;
coinex

تعیین کمک هزینه تشویقی برای خرید خودرو برقی در آمریکا!

سنای آمریکا برای کاهش نرخ تورم، لایحه‌ای را تصویب کرده است که 7500 دلار از بودجه را به طرح تشویقی برای خرید خودرو برقی اختصاص می‌دهد.

سنای ایالات متحده به منظور کاهش نرخ تورم لایحه‌ای را تصویب کرده که در آن به مسائل زیست محیطی و آب و هوایی پرداخته است که بخشی از بودجه را شامل می‌شود. در این طرح 7500 دلار معادل 225 میلیون تومان تسهیلات برای خرید خودروی برقی تخصیص داده شده تا کمکی برای فروش خودروهای الکتریکی در آمریکا باشد.

طرح تشویقی برای خرید خودرو برقی

یکی از دلایلی که سنای آمریکا اقدام به تصویب چنین لایحه‌ای کرده، عدم استقبال مردم آمریکا از خودروهای برقی بود. در ایالات متحده بیشتر مردم خودروهای احتراقی را به خودروهای برقی تریجح می‌دهند. به همین منظور سنا تصمیم گرفت با اختصاص مبلغی، با طرح تشویقی برای خرید خودرو برقی، به توسعه فروش آن کمک کند. قبل از این تصمیم جدید، طرح تشویقی برای خرید خودرو برقی شامل 200 هزار دستگاه می‌شد که با تصویب این لایحه سقف خرید برداشته شده و همه خریداران خودروهای تسلا، جنرال موتور و حتی تویوتا را شامل می‌شود.

طرح تشویقی برای خرید خودرو برقی
طرح تشویقی برای خرید خودرو برقی

طرح تشویقی برای خرید خودرو برقی تنها شامل خودروهای صفر نمی‌شود. در این لایحه مبلغ 4000 دلار نیز برای خرید خودروهای برقی دست دوم در نظر گرفته شده است. این مبلغ به طور مستقیم در اختیار بنگاه‌های فروش خودروهای دست دوم قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز مشتریان به آنها ارائه شود. علاوه‌بر‌این، خودروهای پلاگین هیبریدی نیز به شرط داشتن باتری با ظرفیت 7 کیلووات ساعت یا بیشتر نیز مشمول طرح تشویقی برای خرید خودرو برقی به مبلغ 7500 دلار می شوند.

در حال حاضر تامین کننده مواد اولیه خودروهای برقی آمریکایی، چینی‌ها هستند. این درحالی‌است که برای استفاده از طرح تشویقی خرید برای خودروهای برقی، باید تمامی مواد اولیه در آمریکای شمالی یا کشورهایی که با ایالات متحده تجارت آزاد دارند تولید شود. در واقع می‌توان گفت هدف فرعی از تصویب این لایحه، جدایی از وابستگی خودروسازی آمریکا از چینی‌هاست.

به این ترتیب قرار است تولیدکنندگان خودروهای برقی خودروها را در آمریکای شمالی تولید کنند و مواد خام و قطعات را از داخل تامین خواهند کرد.

با تمامی این احوال انتظار نمی‌رود که در سال اول، خودروهای زیادی مشمول این قانون شوند. اما همین مسئله، دست‌مایه رقابت قوی‌تری بین تولیدکنندگان خودروهای برقی خواهد شد. علاوه‌براین، طرح تشویقی برای خرید خودرو برقی نیاز به تایید مجلس نمایندگان و مجلس عوام نیز دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره طرح تشویقی برای خرید خودروهای برقی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذاید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر