;
coinex

گلکسی زد فولد 4 (Galaxy Z Fold 4) رسما رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات فنی

کمپانی سامسونگ دقایقی پیش و در جریان رویداد رونمایی رسمی خود، از گلکسی زد فولد 4 – Galaxy Z Fold 4 با عنوان برترین تاشو بازار رونمایی کرد. در این رویداد از گلکسی زد فلیپ 4، گلگسی بادز 2 پرو و گلکسی واچ 5 نیز رونمایی شد.

رویداد رونمایی سامسونگ با مروری بر تاریخچه مختصر گوشی‌های هوشمند تاشو، از نسل اول زد فلیپ تا نسل سوم آغاز شد. سامسونگ در این رویداد مدعی شد که دو نسل اول تاشوهای سری Z، صرفا قرار بود تا مفهوم گوشی تاشو هوشمند را تعریف کنند.

نسل سوم زد فولد نیز بر بهبود دوام، چندوظیفگی و پشتیبانی از قلم S تمرکز داشت. به گفته سامسونگ، نسل چهارم گوشی‌های تاشو سری زد فولد، با ارگونومی بهتر، ویژگی‌های بهره‌وری بیشتر و بهبودهای چشمگیر در بخش دوربین،‌ برترین نسل گوشی‌های تاشو خواهد بود. پیش از این معرفی گلکسی زد فلیپ 4 را برایتان نوشتیم و حال نوبت به گلکسی زد فولد 4 رسیده است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های تاشو یا Foldable

گلکسی زد فولد 4 (Galaxy Z Fold 4)

گلکسی زد فولد 4 (Galaxy Z Fold 4) رسما رونمایی شد

گلکسی Z Fold 4 چیزی در حدود 3.1 میلی‌متر کوتاه‌تر از نسل قبلی خود است، اما عرض آن تغییری نداشته و در حالت بسته دقیقا همان ابعاد 67.1 میلی‌متری را دارد. با این وجود، حاشیه‌های باریک‌تر این امکان را برای کمپانی کره‌ای فراهم کرده تا نمایشگر را در حد 2.7 میلی‌متر عریض‌تر کند. این مسئله نسبت تصویر کشیده 24.5:9 را به نسبت تصویر معقول‌تر اما همچنان بلند 23:9 تغییر می‌دهد.

در حال باز شده، مدل جدید گوشی تاشو سامسونگ اما 2 میلی‌متر عریض‌تر است. باز هم البته به لطف یک قاب نازک‌تر، سامسونگ نمایشگری تا 3.1 میلی‌متر عریض‌تر در این بخش تعبیه کرده است. ضخامت دستگاه نیز نسبت به نسل قبل کاهش داشته و در حالت باز 6.3 میلی‌متر و در حالت بسته 15.8 میلی‌متر است. این ابعاد در نسل قبل به ترتیب 6.4 و 16 میلی‌متر بودند. گفتنی است که وزن دستگاه نیز در حدود 8 گرم سبک‌تر شده و به 263 گرم رسیده است.

نمایشگر داخلی گلکسی زد فولد 4 مطابق انتظار ابعاد 7.6 اینچی در حالت باز دارد. نسبت تصویر البته به 6:5 رسیده که در نسل قبل 6.2:5 بود. به مانند سری پیشین، این نمایشگر هم نرخ نوسازی متغیر تا 120 هرتز و حداکثر روشنایی 1000 نیت دارد. نکته جالب توجه اینکه آن بخش از نمایشگر که روی دوربین سلفی زیرنمایشگر قرارگرفته است، تراکم پیکسلی بیشتری دارد تا دوربین کمتر احساس شود!

قاب دستگاه از آلومینیوم آرمور ساخته شده و نمایشگر و پنل پشتی در هر دو سو با محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس حفاظت می‌شوند. این تاشو جدید همچنین دارای گواهی IPX8 برای مقاومت در برابر آب است (می‌توان آن را در عمق 1.5 متری آب شیرین به مدت 30 دقیقه غوطه‌ور کرد). سامسونگ علاوه بر این هر دو گوشی جدید تاشو جدید خود را برای 200000 بار باز و بسته شدن تضمین کرده است.

گلکسی زد فولد 4 (Galaxy Z Fold 4) رسما رونمایی شد

دوربین اصلی گلکسی زد Fold 4 ماژولی سه‌گانه یادآور مجموعه دوربین‌های گلکسی S22 و S22 پلاس است. ماژولی شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی که البته لنز بزرگتری برای جذب نور بیشتر دارد و به OIS و EIS مجهز است.

دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی جدید نیز به لطف بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری (از 2 برابر) همه چیز را نزدیکتر می کند و زوم فضایی دیجیتال تا 30 برابر بزرگنمایی را به همراه دارد. دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی تغییر چندانی نکرده است اما همچنان کیفیت قابل قبولی دارد.

دوربین روی صفحه نمایش کاور یک سنسور 10 مگاپیکسلی (f/2.2) است و دوربین زیر نمایشگر، همچنان برای خروجی تصاویر 4 مگاپیکسلی (f/1.8) به binning وابسته است.

گلکسی زد فولد 4 (Galaxy Z Fold 4) رسما رونمایی شد

در Z فولد 4 فرم تاشو برخی از حالت‌های عکسبرداری منحصر به فرد را فعال می‌کند. به عنوان مثال، هنگام بزرگ‌نمایی، یک «نقشه بزرگ‌نمایی» روی نیمی از صفحه نمایش مشاهده می‌کنید که کادربندی عکس را آسان‌تر می‌کند.

در بحث از سخت‌افزار، Samsung Galaxy Z Fold4 به چیپست پرچمدار کوالکام؛ اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مجهز شده که در بازارهای جهانی در نسخه‌هایی با 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. البته گفته شده که یک گزینه با حافظه داخلی 1 ترابایتی نیز صرفا در برخی بازارهای خاص در دسترس خواهد بود که تنها از Samsung.com به فروش می‌رسد.

به مانند نسل پیش، باتری همچنان یک سلول 4400 میلی‌آمپر ساعتی است اما در عوض فناوری شارژ سریع 25 واتی اندکی بهبود نسبت به نسل قبل دارد. درواقع حالا تنها با 30 دقیقه شارژ، باتری تا 50 درصد شارژ می‌شود. گفتنی است این دستگاه از شارژ بی‌سیم 15 واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر همه این‌ها، سامسونگ امسال با همکاری شرکای خود، سعی در ارائه یک تجربه نرم‌افزاری بسیار بهبودیافته نسبت به نسل قبل داشته است. اکنون یک نوار وظیفه مانند رایانه شخصی در پایین وجود دارد (شبیه به DeX) که به شما امکان دسترسی فوری به برنامه‌های مورد علاقه خود، برنامه‌های اخیر و ترکیبات یکسان برنامه را می‌دهد.

گلکسی زد فولد 4 (Galaxy Z Fold 4) رسما رونمایی شد

برای مثال جالا می‌توانید فیسبوک و مسنجر فیس‌بوک را در کنار هم داشته باشید (یا حتی سه یا چند برنامه در یک زمان). فیس‌بوک خود برای صفحه نمایش 7.6 اینچی بهینه شده است و تایم‌لاین کامل شما را به همراه منو نشان می‌دهد.

علاوه بر این، یوتیوب، نتفلیکس، دیزنی پلاس و مایکروسافت تیمز نیز حالا متناسب با فرم تاشو گوشی‌های سامسونگ بهینه‌سازی شده‌اند تا برخی کاربردهای خاص داشته باشند. برخی از برنامه‌های به خصوص با صفحه‌نمایش داخلی کاربردهای خاصی ارائه می‌دهند.

حالا یک حالت فلکس (Flex Mode) نیز وجود دارد که با آن می‌توانید گوشی را به حالت یک لپ‌تاپ قرار دهید،‌ در این شرایط با قرار دادن گوشی روی سطوح صاف می‌توانید از آن بهترین استفاده برای ضبط ویدیو را داشته باشید، آن‌هم بدون استفاده از سه‌پایه یا موارد مشابه.

گلکسی زد فولد 4 سامسونگ در سه رنگ مشکی، بژ و خاکستری به زودی و با قیمت‌های 1800 یورو برای نسخه 12/256 گیگابایتی، 1920 یورو برای نسخه 12/512 گیگابایتی و البته 2160 یورو برای نسخه 1 ترابایت/512 گیگابایتی در دسترس قرار می‌گیرد. پیش سفارش از امروز شروع شده اما اولین تحویل‌ها در تاریخ 25 آگوست خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سامسونگ گلکسی زد فولد 4 (Galaxy Z Fold 4) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)