;
coinex

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو F4 جی تی شیائومی ؛ گران‌تر همیشه بهتر نیست!

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو F4 جی تی شیائومی دو محصول حرفه‌ای از این کمپانی موفق در ادامه آمده است. با ما همراه باشید و این جدال جذاب را از دست ندهید.

گوشی پوکو X4 Pro محصول کمپانی چینی پوکو است که می‌تواند جایگزین خوبی برای پوکو X3 Pro باشد. این گوشی با پردازنده اسنپدراگون، نمایشگر فوق العاده باکیفیت امولد، باتری قدرتمند با سرعت شارژ فضایی و طراحی متفاوت نسبت به نسل قبلی وارد بازار شده که در کنار تمام این ویژگی‌ها دوربین بسیار باکیفیتی نیز دارد.

به نقل از Techtrends.news، این گوشی نسبت به نسل قبلی تغییراتی داشته و از کاربری گیمینگ به کاربری مالتی مدیا در کنار گیمینگ تغییر یافته است.

در مقابل گوشی پوکو F4 GT نیز به طور اختصاصی برای بازی‌های ویدئویی ساخته و طراحی شده است که کاربران گیمر، مشتاق عرضه این گوشی گیمینگ پوکو بودند.

گوشی گیمینگ Poco F4 GT مجهز به نسخه جدید پردازنده اسنپدراگون، نمایشگری پر سرعت و باکیفیت بالا، دوربین مناسب به همراه پکیج باتری قدرتمند و تریگرهای مکانیکی مخصوص بازی است، که باعث محبوبیت این گوشی شد‌اند.

این دو گوشی که هر دو از محصولات پوکو هستند بسیار پرطرفدارند و کاربران بسیاری از آنها استفاده می‌کنند. اگر شما قصد خرید یکی از این مدل‌ها را دارید با مقایسه POCO X4 Pro با Poco F4 GT همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A72 ؛ جدال میان‌رده‌ها

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو F4 جی تی شیائومی

مقایسه پوکو F4 جی تی با پوکو X4 پرو که در ادامه انجام شده است در مورد برتری هر کدام از مدل‌ها و قابلیت‌های آنها اطلاعات کاملی به ما می‌دهد. شما می‌توانید با خواندن ادامه این مطلب با امکانات حرفه‌ای هر دو مدل آشنا شوید.

مقایسه پوکو F4 جی تی با پوکو X4 پرو از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

پوکو X4 پرو تنها 8.1 میلی متر ضخامت دارد و با ابعاد 164.2 در 76.1 میلی متر ساخته شده است. این گوشی بیشتر از عرض طول دارد و با یک گوشی کشیده طرف هستیم. گوشی پوکو ایکس 4 پرو 205 گرم وزن دارد که دلیلش را می‌توان استفاده از باتری حجیم و لنزهای بزرگ دانست اما به دلیل باریک و کشیده بودن وزن گوشی شما را اذیت نمی‌کند.

این گوشی از گواهی IP53 استفاده می‌کند و به این معنی است که در برابر پاشش قطرات آب مقاوم است نه در برابر فشار مستقیم آب. قاب پشتی گوشی تلفیقی از شیشه و پلاستیک یا همان گلاستیک است، این قاب مانند آینه عمل می‌کند و متاسفانه کثیفی و خط و خش را زیاد جذب می‌کند.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو F4 جی تی شیائومی

با نگاه به قاب پشتی اولین چیزی که چشمان شما را به خود جذب می‌کند، ماژول دوربین بیش از حد بزرگ آن است که به شکل مستطیل است. در سمت چپ آن سه حسگر دوربین و یک فلش LED قرار گرفته است. در سمت راست آن شاهد دکمه‌های کاهش و افزایش حجم صدا و دکمه پاور هستیم. خوشبختانه حسگر اثرانگشت با دکمه پاور تلفیق شده که عملکرد بسیار خوب و سریعی به نسبت حسگر زیر نمایشگر دارد.

روی فریم سمت چپ المان خاصی وجود ندارد اما در فریم پایینی اسپیکر اول، میکروفون اول، درگاه شارژ تایپ C و درگاه سیم کارت وجود دارد. پوکو X4 Pro قابلیت پشتیبانی از دو سیمکارت را دارد که اسلات دوم سیمکارت با درگاه کارت حافظه یکی است.

روی فریم بالایی هم ابتدا پورت جک 3.5 میلی متری به چشم می‌خورد، در کنار آن اسپیکر دوم، میکروفون دوم و حسگر مادون قرمز وجود دارد.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو F4 جی تی شیائومی

در ادامه به بررسی F4 GT می‌پردازیم. این گوشی گیمینگ جدید پوکو طراحی متفاوتی نسبت به بسیاری از دیگر محصولات این کمپانی دارد. روی قاب پشتی پوکو F4 GT یک سری طرح مخصوص حک شده‌اند. فلش LED دستگاه با نماد خاص رعد و برق که از سرعت بالای این گوشی حکایت دارد کنار ماژول مستطیلی شکل دوربین قرار دارد.

داخل ماژول دوربین اصلی پوکو F4 GT دو نشانگر LED با نورپردازی RGB قرار گرفته‌اند. این نشانگرها جلوه خاصی به گوشی می‌بخشند. اصلی‌ترین ویژگی که سبب می‌شود این گوشی مناسب بازی کردن باشد، دکمه‌های مغناطیسی هستند که روی فریم آن قرار دارند.

این دکمه‌های مغناطیسی دارای اسلایدر مخصوص هستند که وظیفه قفل یا باز کردن آن‌ها را بر عهده دارد. دلیل وجود اسلایدرها این است که هنگام استفاده عادی، دکمه‌ها با فریم هم‌سطح شده و مزاحمتی برای در دست گرفتن گوشی ایجاد نکنند.

سه میکروفون، درگاه Type-C، فرستنده مادون قرمز و خشاب سیم‌کارت نیز از دیگر جزئیاتی هستند که در این قسمت دیده می‌شوند. دکمه‌های ولوم به دلیل کمبود فضا، روی لبه سمت چپ گوشی مستقر شده‌اند و خبری از جک هدفون نیست.

در مورد قاب جلویی این گوشی گیمینگ باید گفت که بر خلاف قسمت‌های دیگر، طراحی کاملا عادی دارد و هیچ چیز اضافی در آن دیده نمی‌شود. با توجه وزن ٢١٠ گرمی پوکو F4 GT، استفاده طولانی‌مدت از این دستگاه ممکن است برای برخی از کاربران خسته‌کننده باشد.

قاب پشتی شیشه‌ای و فریم فلزی این گوشی در کنار شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس روی نمایشگر، سبب می‌شوند تا این گوشی گیمینگ کاملا خوش ساخت باشد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت ؛ پرچمدارانی اقتصادی

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو ؛ نزاع پرچمداران

مقایسه پوکو F4 جی تی با پوکو X4 پرو از نظر صفحه نمایش

پوکو X4 پرو یک نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED را بکار گرفته که کیفیت بسیار بالایی دارد. رزولوشن Full HD در کنار تراکم پیکسلی عالی 395 پیکسل در هر اینچ، باعث می‌شود فیلم دیدن روی آن تبدیل به یک سرگرمی روتین برای شما شود.

همچنین صفحه نمایش گوشی پوکو X4 از قابلیت HDR و دامنه رنگی DCI-P3 نیز پشتیبانی می‌کند و رنگ‌ها را به صورت جذاب و واقعی نمایش می‌دهد. نرخ‌ نوسازی فوق‌العاده 120 هرتزی، وب گردی و بازی کردن با پوکو X4 پرو را برای شما جذاب و روان ‌می‌کند.

مقایسه پوکو F4 جی تی با پوکو X4 پرو

حداکثر روشنایی صفحه به 1200 نیت می‌رسد و حتی زیر نور مستقیم آفتاب، به سادگی می‌توانید با آن کار کنید. البته پیش فرض آن روی 700 نیت تنظیم شده تا شارژ کم‌تری مصرف کند. ویژگی Always on DisPlay یا همان نمایشگر همیشه روشن نیز در پوکو ایکس ۴ وجود دارد و مصرف باتری بهینه صفحه نمایش، از دیگر نکات قوت آن است.

پوکو برای محافظت بیشتر، قاب جلو را با گوریلاگلس 5 پوشانده تا خیال کاربران از خط و خش و همینطور ضربه دیدن گوشی راحت باشد. در کل هیچ نقص و مشکلی در نمایشگر پوکو ایکس ۴ وجود ندارد و برای یک میان‌رده بسیار عالی است.

در مورد پوکو F4 GT نیز باید گفت که نمایشگری باکیفیت دارد و خبری از رزولوشن بالاتر مانند QHD یا نرخ تازه‌سازی بیشتر نیست. نمایشگر 6.67 اینچی OLED در این تلفن هوشمند، وضوحی برابر با 1080×2400 پیکسل، نسبت 20:9 و تراکم 395 پیکسل در هر اینچ دارد و نرخ تازه‌سازی در آن به 120 هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی یا (touch sampling rate) به 480 هرتز می‌رسد.

نمایشگر گوشی گیمینگ شیائومی از فناوری +HDR10 هم پشتیبانی می‌کند تا چنین مشخصاتی در این بازه قیمتی واقعا ایده‌آل باشد. شدت روشنایی صفحه در این گوشی نیز در سطحی بسیار مطلوبی است.

در مورد نرخ تازه‌سازی باید گفت که کاربران می‌توانند یکی از دو حالت پیش‌فرض یا Default با نرخ 60 هرتز و همچنین سفارشی یا Custom را با نرخ 120 هرتز را انتخاب کنند.

مقایسه POCO X4 Pro با Poco F4 GT از نظر دوربین

یک دوربین سه‌گانه در پنل پشتی گوشی پوکو X4 پرو شیائومی تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی و دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی است.

دوربین اصلی این گوشی از یک لنز ۲۴ میلی‌متری با دیافراگم f/1.9 بهره می‌برد؛ درحالی که دوربین فوق عریض از لنزی با دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کند که از نظر مشخصات فنی با شیائومی ۱۱ لایت 5G NE برابری می‌کند.

مقایسه پوکو M4 پرو با پوکو X4 پرو

دوربین ماکرو نیز برای عکاسی نزدیک از سوژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین گوشی پوکو X4 پرو شیائومی برای ثبت عکس‌های سلفی، به دوربینی با حسگر ۱۶ مگاپیکلسی مجهز شده است.

گوشی شیائومی پوکو f4 gt نیز کیفیت دوربین خوبی دارد. این گوشی با ترکیب دوربین سه‌گانه عرضه شده که شامل لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی است.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو F4 جی تی شیائومی

سنسور اصلی مطابق انتظار عکس‌های شارپ و کم‌نویزی را به ثبت می‌رساند و پردازش خوبی که تراشه اسنپدراگون دارد، قطعاً موجب رضایت شما از تصاویر خروجی این دوربین خواهد شد. دوربین اولتراواید گوشی poco f4 gt برای گرفتن عکس‌های فوق‌عریض عملکرد قابل قبولی دارد و سنسور ماکرو نیز برای ثبت جزئیات سوژه‌های بسیار نزدیک کاربردی است.

دوربین سلفی این گوشی حرفه‌ای نیز، 20 مگاپیکسلی است و با پشتیبانی از قابلیت HDR، عکس‌های پرجزئیاتی را ثبت می‌کند. مشخصات گوشی پوکو اف ۴ جی تی در قسمت دوربین، شاید نسبت به هم‌کلاس‌هایش چشمگیر نباشد، اما قطعاً کاربران را ناامید نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو F4 جی تی شیائومی از نظر باتری

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو F4 جی تی شیائومی

باتری پوکو X4 پرو 5000 میلی‌آمپری است و در استفاده‌های معمول به سادگی تا یک و حتی دو روز دوام می‌آورد. البته اگر مدام با گوشی خود بازی کنید و رفرش ریت 120 هرتزی آن هم روشن باشد، باتری زودتر تمام می‌شود و روزانه باید یک بار آن را شارژ کنید.

نقطه قوت اصلی باتری پوکو X4 پرو ، فست شارژ 67 واتی آن است که در 22 دقیقه باتری را 70 درصد شارژ می‌کند و تنها به 41 دقیقه زمان برای فول شارژ شدن باتری نیاز دارید.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو F4 جی تی شیائومی

در مقابل گوشی Poco F4 Gt با باتری 4560 میلی‌آمپری تغذیه می‌شود که با توجه به فناوری ساخت 4 نانومتری تراشه Snapdragon 8 Gen1، مصرفی بهینه و مناسب دارد.

نقطه قوت اصلی این باتری، پشتیبانی از فست شارژ فوق‌العاده 120 واتی است که تنها در 15 دقیقه پوکو F4 GT را فول شارژ و آماده استفاده می‌کند.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو F4 جی تی شیائومی از نظر نرم افزاری

پوکو همیشه سعی کرده که حداکثر توان خود را بکار گیرد تا نرم‌افزاری روان و بدون باگ را به کاربران هدیه دهد و باید گفت در این امر تا حد زیادی نیز موفق بوده است.

گوشی پوکو F4 GT با نسخه 12 اندروید و رابط کاربری انحصاری MIUI 13 عرضه شده که البته MIUI نسبت به نسخه سال گذشته پیشرفت‌هایی داشته و چندین قابلیت جدید به آن اضافه شده است.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو F4 جی تی شیائومی

اما گوشی پوکو ایکس 4 پرو مجهز به MiUi 13 است که روی اندروید 11 برنامه ریزی شده است. شاید تنها ایرادی که بتوان به این گوشی گرفت عرضه آن با اندروید 11 در زمانی است که اندروید 12 عرضه شده؛ اما جای نگرانی ندارد و این گوشی به زودی اپدیت اندروید 12 را دریافت می کند.

گوشی پوکو X4 پرو در رابط کاربری تجربه بسیار خوبی به کاربر منتقل می‌کند که برای یک گوشی میان رده یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو F4 جی تی شیائومی از نظر سخت افزاری

گوشی پوکو X4 پرو شیائومی به تراشه Snapdragon 695 5G مجهز شده است؛ این تراشه با لیتوگرافی شش نانومتری TSMC تولید می‌شود. این محصول در چهار نسخه مختلف با شش گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی وارد بازار می‌شود.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو F4 جی تی شیائومی

رم این محصول از نوع LPDDR4X و حافظه از نوع UFS 2.2 است. از آنجایی که برای گوشی ذکر شده درگاه اختصاصی کارت حافظه درنظر گرفته نشده است درصورتی که کاربران تمایل داشته باشند حافظه ذخیره‌سازی را افزایش دهند، نمی‌توانند از سیم‌کارت دوم بهره‌مند شوند.

در مقابل پردازنده گوشی گیمینگ پوکو F4 GT اسنپدراگون 8 نسل 1 است که از 8 هسته تشکیل شده است؛ این CPU در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 730 توانایی‌های غیر قابل مهاری دارد که یکی از آنها اجرای بازی بدون افت کیفیت در مدت زمان زیاد است.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو F4 جی تی شیائومی

گوشی شیائومی پوکو F4 GT در ظرفیت های 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه شده که اگر اطلاعات زیادی در گوشی ذخیره می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم نسخه 256 گیگابایت را تهیه کنید، زیرا این گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو F4 جی تی شیائومی از نظر کیفیت صدا

گوشی شیائومی پوکو F4 GT مجهز به چهار اسپیکر در دو سمت گوشی است و بلندی صدای فوق العاده زیادی دارد. علاوه بر بلندی صدا، تفکیک صدا در بازی‌ها هم تحسین برانگیز است و اگر زمانی توانستید با هدفون بازی کنید، به راحتی اسپیکرهای این گوشی شیائومی نیازتان را برطرف می‌کند.

گوشی پوکو ایکس 4 پرو دارای دو اسپیکر مجزای قدرتمند است که لذت شنیدن موسیقی را چندین برابر می‌کند. در هنگام فیلم دیدن حسی درست مانند سینما به شما دست می‌دهد.

این اسپیکرهای دوگانه بسیار قدرتمند هم کیفیت و هم شفافیت صدای بسیار خوبی دارند و هم بلندی صدای آنها مناسب است.

در این مطلب به بررسی و مقایسه پوکو F4 جی تی با پوکو X4 پرو پرداختیم. دو گوشی حرفه‌ای از برند پوکو که می‌توان برای انجام کارهای مختلف روی آنها حساب کرد. این دو محصول حرفه‌ای هر دو قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی منحصر به فرد دارند. شما می‌توانید از طریق این مطلب که مقایسه POCO X4 Pro با Poco F4 GT بود با این قابلیت‌ها آشنا شوید.

سوالات متداول

پوکو F4 جی تی بخریم ی پوکو X4 پرو؟

پوکو X4 پرو مطابق انتظاری که از آن می‌رفت، یک مدل‌ همه‌فن‌حریف است که در اغلب زمینه‌ها عملکردی عالی دارد و نسبت به قیمتی که برای آن می‌پردازید، ارزش خرید فوق‌العاده بالایی دارد. از جمله امکانات کم‌نظیر این گوشی پوکو می‌توان به دوربین سه‌گانه 108 مگاپیکسلی، تراشه قدرتمند اسنپدراگون، نمایشگر عالی و باتری و فست شارژ 67 واتی آن اشاره کرد. گوشی پوکو F4 جی تی نیز حرفه‌ای و مناسب است و می‌توان برای انجام کارهای مختلف روی آن حساب کرد. پوکو F4 جی تی مجهز به تراشه فوق‌العاده Snapdragon 8 Gen1 دانست که باعث می‌شود ارزش خرید بالایی داشته باشد. البته به جز سخت افزار، در قسمت‌های دیگر نیز قدرتمند ظاهر شده و کیفیت ساخت و طراحی جذاب آن، قطعاً هر کاربری را برای خرید وسوسه می‌کند. شما هم می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو F4 جی تی شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر