;
coinex

دستگیری سارق فرودگاه با ایرتگ اپل ؛ گجتی که این‌بار به کمک پلیس‌ها آمد

چند وقتی است که ایرتگ اپل به‌خاطر ویژگی‌های بد و خوبش خبرساز شده است. حال اما جدیدترین گزارش‌ها از دستگیری سارق فرودگاه با ایرتگ اپل حکایت دارند.

AirTag اپل در بازیابی موارد گم یا سرقت شده موثر است، اما بعضا از آن برای تعقیب افراد نیز استفاده شده است. این شمشیر دو لبه مزایایی نیز دارد و اخیرا پلیس در یکی از شهرهای آمریکا موفق شده که سارق بزرگ محتویات چمدان‌های مسافران را دستگیر کند.

بیشتر بخوانید: ایرتگ اپل (Apple AirTag) چیست و چگونه کار می‌کند؟

دستگیری سارق فرودگاه با ایرتگ اپل

ترکیب اپل ایرتگ با برنامه FindMy، برای یافتن اقلام دزدیده شده یا گم شده بسیار مفید است. این‌بار یک کارگر 19 ساله در فرودگاه بعد از سرقت چمدانی حاوی ایرتگ اپل و انتقال آن‌ به منزل، در شرایطی دستگیر شده که برخی اقلام سرقتی دیگر نیز در منزلش کشف شده است.

کلانتر شهر اوکالوسا درباره دستگیری مجرم، جیووانی دی لوکا توضیح داد که مظنون به عنوان یک کارگر پیمانکار در فرودگاه Destin-Fort Walton Beach مشغول به کار بوده و حالا متهم به سرقت دو چمدان از فرودگاه است.

دستگیری سارق فرودگاه با ایرتگ اپل ؛

در اولین مورد، دی لوکا مسئول مفقود شدن چمدانی با اقلامی به ارزش 1600 دلار است. این دقیقا همان چمدان حاوی ایرتگ است که با این ابزار، پلیس رد چمدان را تا منطقه کتی کورت در مری استر زده است. مسافر دیگری نیز پس از این ماجرا از مفقود شدن بیش از 15 هزار دلار اشیا باارزش از چمدان خود خبر داده که به نظر می‌رسد مسئول این ماجرا نیز،‌ متهم جوان پرونده است.

پلیس بعد از ردیابی ایرتگ تا منطقه کتی کورت، دی لوکا را به عنوان یکی از کارکنان فرودگاه که در آن منطقه زندگی می‌کند شناسایی کرد و بلافاصله برای بازرسی خانه، وارد عمل شد. در جریان بازدید از منزل این جوان 19 ساله، ایرتگ اپل و برخی از اشیای گرانقیمت حادثه دوم کشف شدند. دی لوکا به جرم خود اعتراف کرده اما مسئله اینجا است که هنوز برخی از اشیای ارزشمند چمدان دوم یافته نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره طرح تشویقی برای خرید خودروهای برقی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذاید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر