;
coinex

بررسی گلکسی M22 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

تکراتو در این نوشتار، قرار است به بررسی گلکسی M22 سامسونگ بپردازد. اگر شما نیز به این گوشی هوشمند علاقه دارید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

اخیراً به دلیل شرایط اقتصادی دشوار، بسیاری از افراد توانایی خرید گوشی‌های بسیار گران‌قیمت را ندارند. به همین دلیل هم به دنبال محصولاتی هستند که علاوه بر کیفیت مطلوب، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هم داشته باشد. ازاین‌رو، شرکت‌هایی مانند سامسونگ و شیائومی دست به تولید گوشی‌هایی زده‌اند که قیمت‌های بسیار مناسبی دارند.

به نقل از Techtrends.news، گوشی سامسونگ گلکسی M22 یکی از این محصولاتی است که با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای که دارد، از مشخصات خوبی برخوردار است. اخیراً گوشی‌های سری M طرفداران بسیاری در بازار کسب کرده‌اند. این گوشی‌ها علاوه بر کیفیت فوق‌العاده، قیمت بسیار مناسبی هم دارند.

از مهم‌ترین مزیت‌های گوشی سامسونگ گلکسی M22 می‌توان به صفحه‌نمایش باکیفیت، باتری خوب، تنوع دوربین‌ها و همچنین سیستم‌عامل روان و نرم اشاره کرد. ما در این نوشتار، به شما می‌گوییم که آیا گوشی سامسونگ گلکسی M22 ارزش خرید دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A72

گوشی سامسونگ گلکسی A52 

بررسی گلکسی M22 سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی M22 در تاریخ 14 سپتامبر 2021 معرفی و سپس در تاریخ 13 اکتبر همان سال به طور رسمی در بازارهای جهانی عرضه شد.

بررسی گلکسی M22 سامسونگ
قیمت گلکسی M22

همان طور که در ابتدا نیز گفتیم، قیمت گلکسی M22 کاملاً مقرون‌به‌صرفه است. به همین دلیل هم آن را یکی از گوشی‌های میان‌رده بازار می‌دانند. شما می‌توانید گوشی سامسونگ گلکسی M22 را با قیمتی نزدیک به 4 میلیون و 800 تومان خریداری نمایید.

پیش از آنکه به سراغ بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M22 برویم، در این جدول تمام اطلاعات لازم درباره این محصول جذاب و کاربری را ارائه کرده‌ایم تا کار شما از منظر بررسی گلکسی M22 سامسونگ راحت شود.

مشخصات سامسونگ گلکسی M22
معرفی و عرضه
  • معرفی در تاریخ 14 سپتامبر 2021
  • عرضه در تاریخ 13 اکتبر 2021
 

ابعاد و وزن

  • 159.9 × 74 × 8.4 میلی‌متر
  • وزن 186 گرم
  • جلو شیشه‌ای، فریم و پشت پلاستیکی
  • دو سیم‌کارته (نانو)
  • در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی
 

نمایشگر

  • 6.5 اینچ با رزولوشن 720 × 1600 پیکسل از نوع Super AMOLED
  • نرخ نوسازی 90 هرتز
  • روشنایی 600 نیت در حالت HDR
  • تراکم پیکسلی ~274
 

تراشه

  • مدیاتک هلیو G80 (12 نانومتری)
  • هشت هسته‌ای (2 + 6)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
سیستم‌عامل
  • اندروید 11 با رابط کاربری One UI Core 3.1
 

 

رم و حافظه

  • رم 4 گیگابایت با حافظه 64 گیگابایت
  • رم 4 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 6 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت
  • نوع حافظه Emmc 5.1
  • پشتیبانی از درگاه اختصاصی حافظه microSDXC
 

 

 

دوربین

  • ماژول چهارگانه
  • دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 48 مگاپیکسل
  • لنز اولترا واید با سنسور 8 مگاپیکسل
  • لنز ماکرو با سنسور 2 مگاپیکسل
  • سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از قابلیت‌های فلاش LED، پانوراما و HDR
  • فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل
  • قابلیت فیلم‌برداری با دوربین سلفی با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 3 فریم بر ثانیه
 

باتری

  • باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی (شارژر داخل جعبه گوشی از نوع 15 وات)
صدا
  • دارای اسپیکر
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
 

 

اتصالات

  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
  • بلوتوث نسخه 5.0
  • پشتیبانی از GPS و NFC
  • رادیو نامشخص
  • USB Type-C
قابلیت‌ها
  • حسگر اثر انگشت در کنار گوشی

بررسی گلکسی M22 سامسونگ از نظر طراحی و ساخت

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که این محصول با ابعاد 159.9 × 74 × 8.4 میلی‌متر در اختیار شما قرار می‌گیرد و وزن آن هم 186 گرم است. بنابراین، در استفاده‌های طولانی مدت دست شما خسته نمی‌شود.

بررسی گلکسی M22 سامسونگ

بیشتر بخش فضای جلویی این گوشی را نمایشگر آن را دربرگرفته است و نزدیک به 83 درصد از فضای جلویی این محصول را صفحه‌نمایش آن اشغال می‌کند. قاب پشتی این گوشی به‌صورت راه‌راهی ساخته شده است. این ویژگی علاوه بر جذابیت ظاهری، به شما این امکان را می‌دهد که محصول را به‌راحتی در یک دست گرفته و در دست شما سر نخورد.

در بررسی گلکسی M22 سامسونگ متوجه می‌شویم که بدنه و فریم این گوشی از جنس پلاستیک است؛ اما مواد بکار رفته در پنل پشتی این گوشی محکم هستند.

شرکت سامسونگ طراحی ماژول دوربین گوشی گلکسی M22 را متفاوت از سایر محصولات سری M طراحی کرده است. در این گوشی، با 4 عدد لنز دوربین به‌صورت مجزا و به شکل مربعی در گوشه بالا سمت چپ گوشی قرار دارند.

بررسی گلکسی M22 سامسونگ

این چهار لنز در یک قاب در کنار یکدیگر جمع شده‌اند. یک فلش LED هم در پایین ماژول دوربین مشاهده می‌کنید که خارج از قاب آن قرار دارد. در پایین و وسط این محصول هم مانند همه گوشی‌های سامسونگ، لوگوی این شرکت را مشاهده می‌کنید.

دوربین سلفی این گوشی در بالا و وسط نمایشگر واقع شده است. همچنین لبه سمت راستی گوشی هم دکمه پاور و دکمه‌های تنظیم صدا تعبیه شده‌اند. توجه داشته باشید که روی دکمه پاور حسگر اثر انگشت هم وجود دارد که سرعت بسیار بالایی داشته و شما می‌توانید در کمترین زمان، گوشی خود را به‌راحتی باز کنید. در بخش لبه سمت چپ گوشی هم محل قرارگیری کارت حافظه و سیم‌کارت دیده می‌شود.

بررسی گلکسی M22 سامسونگ از نظر نمایشگر

درست است که برای خرید گوشی سامسونگ گلکسی ام 22 نباید هزینه زیادی کنیم، اما باز هم می‌توانید از نمایشگر مناسب آن بهره‌مند شوید. سامسونگ برای گوشی گلکسی M22 از یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی از نوع Super AMOLED استفاده کرده و در آن، دوربین سلفی در یک ناچ قطره‌ای قرار گرفته است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگر این دستگاه می‌توان به نرخ نوسازی 90 هرتز و پشتیبانی از قابلیت HDR اشاره کرد. همچنین خوب است بدانید که میزان روشنایی این گوشی نیز نسبتاً مطلوب بوده و با روشنایی 600 نیت عرضه می‌شود.

بررسی گلکسی M22 سامسونگ

شما می‌توانید فیلم‌ها و تصاویر روی این گوشی را با وضوح 720 در 1600 تماشا کنید. همان طور که مشخص است، رزولوشن تصویر این دستگاه چندان بالا نبوده و شاید نظر افرادی که به دنبال یک کیفیت فوق‌العاده هستند را جلب نکند. البته توجه داشته باشید که این نمایشگر نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، کاملاً متناسب بوده و ارزش خرید دارد.

با وجود این‌که نرخ نوسازی این دستگاه 90 هرتز است، اما شما می‌توانید این میزان نوسازی را روی میزان پایین‌تر نیز تنظیم کنید. این نرخ در حالت استاندارد روی 60 هرتز است. البته توجه داشته باشید که با افزایش نرخ نوسازی، شما می‌توانید راحت‌تر بازی‌های ویدئویی و پیچیده را اجرا و بازی کنید. بااین‌حال، افزایش نرخ نوسازی می‌تواند باعث افزایش مصرف باتری نیز شود.

این گوشی با داشتن حالت شب، به کاربران این امکان را می‌دهد که در هر زمان و مکانی به‌راحتی از این محصول استفاده کنند. به‌طورکلی، با بررسی گلکسی M22 سامسونگ متوجه می‌شویم که نمایشگر این گوشی کیفیت قابل‌قبولی دارد. اما اگر شما به دنبال محصولی هستید که کیفیت نمایشگر بیشتری داشته باشد، باید هزینه بسیار بیشتری پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی می 1 لایت (Xiaomi Mi 11 Lite)

گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Poco F3 5G)

مشخصات گلکسی ام 22 از نظر تراشه

تراشه این گوشی مدیاتک هلیو G80 از نوع 12 نانومتری است. پردازنده مرکزی این دستگاه از نوع هشت هسته‌ای بوده و این هشت هسته شامل دو هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A75 و شش هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 می‌شود.

بررسی گلکسی M22 سامسونگ

بااین‌حال، ازآنجاکه این گوشی با پردازنده مدیاتک هلیو عرضه می‌شود، ممکن است برای بازی‌های ویدئویی خیلی سنگین و برنامه‌های پیچیده گزینه چندان مناسبی نباشد. پردازنده گرافیکی گوشی سامسونگ گلکسی M22 هم Mali-G52 MC2 است.

بررسی گلکسی M22 سامسونگ از نظر سیستم‌عامل

شما می‌توانید این گوشی را با اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 خریداری نمایید. این رابط کاربری یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های بازار به شمار می‌رود. بررسی گلکسی M22 سامسونگ

نکته مثبت درباره سیستم‌عامل این دستگاه این است که شرکت سامسونگ اعلام کرده که به احتمال زیاد نسخه‌های آپدیت را برای این محصول روانه بازار کند. پس شما می‌توانید به‌راحتی اندروید گوشی خود را ارتقا داده و از آن لذت ببرید. همچنین اپلیکیشن‌های بسیاری اعم از فیس‌بوک، نتفلیکس و سایر برنامه‌های مایکروسافت هم در این محصول نصب شده‌اند.

مشخصات فنی گلکسی M22 سامسونگ از نظر رم و حافظه

در مشخصات فنی گلکسی M22 سامسونگ مشاهده کردیم که محصول مذکور با دو نسخه رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود. شما می‌توانید این محصول را با نسخه رم 4 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 64 و یا 128 گیگابایتی خریداری نمایید.

بررسی گلکسی M22 سامسونگ

همچنین لازم به ذکر است که این محصول با رم 6 گیگابایت و حافظه 128 گیگابایت نیز روانه بازار می‌شود. اگر می‌خواهید قیمت گلکسی M22 کمتر باشد، می‌توانید این محصول را با نسخه رم 4 خریداری نمایید. بااین‌حال، رم پایین‌تر می‌تواند تأثیر زیادی در کاهش عملکرد گوشی داشته باشد. به همین دلیل هم ما پیشنهاد می‌کنیم که کمی بیشتر هزینه کرده و این محصول را با رم 6 گیگابایتی خریداری نمایید.

یکی از بهترین مشخصات گلکسی ام 22 این است که دستگاه مذکور از قابلیت درگاه حافظه نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این قابلیت، شما می‌توانید حافظه داخلی گوشی خود را افزایش دهید.

نکته دیگری که درباره این گوشی باید بدانید، این است که حافظه آن از نوع eMMC 5.1 است که عملکرد مطلوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. بااین‌حال، این نوع حافظه در برابر نسل جدیدتری که اخیراً وارد بازار شده‌اند که UFS نام دارند، عملکرد ضعیف‌تری ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی (Xiaomi Redmi K40)

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)

 مشخصات گلکسی ام 22 از نظر دوربین

این گوشی با دوربین مناسب عرضه می‌شود که می‌تواند برای عکاسی روزمره خوب باشد. دوربین این گوشی با ماژول چهارگانه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

با بررسی گلکسی M22 سامسونگ متوجه می‌شویم که دوربین اصلی (لنز واید) این گوشی با سنسور 48 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم 2.0 عرضه می‌شود. این لنز 26 میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار به همراه تشخیص فاز هم پشتیبانی می‌کند. این محصول به دلیل دارا بودن لرزش‌گیر اپتیکال، به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر با کیفیت بسیار خوبی بگیرید.

بررسی گلکسی M22 سامسونگ

در بررسی مشخصات فنی گلکسی M22 سامسونگ مشاهده می‌کنیم که لنز اولترا واید این گوشی با سنسور 8 مگاپیکسل و دیافراگم 2.2 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این لنز با پوشش 123 درجه‌ای، زاویه دید وسیعی به شما عرضه می‌کند.

لنز ماکرو هم در این دستگاه وجود دارد که با سنسور 2 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. آخرین لنز دوربین این محصول هم سنسور تشخیص عمق بوده که  دارای سنسور 2 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4 است.

یکی از مشخصات گلکسی ام 22 این است که محصول مذکور توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل را دارد. ویدئوهایی که با استفاده از این دستگاه می‌گیرید، دارای سرعت 30 فریم بر ثانیه هستند. این محصول از قابلیت‌های فلاش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند.

از سوی دیگر، دوربین سلفی این محصول هم با کیفیت 13 مگاپیکسل و دیافراگم 2.2 عرضه می‌شود. با استفاده از دوربین سلفی این گوشی، می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید. با بررسی گلکسی M22 سامسونگ از نظر دوربین متوجه می‌شویم که نباید از دوربین آن انتظار بسیار خوبی داشته باشید و فقط برای کارهای روزمره مناسب است.

بررسی گلکسی M22 سامسونگ

بررسی مشخصات فنی گلکسی M22 سامسونگ از نظر باتری

شما می‌توانید گوشی سامسونگ گلکسی M22 را با باتری خوبی خریداری نمایید. یکی از مشخصات گلکسی ام 22 این است که محصول مذکور دارای ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت است. این باتری این محصول هم مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید، غیر قابل تعویض و از جنس لیتیوم پلیمری هستند.

همچنین در مشخصات فنی گلکسی M22 سامسونگ مشاهده کردیم که محصول مذکور از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند. با استفاده از شارژ سریع 25 واتی این دستگاه، شما می‌توانید گوشی خود را در مدت‌زمان نزدیک به یک ساعت و 15 دقیقه به 100 درصد شارژ کامل برسانید. به‌طورکلی، به نظر می‌رسد که باتری این گوشی نسبت به رقبای موجود در بازار، ظرفیت بهتری دارد و می‌توانید از این نظر مطمئن باشید.

بررسی گلکسی M22 سامسونگ

بررسی گلکسی M22 سامسونگ از نظر صدا

ازآنجاکه شما برای خرید این گوشی هزینه زیادی نمی‌کنید، تنها از یک اسپیکر در آن استفاده شده است. بااین‌حال، این اسپیکر کیفیت صدای نسبتاً مطلوبی دارد. اسپیکر این گوشی برای تماشای فیلم و سریال، گوش کردن به موسیقی و انواع پادکست و هر کار دیگری مناسب است. همچنین این محصول از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مشخصات فنی گلکسی M22 سامسونگ از نظر قابلیت‌ها و اتصالات

این گوشی با وای‌فای 802.11  دو بانده، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات عرضه می‌شود. همچنین بلوتوث این گوشی هم 5.0 است. سامسونگ گلکسی ام 22 از GPS و NFC هم پشتیبانی می‌کند. همچنین به دلیل داشتن حسگر اثر انگشت در کنار گوشی، شما می‌توانید به‌راحتی از این دستگاه استفاده کرده و قفل آن را باز کنید.

بررسی گلکسی M22 سامسونگ

کلام آخر

ما در این نوشتار از تکراتو، به بررسی گلکسی M22 سامسونگ پرداختیم. همان طور که تاکنون متوجه شدید، این گوشی یکی از محصولات متوسط بازار به شمار می‌رود که با قیمت مقرون‌به‌صرفه روانه بازار می‌شود. اگر شما نیز قصد خرید این گوشی را دارید، در ابتدا کمی وقت گذاشته و مطلب بالا را به‌دقت مطالعه فرمایید. ما در این نوشتار، تمام مشخصات فنی گلکسی M22 سامسونگ را برای شما عزیزان شرح دادیم که می‌تواند کمک زیادی در زمینه خرید این گوشی به شما کند.

سؤالات متداول

آیا گوشی سامسونگ گلکسی M22 ارزش خرید دارد؟

گوشی سامسونگ گلکسی M22 با ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپری یکی از بهترین محصولات میان‌رده‌ای است که می‌تواند با جیب شما هماهنگی داشته باشد.

گوشی گلکسی ام 22 سامسونگ برای چه کسانی مناسب است؟

این گوشی با طراحی زیبا و سبک و رم و پردازنده نسبتا ضعیف برای کسانی مناسب است که این دستگاه را برای استفاده‌های روزانه و عادی می‌خواهند.

بیشتر بخوانید:

.

به نظر شما گوشی M22 سامسونگ ارزش خرید دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر