;
coinex

موتو ایکس 30 پرو (Moto X30 Pro) رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

بعد از مدت‌ها شایعه و افشاگری و البته در شرایطی که تقریبا همه اطلاعات موتو ایکس 30 پرو فاش شده بود، کمپانی موتورولا لحظاتی پیش از این گوشی رونمایی کرد.

موتورلا امروز و لحظاتی پیش رویدد رونمایی 3 محصول جدید خود که از 2 آگوست به امروز 11 آگوست منتقل شده بود را برگزار کرد. در جریان این کنفرانس، موتورولا مطابق انتظار و شایعات پیشین از 3 گوشی جدید رونمایی کرد که یکی شامل موتو X30 Pro به عنوان یکی از موردانتظارترین پرچمداران بازار نیز می‌شد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های موتورولا (Motorola)

مشخصات و قیمت موتو ایکس 30 پرو (Moto X30 Pro)

موتو ایکس 30 پرو (Moto X30 Pro) رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

همانطور که پیش از این نیز گفتیم، تقریبا از مدت‌ها پیش از اولین تاریخ تعیین شده برای رویداد موتورولا هم، جزئیات و مشخصات فنی Moto X30 Pro لو رفته بود. این گوشی لبه‌های خمیده در دو طرف دارد و در پنل پشتی آن یک ماژول سه‌گانه دوربین با طراحی مشابه با جزیره دوربین‌ها در شیائومی 12 دیده می‌شود.

برای دوربین سلفی، در مرکز بالای نمایشگر یک حفره پانچ تعبیه شده و در سمت راست موتو Edge X30 نیز دکمه‌های پاور و تنظیم صدا قرار دارند. در لبه پایینی دستگاه نیز پورت USB Type C، شیار سیم‌کارت و خروجی صدا به چشم می‌خورد.

در مورد نمایشگر، موتورولا برای پرچمدار جدید و قدرتمندش از یک پنل POLED در ابعاد 6.73 اینچی با رزولوشن FHD پلاس و نرخ نوسازی 144 هرتزی استفاده کرده است که لبه‌های منحنی در طرفین دارد. اسکنر اثرانگشت هم از نوع ادغام شده با نمایشگر است.

موتو ایکس 30 پرو (Moto X30 Pro) رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

در بخش سخت‌افزاری، موتو ایکس 30 پرو با پردازنده این روزها محبوب گوشی‌های پرچمدار، یعنی کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 عرضه شده که مبتنی بر فرایند 4 نانومتری TSMC ساخته شده و نسل به 8 نسل 1 پیشرفت‌های قابل توجهی دارد.

این پردازنده همچنین با حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 ترکیب می‌شود و مجموعا قدرت پردازشی خاصی به گوشی ایکس 30 پرو می‌بخشد.

موتو ایکس 30 پرو (Moto X30 Pro) رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

این گوشی همچنین دارای باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع 125 واتی پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که دستگاه می‌تواند تنها در 7 دقیقه تا 50 درصد و در تنها 19 دقیقه 100 درصد شارژ شود. ایکس 30 پرو حتی از شارژ سریع بی‌سیم 50 واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

مورد انتظارترین بخش در مورد موتو ایکس 30 یا به عبارت بهتر، پرشایعه‌ترین بخش مربوط به دوربین است. جایی که پرچمدار رده‌بالای موتورولا از مدت‌ها پیش به عنوان اولین گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی تایید شد. ایکس 30 همانطور که گفتیم در پنل پشتی خود میزبان یک ماژول برآمده و 3 گانه دوربین است که سنسور اصلی آن مطابق انتظار و شایعات پیشین، همان سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 سامسونگ با اندازه 1/1.22 اینچ است.

موتو ایکس 30 پرو (Moto X30 Pro) رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

دوربین 200 مگاپیکسلی جدید همچنین دارای یک فناوری کاملا جدید با نام Chameleon Cell است؛ یک فناوری binning پیکسلی که بسته به محیط از طرح‌بندی پیکسل‌های دو در دو، چهار در چهار یا کامل پیکسل استفاده می‌کند. این سنسور همچنین می‌تواند ویدیوهایی با وضوح 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه را ضبط کند. در مورد دو سنسور دیگر، اولین مورد یک لنز اولتراواید 50 مگاپیکسلی است که با یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی همراه شده است. دوربین سلفی نیز سنسوری 60 مگاپیکسلی است.

موتورولا ایکس 30 پرو یک گوشی پرچمدار،‌ اما به طرز عجیبی خوش‌قیمت است! قیمت این گوشی از 3699 یوان (تقریبا 549 دلار آمریکا) برای مدل پایه 8 گیگابایت رم/ 128 گیگابایت حافظه داخلی شروع می‌شود. نسخه بالاتر با 12 گیگابایت رم/ 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، 4199 یوان (تقریباً 623 دلار آمریکا) قیمت دارد و در نهایت مدل رده بالای 12 گیگابایت/ 512 گیگابایت، برچسب قیمت 4499 یوان (تقریبا 668 دلار آمریکا) دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص موتو ایکس 30 پرو (Moto X30 Pro) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر