;
coinex

راهنمای سفر کم هزینه در ایران ؛ چطور ارزان سفر کنیم؟

خیلی از افراد تصور می‌کنند برای سفر رفتن باید حتما هزینه‌های زیادی را بپردازند؛ به همین دلیل، خود را از اکثر مسافرت‌های لذتبخش محروم می‌کنند. دقت داشته باشید کسانی که به راهنمای سفر کم هزینه در ایران توجه کنند، می‌توانند به راحتی از سفری کم هزینه و مقرون به صرفه نهایت لذت را ببرند.

سفر ارزان به این معنا نیست که شما نمی‌توانید سفری فوق‌ العاده و جذاب داشته باشید. در واقع افرادی که به‌ خوبی خرج و مخارج سفر خود را کنترل نمایند، می‌توانند با کمترین هزینه ممکن نیز سفری به‌ یادماندنی داشته باشند. بنابراین اگر می‌خواهید با مهم‌ ترین راهکارها برای کاهش هزینه‌های سفر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شرکت در عزاداری‌های حسینی در کربلا، آرزوی بسیاری از مسلمانان است که این روزها با شکوه بیشتری در این شهر برگزار می‌شود. اگر در اصفهان زندگی می‌کنید و قصد دارید از طریق مرز مهران به عراق سفر کنید، می‌توانید بلیط اتوبوس اصفهان مرز مهران را از طریق وب‌سایت پایانه‌ها خریداری کنید. در پایانه‌ها می‌توانید برای رزرو سرویس دربستی نیز اقدام کنید.

کامل ترین راهنمای سفر کم هزینه در ایران

هزینه‌های مسافرت به‌طور کلی در هزینه‌ محل اقامت، مقصد، وسیله نقلیه مورد نظر، غذا یا خوراکی، زمان سفر و بازدید از مکان‌های دیدنی تقسیم می‌شود؛ اما شما می‌توانید با در نظر گرفتن مطالب مهمی که در مقاله راهنمای سفر کم هزینه در ایران ذکر می‌شود، خیلی راحت سفری ارزان‌ قیمت داشته باشید. پس بهتر است موارد مهمی که در ادامه گفته شده را با دقت بخوانید.

انتخاب مقصد مناسب

افرادی که می‌خواهند سفری به‌ یادماندنی و لذت‌بخش را تجربه کنند، در اولین مرحله باید مقصدی مناسب را برای خود انتخاب نمایند. این‌ که برای سفر به کجا بروید، می‌تواند بر روی هزینه‌های سفرتان تاثیر زیادی داشته باشد. پس تا جایی‌ که امکان دارد سعی کنید انعطاف‌ پذیر باشید و رفتن به مکان‌های نزدیکی که تا به حال به آنجا سفر نکرده‌اید را در اولویت قرار دهید.

راهنمای سفر کم هزینه در ایران ؛ چطور ارزان سفر کنیم؟

در صورتی‌ هم که قصد دارید به شهرهای دور سفر کنید، حتماً سراغ گزینه‌هایی بروید که بازدید از آن‌ها هزینه کمتری دارد. همان طور که می‌دانید شهرهای زیادی در کشورمان وجود دارند که اغلب آن‌ها جزو کم‌ هزینه ترین شهرها برای مسافرت و گردشگری به شمار می‌روند.

بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که چگونه سفری خوب و کم هزینه داشته باشیم ، بهتر است نسبت به مطالبی که در ادامه ذکر می‌شود نیز بی‌تفاوت نباشید و به خوبی تحقیقات لازم را در مورد مقصدهای مورد نظرتان انجام دهید تا در نتیجه بتوانید بهترین مکان را برای سفر انتخاب کنید.

بازدید از جاذبه‌های ارزان

بهتر است در طول سفر به شهرها یا استان‌های مختلف، از جاذبه‌هایی که بازدید از آن‌ها به‌ صورت رایگان است، بازدید به عمل آورید. امروزه در هر شهری می‌توان از آبشارها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، جنگل‌ها و مکان‌های طبیعی دیگری که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند، به صورت رایگان دیدن نمایید و نهایت لذت را از سفری بی‌نظیر ببرید.

طبیعت گردی و گشت و گذار در دل طبیعت می‌تواند کمک کند حس و حال‌تان تازه‌تر شود و همچنین مجبور نشوید مبالغ زیادی را بابت ورود به مکان‌های دیدنی بپردازید. گاهی اوقات می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی مختلف مانند مساجد یا قلعه‌ها هم به صورت رایگان دیدن نمایید.

برای بازدید از مراکز تفریحی و آثار تاریخی نیز بهتر است سراغ گزینه‌هایی بروید که به دلایل مختلفی شامل تخفیف‌های مطلوبی هستند. در این بخش از راهنمای سفر کم هزینه در ایران لازم است بدانید گاهی اوقات به مناسبت‌هایی همچون روز گردشگری، بازدید از مکان‌هایی نظیر باغ‌وحش‌ها یا موزه‌ها کاملاً رایگان بوده و شما می‌توانید تا هر زمانی‌ که خواستید از آن‌ها دیدن کنید.

راهنمای سفر کم هزینه در ایران ؛ چطور ارزان سفر کنیم؟

استفاده از وسیله نقلیه مناسب

یکی دیگر از بحث‌های قابل‌ توجه و مهم سفر، انتخاب وسیله نقلیه مناسب است. همان‌ طور که می‌دانید سفر رفتن با استفاده از وسایل حمل و نقل مختلف همچون خودروی شخصی، هواپیما، اتوبوس، ون، قطار و مینی‌بوس امکان‌ پذیر است و هر کسی با توجه به مقصد مورد نظرش می‌تواند از این گزینه‌ها بهره بگیرد.

در چنین شرایطی خیلی‌ها به‌ دنبال پاسخ این سوال هستند که چگونه سفر ارزان داشته باشیم یا این که چطور هنگام سفر مجبور به پرداخت هزینه‌های زیاد نباشیم؟ از این رو اگر این سوال برای شما هم پیش آمده، بهتر است بدانید تمام هزینه‌های سفر به خودتان بستگی دارد و اگر یک‌سری نکات مهم را در نظر بگیرید مجبور به پرداخت هزینه‌های زیاد نخواهید بود.

اگر ماشین ندارید، تا جایی‌ که ممکن است برای مسافرت رفتن از اتوبوس بهره بگیرید زیرا بلیط این وسیله نقلیه در مقایسه با قطار یا هواپیما از قیمت پایین‌تری برخوردار است. البته در صورتی‌ که مسیر سفرتان بسیار طولانی است، می‌توانید از قطار یا هواپیما نیز بهره بگیرید.

شما می‌توانید بلیط‌های لحظه آخری یا بلیط‌های چارتر را با قیمتی مناسب‌تر برای خود رزرو نمایید و از سفری راحت لذت ببرید. در شهرهای مختلف نیز برای جا به جایی بهتر است از مترو، اتوبوس و یا تاکسی‌های خطی زرد رنگ بهره بگیرید.

رزرو هتل با قیمت مطلوب

در این قسمت از راهنمای سفر کم هزینه در ایران قصد داریم شما را با برخی از روش‌ها و نکات مهم جهت رزرو هتل با قیمتی مطلوب آشنا کنیم. از جمله مناسب‌ ترین ترفندها جهت کاهش هزینه‌های اقامت در شهرهای مختلف، رزرو هتل‌ها یا سوئیت‌هایی است که به‌ صورت تازه تاسیس هستند و سابقه کار طولانی ندارند.

راهنمای سفر کم هزینه در ایران ؛ چطور ارزان سفر کنیم؟

این نوع هتل‌ها اغلب جذابیت زیادی برای مسافران دارند و از قیمت پایین‌تری نسبت‌ به رقبای باتجربه خود برخوردار هستند. بنابراین تا جایی‌ که امکان دارد در شهر مورد نظرتان به‌ دنبال چنین هتل‌هایی باشید یا این‌ که اقامتگاه‌هایی را انتخاب کنید که تخفیفات ویژه‌ای را برای گردشگران در نظر گرفته‌اند.

از دیگر ارزان‌ ترین راه‌ها برای اقامت در مکان‌های گردشگری مختلف، می‌توان استفاده از چادرهای مسافرتی را نام برد. البته توجه داشته باشید این روش خیلی برای خانواده‌ها مناسب نیست و ممکن است در آن احساس راحتی کافی نداشته باشید.

حال که متوجه شدید چطور ارزان سفر کنیم ، بهتر است جاهای اقامتی به صرفه‌ای را برای استراحت انتخاب کنید. گاهی اوقات شما می‌توانید از خانه‌های محلی، مسافرخانه‌ها، خانه‌های معلم و اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز استفاده کنید.

توجه داشته باشید اکثر هتل‌های 2 یا 3 ستاره، امکانات مناسبی را برای میهمانان خود در نظر گرفته‌اند و شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم، از تمام امکانات و خدمات مناسب آن‌ها بهره‌مند شوید. همچنین قابل‌ ذکر است که زمان رزرو هتل نیز نقش بسیار مهمی در تعیین قیمت‌ها دارد، پس سعی کنید چند روز قبل از سفر اقدام به رزرو هتلی ارزان قیمت با امکانات مناسب نمایید.

انتخاب زمان مناسب

یکی دیگر از موارد مهمی که جا دارد در این بخش از راهنمای سفر کم هزینه در ایران آن را توضیح دهیم، انتخاب زمان مناسب برای سفر است. معمولا اغلب مسافران در روزهای تعطیل فصل بهار یا تابستان آماده سفر به شهرهای مختلف می‌شوند و همین تقاضای بالای سفر منجر به افزایش قیمت هتل‌ها و بلیط‌های مختلف، خواهد شد.

راهنمای سفر کم هزینه در ایران ؛ چطور ارزان سفر کنیم؟

در نظر داشته باشید مسافرت رفتن در این زمان تا حدودی هزینه‌بر است، پس تا جایی‌ که امکان دارد فصل‌های دیگر سال را برای گردش یا تفریح انتخاب کنید. مسافرانی که نکات مهم راهنمای سفر کم هزینه در ایران را نادیده نگیرند، می‌توانند سفری رؤیایی‌تر داشته باشند.

به همین علت رزرو بلیت مورد نظرتان را به لحظه آخر موکول نکنید زیرا اکثر اوقات در فاصله نزدیک به تعطیلات، قیمت بلیت‌ها به مراتب بیشتر می‌شود. همچنین سعی کنید در زمان‌های غیر تعطیل به سفر بروید تا از شلوغی و قیمت‌های بیش از حد در امان باشید. هنگام رزرو بلیت نیز قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید و از خدمات لحظه آخری تورهای تفریحاتی یا آژانس‌های مسافرتی نهایت استفاده را ببرید.

توجه به خورد و خوراک

بیشتر مسافران قبل از انجام برنامه ریزی لازم برای سفر به دنبال پاسخ این سوال هستند که چگونه سفری خوب و کم هزینه داشته باشیم؟ به همین خاطر نیز ما سعی داریم در این بخش اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم تا با بهره گرفتن از آن‌ها بتوانید سفری بی‌نظیر و کم‌ هزینه داشته باشید.

یکی دیگر از راه‌های کم کردن هزینه‌های سفر، کاهش هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک است. از آن جایی‌ که امروزه اکثر هتل‌ها و اقامتگاه‌ها فقط دارای صبحانه رایگان هستند، شما باید بخش قابل‌ توجهی از هزینه‌های سفرتان را به خوردن ناهار یا شام اختصاص دهید. اما چگونه سفر ارزان داشته باشیم؟

برای کاهش هزینه‌های خورد و خوراک، بهتر است به‌ جای خوردن غذاهای گران‌ قیمت سراغ غذاهای محلی خوشمزه بروید. با امتحان کردن این غذاها نه‌ تنها تجربه‌ای متفاوت برای خودتان رقم خواهید زد، بلکه می‌توانید در هزینه‌های‌تان هم به شکل قابل‌ توجهی صرفه‌ جویی کنید. البته بهتر است این غذاها را در بخشی از برنامه غذایی خود بگنجانید و از دیگر وعده‌های غذایی که به آن‌ها علاقه دارید نیز بهره بگیرید.

راهنمای سفر کم هزینه در ایران ؛ چطور ارزان سفر کنیم؟

برای سرو غذا نیز رستوران‌هایی که فضایی لوکس و مجللی دارند را انتخاب نکنید زیرا این رستوران‌ها هزینه بالاتری را برای غذاهای خود در نظر می‌گیرند. فراموش نکنید دریافت هزینه زیاد بابت غذاهای مختلف، لزوماً به معنی کیفیت بالاتر غذاها نیست و شما می‌توانید غذاهای خوشمزه را با قیمتی مناسب‌تر در رستوران‌هایی که خیلی مدرن نیستند، امتحان کنید.

در این قسمت از راهنمای سفر کم هزینه در ایران ناگفته نماند که غذاهای خیابانی نیز گزینه‌های ایده‌آلی هستند. این غذاها می‌توانند در اکثر مواقع به کاهش هزینه‌های سفرتان کمک کنند پس اگر وقت درست کردن غذا را ندارید و همچنین نمی‌خواهید هزینه‌های زیادی را بابت صرف غذا در رستوران‌های معروف بپردازید، بهتر است سراغ فست فودها یا غذاهای خیابانی بروید.

در صورتی‌ هم که هیچ غذایی را به غذاهای خانگی ترجیح نمی‌دهید یا این‌ که به آشپزی در سفر علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم مواد غذایی مورد نیازتان را از خانه با خود ببرید و هر غذایی که میل دارید را در طول سفر درست کنید.

حذف وسایل اضافه

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که بر هزینه‌های سفر تأثیر می‌گذارد، وسایلی است که با خودتان حمل می‌کنید. در این مواقع ممکن است با خودتان بگویید که چطور ارزان سفر کنیم؟ همان‌ طور که می‌دانید هنگام سفر با هواپیما به شهرهای دیگر، وزن وسایل به‌ صورت دقیق محاسبه می‌شود و در شرایطی که مقدار آن‌ها بیش‌ از حد باشد، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافه شوید. به‌ همین خاطر توصیه می‌کنیم وسایل غیرضروری را با خود نبرید.

تا جایی‌ که امکان دارد کیف‌های کوچکی را برای حمل اشیاء باارزش خود انتخاب کنید زیرا اکثر فرودگاه‌ها بابت حمل چمدان‌ها یا کیف‌های کوچک هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. وسایلی که همراه دارید بهتر است شامل اسناد و مدارک ضروری، پول، دفترچه شماره تلفن‌، لوازم شخصی و بهداشتی، وسایل الکترونیکی مانند شارژر و همچنین داروهای خاص در صورت مصرف باشد.

راهنمای سفر کم هزینه در ایران ؛ چطور ارزان سفر کنیم؟

خرید کارت گردشگری

در سفرهای مختلف می‌توانید با خرید کارت گردشگری از تخفیفات و بازدیدهای رایگان زیادی بهره بگیرید و در هزینه‌های سفرتان به شکل قابل توجهی صرفه جویی نمایید. در این بخش از راهنمای سفر کم هزینه در ایران بهتر است بدانید در حال‌ حاضر شهرهایی همچون یزد و کاشان تخفیفات زیادی را برای گردشگران در نظر گرفته‌اند.

افرادی که این کارت‌های گردشگری را برای خود خریداری کنند، علاوه‌بر سفری ارزان می‌توانند نهایت لذت را هم از سفری پر هیجان ببرند. از این رو به جای خرید بلیط‌های گران قیمت جاذبه‌های دیدنی مختلف، پیشنهاد می‌شود از این کارت‌های ویژه بهره بگیرید.

همراه بردن خوراکی

شما نیز اگر می‌خواهید بدانید که چگونه سفری خوب و کم هزینه داشته باشیم؟ بهتر است فروشگاه‌های نزدیک به جاذبه‌های مهم، فرودگاه یا ترمینال را برای خرید انتخاب نکنید زیرا معمولاً اکثر آن‌ها خوراکی‌ها را با قیمت بسیار بالاتری به مسافران می‌فروشند. بنابراین اگر عادت دارید در طول گردش به‌ همراه خود خوراکی داشته باشید، توصیه می‌کنیم از قبل اقدام به تهیه کردن آن‌ها کنید تا دیگر مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف نشوید.

همچنین می‌توانید به جای خرید تنقلات یا خوراکی‌های مضر، از سبزیجات یا میوه‌های مفید بهره بگیرید. تا جایی که امکان دارد سراغ خوراکی‌های خیلی شیرین یا خیلی شور نروید و از مواد مغذی استفاده کنید.

راهنمای سفر کم هزینه در ایران ؛ چطور ارزان سفر کنیم؟

پایانه ها ؛ ارائه‌دهنده بهترین خدمات و مطمئن‌ترین روش برای خرید آنلاین بلیط

پایانه‌ها معتبرترین سامانه تهیه و خرید بلیط اینترنتی اتوبوس، کرایه تاکسی و یا ارسال بار به سراسر کشور با بهترین شرایط است. فرایند خرید بلیط  از پایانه ها بسیار ساده است و همین مهم سبب شده تا پایانه‌ها یکی از پراستفاده‌ترین سامانه‌های بلیط‌ فروشی آنلاین باشد.

تیم بازارگاه به عنوان زیر مجموعه پایانه‌ها یکی از هاب‌های اصلی خرید و فروش بلیط در ایران است. یکی از خدمات جذابی که بازارگاه و پایانه‌ها ارائه می‌دهند، این است که برای مسافرت‌های خانوادگی و دسته جمعی نیز به سادگی می‌توانید از گزینه کرایه اتوبوس استفاده کنید و تجربه‌ای راحت،‌ اقتصادی و البته اختصاصی داشته باشید.

بلیط اتوبوس مرز مهران را می توانید در سایت پایانه ها به صورت اینترنتی از همین امروز خرید کنید. چنانچه قصد رفتن به این سفر زیارتی را در ایام اربعین دارید چند روز قبل بلیط مرز مهران را بخرید تا دچار مشکل نشوید و نگرانی از بابت جا ماندن از سفر به علت شلوغی نداشته باشید. علاوه بر آن شما می توانید برای سفر خود به اربعین سواری دربستی بگیرید و به زیارت بروید.

اگر قصد سفر به کربلا را دارید بهتر است از قبل برای این سفر برنامه‌ریزی کنید. آژانس‌های مسافرتی بسیاری در سر تا سر کشور وجود دارند که تورهای مختلفی به شما ارائه می‌کنند. سفر با تور برای شما هزینه بیشتری دارد پس برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهتر است خودتان برای سفر اقدام کنید. برای داشتن سفری به صرفه می‌توانید با اتوبوس سفر کنید. به زودی پیش‌فروش بلیط اتوبوس اربعین در سایت بازارگاه شروع می‌شود و شما می‌توانید بلیط اتوبوس کربلا را در  سایت بازارگاه به صورت آنلاین بخرید. علاوه بر بلیط مستقیم به کربلا شما می‌توانید بلیط اتوبوس مهران را در سایت بخرید و به مرز بروید و از آنجا با اتوبوس به سمت کربلا حرکت کنید. همچنین می توانید برای سفر به مهران بلیط سواری بخرید.

علاوه بر خرید بلیط اتوبوس اربعین و سواری دربست در سایت و یا اپلیکیشن بازارگاه شما می‌توانید اتوبوس دربستی کربلا اجاره کنید. در سامانه بازارگاه علاوه بر اتوبوس، امکان اجاره مینی بوس و ون نیز هست.

سخن پایانی

مسافرانی که به راهنمای سفر کم هزینه در ایران توجه کافی داشته باشند، به‌ خوبی با تمامی ترفندها و راهکارهای سفری کم‌ هزینه آشنا خواهند شد و می‌توانند لذت سفرهای به‌ یادماندنی را با قیمت کمتری تجربه کنند. پس بهتر است مطالبی که در این مقاله ذکر شد را نادیده نگیرید و همچنین توجه داشته باشید که سفر ارزان به‌ معنای استفاده‌ حداقلی از خدمات و امکانات مختلف یا انجام تفریحات کم نیست. بلکه سفر ارزان یعنی با بهره گرفتن از برخی تکنیک‌های هوشمندانه، جلوی خرج‌های اضافه را گرفت و سفری منحصر به فرد داشت.

نظر شما درباره راهنمای سفر کم هزینه در ایران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر