;
coinex

خوشبینی محض سامسونگ به آینده بازار گوشی‌های تاشو

سامسونگ اخیرا جدیدترین نسل از گوشی‌های تاشو خود را روانه بازارها کرده است. به نظر می‌رسد که شرکت کره‌ای شدیدا نسبت به آینده بازار گوشی‌های تاشو امیدوار است.

تحول بزرگ بعدی در دنیای تلفن‌های همراه، گوشی‌های تاشو هستند یا حداقل این چیزی است که سامسونگ می‌خواهد شما باور کنید. در سال‌های اخیر، این شرکت، سری گوشی‌های گلکسی زد فولد (Z Fold) و زد فیلیپ (Z Flip) خود را در بازار گوشی‌های رده بالا به صورت انبوه عرضه کرده است و همین چند روز پیش نیز،‌ نسل جدید این محصولات یعنی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 رسما معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های تاشو

آینده بازار گوشی‌های تاشو

از قرار معلوم، این سازنده گوشی‌های هوشمند حتی سری گلکسی نوت خود را به نفع گوشی‌های تاشو حذف کرد و البته که تلاش‌های آن به نتیجه رسید؛ به‌طوری‌که این غول کره‌ای دنیای تکنولوژی تنها در سال 2021، 10 میلیون دستگاه گلکسی زد فولد و فیلیپ به بازار عرضه کرد.

سامسونگ برای آینده بازار گوشی‌های تاشو خود اهداف بزرگ‌تری نیز دارد؛ چراکه پیش‌بینی می‌کند تا سال 2025، بیش از 50 درصد از گوشی‌های برتر این شرکت را موبایل‌های تاشو تشکیل دهند.

آینده بازار گوشی های تاشو

این بیانیه توسط رئیس بخش موبایل سامسونگ، Roh Tae-moon، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک و پس از معرفی گلکسی زد فولد 4 و فیلیپ 4 بیان شد. طبق گزارش کره هرالد، آقای Roh به خبرنگاران در خصوص آینده بازار گوشی‌های تاشو گفت:

موبایل‌های تاشو تا سال 2025، بیش از 50 درصد از کل گوشی‌های رده-بالای سامسونگ را به خود اختصاص خواهند داد.

او همچنین ادعا کرد که گوشی‌های تاشو به استاندارد جدید موبایل‌های هوشمند تبدیل خواهند شد. البته برای عملی شدن این موضوع، موبایل‌های تاشو سامسونگ باید در 3 سال آینده، از سری پرچمدارد گلکسی S، فروش بیشتری داشته باشند.

در سال‌های اخیر، علاقه خریداران به موبایل‌های سری گلکسی S کاهش پیدا کرده و این شرکت جایگاه خود را نسبت به اپل در گوشی‌های بالا-رده از دست داده است. البته که قیمت بالای گوشی‌های تاشو نیز سبب شده تا این اظهار نظر رئیس بخش موبایل سامسونگ کمی عجیب به نظر برسد.

پیش‌بینی می‌شود که در آینده، بازار گوشی‌های تاشو به سرعت رشد کند. جین پارک (Jene Park)، یکی از تحلیل‌گران دنیای تکنولوژی، تخمین می‌زند که 16 میلیون گوشی هوشمند تاشو در سال جاری 2022 و 26 میلیون دستگاه نیز در سال 2023 به بازار عرضه شود.

در مورد سامسونگ، تحلیلگران انتظار دارند که این غول کره‌ای صنعت گوشی، حدود 9 میلیون دستگاه زد فیلیپ 4 و فولد 4 را در سال 2022 روانه بازار کند که در مقایسه با 7.1 میلیون دستگاه زد فیلیپ 3 و فولد 3 که در سال 2021 عرضه شد، رقم بالاتری است.

فروش بیشتر گوشی‌های هوشمند تاشو برای سود خالص این شرکت نیز مفید است چراکه قیمت بالای این دستگاه‌ها منجر به متوسط قیمت فروش (ASP) بالاتر و حاشیه سود بیشتر می‌شود.

علی‌رغم اینکه گوشی‌های هوشمند تاشو در مراحل اولیه توسعه خود هستند، کمپانی سامسونگ در این بخش، رقابت سختی با شرکت‌های هواوی، اوپو، شیائومی و سایر فروشندگان چینی دارد که این رقابت در سال‌های آینده، شدیدتر هم خواهد شد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که این شرکت کره‌ای برای رسیدن به هدف خوش‌بینانه‌ی خود و در دست گرفتن آینده بازار گوشی‌های تاشو تا سال 2025، باید کارهای به مراتب بیشتری از عرضه دستگاه‌هایی با ارتقاهای تکراری مانند زد فیلیپ 4 و فولد 4 انجام دهد. خصوصا که حالا رقبای سرسختی چون میکس فولد 2 از شیائومی و موتورولا ریزر 2022 نیز در بازار هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره امیدواری سامسونگ به بازار گوشی‌های تاشو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: androidpolice

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر