;
coinex

آب ساختاریافته چیست و آیا فایده‌ای برای بدن دارد؟

آب ساختاریافته چیست و چرا برخی از سلبریتی‌ها به تبلیغ دستگاه‌هایی برای ساخت آب شش ضلغی زنده‌اند؟ این موضوع به یکی از تیترهای زرد رسانه‌ها تبدیل شده است.

آب ساختاریافته که به عنوان آب شش ضلعی هم شناخته می‌شود، حربه‌ای برای بازاریابی و کلاهبرداری است. آب شش ضلعی اخیرا با عنوان توانایی ایجاد تنظیمات خاصی که برای بدن مفید است شدیدا تبلیغ می‌شود.

البته این آب که به طور طبیعی نیز در طبیعت یافت می‌شود، در حقیقت خالی از هرگونه حافظه و توانایی تغییر شکل ظاهری است. در حقیقت اصطلاح ساختاریافته یا آب شش ضلعی به این دلیل است که یکی از مولکل‌های آب، ظاهر شش ضلعی شبیه دانه‌های برف را دارد.

بیشتر بخوانید:‌ ناشنوایان با این عینک واقعیت افزوده می‌توانند مکالمه‌ها را بخوانند!

آب ساختاریافته چیست ؟

ادعا شده است که آب ساختاریافته توانایی جذب مواد مغذی در بدن را افزایش می‌دهد. این آب چون آب‌های جاری در چشمه‌ها و کوهستان‌ها، خواص درمانی بالایی دارد و می‌تواند از گرفتاری به بسیاری بیماری‌ها جلوگیری کند.

مهم‌ترین عامل موجود در آب ساختاریافته انرژی موجود در آن و پی‌هاچ متعادل آن است. آبی که در طبیعت شما می‌بینید به طور طبیعی از این انرژی حیاتی برخوردار است.

بر سر زبان افتادن این آب شش ضلعی به چند روز پیش بر می‌گردد، وب سایت Poosh که متعلق به کورتنی کارداشیان، خواهر کیم کارداشیان است برای کسب درآمد و بازاریابی شروع به تبلیغ فروش فیلتر آب ساختاریافته کرد.

این درحالی است که یکی از مجله‌های معتبر و معروف استرالیایی نیز مقاله‌ای در رابطه با اینکه آب ساختاریافته چیست و خواص این آب منتشر کرد اما چند روز بعد این مقاله از سایت حذف شد.

آب ساختاریافته چیست
آب ساختاریافته چیست

بسیاری از محققان و شیمی‌دان‌ها معتقدند که این آب و مزایای منسوب به آن دروغی بیش نیست و تبلیغ آن راهی برای کسب درآمد است. این اصطلاح را محقق و استاد دانشگاه واشنگتن به نام جرالد پولاک پس از بررسی تحقیقات خود و مشاهده مولکول‌های آب بر سر زبان‌ها آورد.

او معتقد است، سطوح هیدروفیل از موادی ساخته شده‌اند که علاقه‌ی بسیار زیادی به آب دارند. آب و مولکول‌های آن اجسامی مانند ریزکره‌های پلاستیکی، نمک و حتی مولکول‌های رزانه را از ناحیه‌ای نزدیک به سطح هیدروفیل دور می‌کند.

همانطور که می‌دانید مولکول‌های آب از دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن ساخته شده‌اند، اما این استاد دانشگاه واشنگتن مطابق با مطالعاتی که انجام داده معتقد است، آب شش ضلعی یا ساختاریافته دارای 3 اتم هیدروژن و اکسیژن است که این افزایش تعداد اتم منجر به ایجاد بار الکتریکی منفی می‌شود.

تحقیقات نشان داده است که اگر آب در ناحیه منع شده قرار بگیرد، ساختار خاصی را می‌تواند به ویژگی ‌های خود اضافه کند و اگر همین آب در بطری ریخته شود، نمی‌تواند خواص خود را حفظ کند.

آب دارای pH خنثی است، ممکن است در هر یک میلیارد مولکول آب، یک مولکول دارای اتم هیدروژن اضافی باشد. این اتم هیدروژن اضافی از مولکول دیگر جدا می‌شود و به مولکولی که دو اتم هیدروژن دارد، می‌چسبد که باعث ایجاد یون‌هایی با بارهای مثبت و منفی می‌شود.

آب ساختاریافته چیست
آب شش ضلعی

پروتون‌های اضافی که در مولکول‌های آب باعث ساخت +H3O یا آب ساختاریافته می‌شوند، تحرک بسیاری دارند و در یک لحظه می‌توانند از یک مولکول به مولکول دیگر جهش کنند. فرآیند تحرک مولکول‌ها به حدی بالا است که اتم هیدروژن در هر مولکول آب، می‌تواند 1000 بار با اتم هیدروژن دیگری از مولکول دیگر تعویض شود.

این تحرک سریع اتم‌های هیدروژن دانشمندان را متوجه قضیه‌ای کرد. آن‌ها پی بردند که هر ساختاری در آب ساختاریافته خیلی سریع از بین می‌رود و در عرض کمتر از یک ثانیه می‌تواند اتم‌های هیدروژن خود را عوض کند که دلیلی بر ساختار مایعی آب است.

مجله سیدنی مورنینگ در طی انتشار مقاله‌ای که با عنوان آب ساختاریافته چیست بود با فردی متخصص علم رفتار شناسی آب به مصاحبه پرداخت.

راب گورلی که دانشمند ارشد رفتار شناسی آب است، علاوه بر اینکه به پاسخگویی سوال آب ساختاریافته چیست پرداخت به مزایای آب ساختاریافته نیز اشاره کرد. او از مزایای این آب به دارا بودن ساختار طبیعی‌تر، بار الکتریکی منفی اشاره کرد و گفت که این آب می‌تواند، سریع‌تر از آب معمولی وارد سلول‌های ما شود و بسیاری از امراض را درمان کند.

آب ساختاریافته چیست
آب ساختاریافته

این ادعای گورلی زمانی مضحک به نظر رسید که با تحقیق در رابطه با رزومه کاری او متوجه فعالیت او در شرکتی شدند که به فروش دستگاهای ساختار دهی آب می‌پردازد.

همه ما می‌دانیم که آب در تماس با هر سطحی به اشکال متفاوتی در می‌آید، این موضوع ناشی از خاصیت مایع بودن آن است که رفتار متفاوتی را نشان می‌دهد.

توضیحات کسانی که آب شش ضلعی را تایید می‌کنند، منشا علمی ندارد و مانند دیگر مقالات منتشر شده جنبه درآمدزایی دارد. تمامی این مقالات باید از سمت دانشگاه‌های برتر دنیا و دانشمندان خبره تایید شود و پس از انجام آزمایشات فراوان به مرحله بازاریابی و فروش برسند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در رابطه با آب ساختاریافته چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو درمیان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    می تونید آب شهری رو در یک لیوان و همان آب شهری که با روش ورتکس شش ضلعی شده رو در یک لیوان دیگه بریزید سپس به هرکدام نصف قاشق چایی خوری زردچوبه اضافه کنید و هم بزنید بعد از چند دقیقه خودتان تفاوت بین دو لیوان رو خواهید دید و می فهمید که آب شش ضلعی کلاهبرداری نیست به راحتی خودتون در منزل با یک بطری آب ۱.۵ لیتری عمل ورتکس رو انجام بدید … واینم بدونید که سیستم ماتریکس فقط در پی بیمار کردن انسان هاست چون ثروتی در انسان سالم برای آنها وجود ندارد

    پاسخ