;
coinex

گلکسی زد فلیپ 4 (Galaxy Z Flip 4)‌ رسما رونمایی شد؛ مشخصات و قیمت

سامسونگ رویداد گلکسی آنپکد را برای رونمایی از دستگاه‌ها و گجت‌های جدید برگزار کرد. گلکسی زد فلیپ 4 یکی از گوشی‌های تاشویی است که در این رویداد معرفی شده که در ادامه، مشخصات آن را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بعد از مدت‌ها انتشار اخبار و گزارش‌های مختلف، سامسونگ بالاخره از گوشی‌های Galaxy Z Flip 4 و Galaxy Z Fold 4 رونمایی کرد. در این رویداد همچنین از گلکسی بادز 2 پرو و گلکسی واچ 5 نیز رونمایی شد.

سامسونگ در این رویداد، جایگاه خود به‌عنوان پیشرو در بازار گوشی‌های تاشو را اثبات کرد. گلکسی زد فلیپ 4 از لولاهایی باریک‌تر برخوردار شده و فاصله کمی بین دو لولا دیده می‌شود. این سبک طراحی باعث شده که دستگاه جمع‌وجورتر شود و مقاومت بیشتری دربرابر آسیب‌های احتمالی داشته باشد.

طراحی و ساختار گلکسی زد فلیپ 4

ابعاد گلکسی زد فلیپ 4 در حالت بسته، 84.9×71.9×17.1 میلی‌متر و در حالت باز شده، به 165.2×71.9×6.9 میلی‌متر می‌رسد. وزن این دستگاه 183 گرم است. پنل پشتی این دستگاه از جنس شیشه‌ ساخته شده که با گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می‌شود. فریم گلکسی Z Flip 4 از جنس آلومینیوم است تا مقاومت دستگاه در این قسمت‌های آسیب‌پذیر هم افزایش یابد.

گلکسی زد فلیپ 4 (Galaxy Z Flip 4)‌ رسما رونمایی شد؛ مشخصات و قیمت
مشخصات گلکسی زد فلیپ 4

این دستگاه از استاندارد IPX8 برخوردار شده است؛ این استاندارد از مقاومت دستگاه در عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه خبر می‌دهد. سامسونگ مدعی شده که این دستگاه مقاومت بالایی دربرابر سقوط و خط و خش دارد.

نمایشگر گلکسی Z Flip 4

اما درباره مشخصات نمایشگر گلکسی زد فلیپ 4 باید گفت که به نمایشگر 6.7 اینچی Foldable Dynamic AMOLED 2X مجهز شده که از نرخ نوسازی 120 هرتز، +HDR10، حداکثر روشنایی 1200 نیت، رزولوشن +FHD، نسبت تصویر 22:9 و تراکم پیکسل 426 ppi پشتیبانی می‌کند. حاشیه‌های اطراف نمایشگر داخلی نسبت به نسل قبلی کمی باریک‌تر شده و دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در قسمت طراحی پانچ قرار گرفته است.

نمایشگر کاور این گوشی نیز از نوع AMOLED بوده و در اندازه 1.9 اینچی ساخته شده است. نمایشگر کاور زد فلیپ 4 مثل زد فلیپ 3 از رزولوشن 260×512 پیکسل پشتیبانی می‌کند؛ اما با این تفاوت که قابلیت‌های آن بیشتر شده است.

گلکسی زد فلیپ 4 (Galaxy Z Flip 4)‌ رسما رونمایی شد؛ مشخصات و قیمت

سامسونگ در نمایشگر کاور، قابلیت‌هایی مثل گزینه‌های شخصی‌سازی مختلف، پنل‌ها و تم‌های شخصی‌سازی شده را ارائه کرده که قابلیت سینک شدن با رابط کاربری اصلی دستگاه را دارند. نمایشگر کاور، امکان پاسخ‌دهی به پیام‌ها با تبدیل گفتار به نوشتار و ایموجی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سامسونگ قابلیت‌های نرم‌افزاری و ویجت‌های مختلفی را برای استفاده از نمایشگر کاور Galaxy Z Flip 4 در نظر گرفته که از جمله آنها می‌توان به برقراری تماس با سه نفر از مخاطبان پر تماس، کنترل اشیاء هوشمند در خانه هوشمند و کارت‌های سامسونگ پی اشاره کرد.

تراشه و حافظه گلکسی Z Flip 4

سامسونگ برای پردازش و تامین قدرت این گوشی تاشو از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 (4 نانومتری) استفاده کرده است. گلکسی زد فلیپ 4 همراه با رم 8 و سه نسخه حافظه 128، 256 و 512 گیگبایتی به بازار می‌آید.

گلکسی زد فلیپ 4 (Galaxy Z Flip 4)‌ رسما رونمایی شد؛ مشخصات و قیمت

تنظیمات دوربین در پنل پشتی را دو لنز دوربین 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند. یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسل 1.8 µm که قابلیت پشتیبانی از OIS را دارد و دیگری یک لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم f/2.4 است که مشابه آن را در گلکسی زد فلیپ 3 هم دیده‌ایم. نمونه مشابه لنز اصلی 12 مگاپیکسلی در گوشی‌های گلکسی S20، گلکسی S21 و گلکسی Z Flip 3 وجود دارد. سامسونگ مدعی است که تنظیمات دوربین این گوشی جدید، نسبت به نسل قبلی بهینه‌سازی شده است.

نرم افزار گلکسی زد فلیپ 4

در بررسی مشخصات نرم‌افزاری گلکسی زد فلیپ 4 نیز باید گفت که این اسمارت فون تاشو، اندروید 12 و رابط One UI 4.1 را اجرا می‌کند. سامسونگ در بخش نرم‌افزاری، ویژگی FlexMode را ارائه کرده که بهینه‌سازی‌هایی را در تجربه کاربری استفاده از برنامه‌هایی مثل گوگل میت، Zoom و Facebook Messenger در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

گلکسی زد فلیپ 4 (Galaxy Z Flip 4)‌ رسما رونمایی شد؛ مشخصات و قیمت

تاچ‌پد فلکس مود که از کنترل‌های مخصوصی برخوردار شده، روی اپلیکیشن‌های مختلفی پشتیبانی می‌شود. علاوه‌براین، قابلیت‌ باز کردن چندین پنجره همزمان نیز به کاربر اجازه می‌دهد که چندین اپلیکیشن را روی دو نمایشگر داخلی به‌صورت مجزا باز کند.

باتری گلکسی Z Flip 4

از دیگر مشخصات گلکسی زد فلیپ 4 می‌توان به باتری 3700 میلی آمپرساعت اشاره کرد که از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند. برای مقایسه بهتر، بد نیست بدانید که گلکسی زد فلیپ 3 به باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی مجهز بود که با سرعت 15 وات شارژ می‌شد.

گلکسی زد فلیپ 4 (Galaxy Z Flip 4)‌ رسما رونمایی شد؛ مشخصات و قیمت

رنگ بندی و قیمت گلکسی Z Flip 4

گلکسی Z Flip 4 در رنگ‌های گرافیت، صورتی طلایی، بنفش و آبی به بازار می‌آید. علاوه‌براین، نسخه بسپوک نیز در ارائه شده و کاربران می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت سامسونگ، 75 ترکیب رنگ منحصربه‌فرد را برای خود سفارش دهند.

قیمت گلکسی زد فلیپ 4 در نسخه پایه (رم 8 و حافظه 128 گیگابایتی)، معادل 999 دلار تعیین شده است. علاقه‌مندان می‌توانند از همین حالا این دستگاه را سفارش دهند. فروش رسمی این گوشی از 26 اوت (4 شهریور) آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مشخصات گلکسی زد فلیپ 4 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    به هیچ عنوان نخرید .من خریدم بعد یک ماه تاچ و ال سی دی خود به خود از وسط سکست وتعمیر نمیشه

    پاسخ