه‌ نمایش همیشه‌ روشن به نسل بعد آیفون، این ویژگی کاربردی‌تر خواهد شد و بدون لمس گوشی می‌توان از درصد شارژ باتری آگاه شد.

باید توجه داشت که در حال حاضر نمایش درصد باتری در نوار وضعیت تنها در نسخه بتا iOS 16 بوده و مشخص نیست که به نسخه نهایی راه پیدا کند. نسخه نهایی iOS 16 تا پاییز امسال عرضه نمی‌شود. به نظر می‌رسد این قابلیت تنها برای توسعه‌دهندگان در دسترس می‌باشد. برای استفاده کاربران عمومی به نظر باید منتظر نسخه بتای عمومی باشیم. به منظور فعال‌سازی این قابلیت وارد منو تنظیمات و بخش باتری شوید و سپس گزینه‌ی Battery Percentage را فعال کنید.

نمایش درصد شارژ iOS 16
تنظیمات فعال سازی نمایش درصد شارژ در iOS 16

البته واکنش‌های توسعه‌دهندگان در ساعات گذشته نسبت به تغییر جدید iOS 16 در شبکه‌های اجتماعی چندان مثبت نبوده است. آن‌ها ادعا می‌کنند که حتی در زمانی که درصد کمی از شارژ باتری باقی‌ مانده است، همچنان آیکون شارژ باتری در حالت شارژ کامل باقی است تا امکان خواندن عدد آن وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نمایش درصد شارژ در iOS 16 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر