;
coinex

کشف مکانیزم تکثیر ویروس کرونا ؛ پاندمی به پایان می‌رسد؟

دانشمندان خبر از کشف مکانیزم تکثیر ویروس کرونا داده‌اند که با حمله به آن می‌توان مانع از گسترش بیماری در بدن فرد شد و حتی شاید بتوان پاندمی را کنترل کرد.

دانشمندان با اعلام کشف چگونگی تشکیل ساختاری که به نام کلاهک RNA شناخته می‌شود گفته‌اند که این به معنای کشف مکانیسم تکثیر ویروس کرونا است و می‌تواند راهکارهای جدیدی برای مقابله با کرونا را در اختیار ما قرار دهد.

بیشتر بخوانید: واکسن مخصوص امیکرون تا اکتبر از راه می‌رسد

کشف مکانیزم تکثیر ویروس کرونا

کشف مکانیزم تکثیر کرونا ؛ پاندمی به پایان می‌رسد؟

گروهی از محققان در مرکز مطالعاتی UT Southwestern دریافته‌اند که چگونه ویروس SARS-CoV-2 که منجر به بیماری کرونا می‌شود، ساختار کلاهک RNA را می‌سازد که در تکثیر موفقیت‌آمیز ویروس نقشی حیاتی دارد.

نتایج این مطالعه که اخیرا در مجله Nature به چاپ رسیده است، می‌تواند منجر به کشف راهبری جدید برای حمله به ویروس کرونا باشد که حتی موثرتر از روش‌های فعلی است. کرونا تا امروز در سراسر جهان منجر به درگیری 600 میلیون نفر و البته مرگ 6 میلیون نفر شده است.

وینسنت تاگلیابراچی، نویسنده این مقاله و دانشیار زیست‌شناسی مولکولی در موسسه پزشکی هاروارد در این باره گفته:

ما بسیار هیجان‌زده هستیم تا علیه این دامنه پروتئینی برای مهار تشکیل کلاهک RNA یک رویکرد کاملا جدید ارائه دهیم. در صورتی که این روش موفقیت‌آمیز باشد و داروهایی را برعلیه این دامنه پروتئین تولید کنیم، می‌توانیم کرونا را به نحوی جدید درمان کنیم.

ویروس کووید از مولکول ژنتیکی اسید ریبونوکلئیک یا RNA برای ارائه دستورالعمل‌ها به سلول‌های آلوده استفاده می‌کند تا نسخه‌های بیشتری از ویروس ساخته شود. یک کلاهک مولکولی در یک انتهای RNA ویروسی فعالیت‌های مختلفی را برای تحقق این هدف انجام می‌دهد.

کشف مکانیزم تکثیر کرونا ؛ پاندمی به پایان می‌رسد؟

یکی از فعالیت‌های این کلاهک، مخفی کردن RNA از سیستم سلولی میزبان و آنزیم‌های سلولی است که منجر به تجزیه آن می‌شوند. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت اگر ویروس این کلاهک RNA را نداشته باشد، این فرآیندها متوقف می‌شود و عفونت در بدن گسترش پیدا نمی‌کند. دکتر تاگلیابراچی می‌گوید:

در مبارزه طولانی مدت با کرونا، ما به داروهای ضدویروسی نیاز داریم که بخش‌ها و جنبه‌های مختلف چرخه حیات ویروسی را هدف قرار دهند. حالا با یافتن مکانیسم حیاتی در تکثیر ویروس کرونا، می‌توانیم دسته جدیدی از داروها را روانه بازار کنیم که می‌توانند از همان ابتدا تکثیر ویروس در بدن را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره کشف مکانیزم تکثیر ویروس کرونا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر